pukkeltjes

05-05-2007 12:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochter, morgen 6 weken, zit in haar gezicht, nek en hals onder de pukkeltjes. Het lijken puistjes want op sommige zit ook een geel kopje.

Is dit nu baby-acne of moet ik toch meer in de richting van een allergie gaan denken?

Ze krijgt borstvoeding en is verder vrolijk en alert. Ze heeft de pukkels sinds een week, het word nog niet minder maar ook niet erger. Wel is hara huid helemaal droog en schraal.



Of heeft iemand tips wat ik hier het beste mee kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje heeft dit ook gehad rond de 5-6 weken. Mij werd verteld op het consultatiebureau dat dit heel normaal is, en dat het vanzelf weer wegtrekt. Het kwam door de hormonen en door irritatie van stofjes in de buitenlucht, waar haar huidje nog niet aan gewend was. En een paar weken later was het inderdaad minder en na een tijdje was het helemaal weg.

Ik zou het even laten zien op het consultatiebureau ofzo, dan weet je zeker of het erbij hoort of dat het een allergische reactie is.
Alle reacties Link kopieren
Zowel mijn zoontje als dochter hadden hier last van. Het komt door de vette borstvoeding in combinatie met de hormonen die nog in je baby's lijfje zitten. Niets om je zorgen over te maken.

Liefs Mondy
Alle reacties Link kopieren
:D Ohja... het trekt inderdaad na een paar weekjes weg... dus ehhhh... ze lopen er niet mee tot na de pubertijd, hahaha
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, en niet tot de pubertijd!

Hara huid is wel erg droog, kan ik hier nog iets opsmeren?
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Mijn dochter heeft dit ook gehad. Inderdaad ook zo rond de zes weken. Precies zoals jij het beschrijft. Het heeft een paar weken geduurd maar het is vanzelf weggegaan. Ik had ook niet het idee dat ze er last van had. Op het cb zeiden ze dat het normaal is, maar dat het niet erger moet worden. Dus op haar buik en benen etc. Maar daar kwam het ook niet. Ook zeiden ze dat ik op die hele droge en schrale plekjes (mn. haar oren) baby olie kon smeren. Dat heb ik gedaan, maar dat droop zo naar beneden tussen haar drie onderkinnen, zodat het daar begon te smetten. Dus ben ik daar mee gestopt en ben babymilk gaan gebruiken en dat ging wel goed. Nu heeft ze weer een mooi gaaf koppie (is tien weken) Helaas gaat nu berg de kop op steken. Iemand daar nog tips voor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, baby-olie...nachtje in laten trekken en je kunt het er zo voorzichtig afschrapen met een kaart b.v..........werkte bij mijn oudste als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje kreeg ze bij 3 weken. De eerste 2 weken waren ze best heftig (in zijn gezichtje en af en toe een pukkel in zijn nek en bovenkant rug). En toen ie 7 weken was, waren ze echt weg. Het waren echt puistjes zoals ik ze zelf heb gehad in de pubertijd. Volgens het CB kwam dit door de hormonen in de borstvoeding.



Zelf denk ik idd dat het hier aan ligt, maar ook omdat de huid moet wennen aan de lucht en alle stoffen die daarin zitten. Verder hebben ze ook nog jouw hormonen van tijdens de zwangerschap natuurlijk. Daar krijgen ze immers ook vaak opgezette tepeltjes van, etc.



Gewoon even wat minder foto's maken (of fotoshoppen ) en over een paar weken heb je weer een puntgave baby!
Alle reacties Link kopieren
ook baby's die fv krijgen, krijgen deze pukkeltjes. Heeft niets te maken met vette bv, is een fabeltje van overgrootmoeders.



Wat het wel is? Hormonen die je baby tijdens de zwangerschap en bevalling van je gekregen heeft. Zo is het ook heel normaal dat baby's (zowel jongens als meisjes) opgezette borstjes hebben in de eerste weken na de geboorte en bij meisjesbaby's komt het regelmatig voor dat er bloed uit de vagina komt. Een soort mini-ongi... Komt allemaal door mama's hormonen en gaat vanzelf weer weg...



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al mosterd met de opgezette borstklieren ;)



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Mijn Meis heeft het ook. Is maandag 7 weken. Ik vroeg me ook al af wat het was. Mans heeft het niet gehad, maar die heeft ook geen bv gekregen, Meis wel. Het zit idd in het halsje en een beetje op de wangetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven