Buik na zwangerschap - herstel

04-05-2007 09:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vraagje... ik ben bijna drie weken geleden bevallen van mijn zoon. Nu heb ik nog steeds een buikje, alsof ik een maand of vier-vijf zwanger ben. Wanneer gaat dat eigenlijk weg?



Verder ben ik niets aangekomen t.a.v. voor mijn bevalling, het gaat me echt om het herstel van die buikspieren. Ervaren moeders, hoe zit dit?



Groetjes, Marlies



P.S. Ik heb wel geduld hoor ;), echt!
Alle reacties Link kopieren
trouwens maatje 40 vind ik niet eens een probleem, maar ik baal ontzettend dat ik geen leuke kleren meer heb om aan te trekken!!
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt blijkbaar nogal per persoon hoe snel je buik weer de oude wordt. De een wordt natuurlijk ook veel dikker dan de ander. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op dames die al snel weer een redelijk platte ongehavende buik hebben... Vooral de striae vindt ik eigenlijk best vervelend.
Alle reacties Link kopieren
hoi! ik zit dus ook met die buik. Ben nu precies 2 weken geleden bevallen en hij is ook nog niet weg! Ik baal als een stekker dat ik nu WEER in mn positiebroeken loop! Wanneer mag je weer gaan sporten e.d? Mijn buik was lekker strak voor mn zwangerschap, nu ziet het eruit als een uitgelubberde bende.

Mag ik al wel volgende week ofzo gaan hardlopen?
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik heb tot 3 maanden na mijn bevalling in positiekleding gelopen. Mijn buik was nog flink en op andere plekken was ik niet echt aangekomen waardoor gewone kleding echt niet kon. Als het op mijn buik kon, had ik zo'n hobbezak over op mijn billen en benen. Ik baalde er enorm van! NU na 16 maanden is buik nog steeds niet de oude. Al de kilo's zijn weer weg, ik pas alle kleren gewoon weer, maar het is nog errug slap! En tsja, daar door ik ook weinig aan. Heb genoeg buikspieroefeningen gedaan maar heb er een schrufthekel aan. En vandaag op anti-dieet-dag, neem ik lekker nog een stukje chocola! ;) Mijn buik heeft wel mijn kind gebaard en daar ben ik trots op. En dat het niet meer helemaal plat is, ach...



Maar tips voor jou heb ik niet. sorry!



(trouwens, die streep over mijn buik zie ik ook nog steeds lopen!)
Alle reacties Link kopieren


hoi! ik zit dus ook met die buik. Ben nu precies 2 weken geleden bevallen en hij is ook nog niet weg! Ik baal als een stekker dat ik nu WEER in mn positiebroeken loop! Wanneer mag je weer gaan sporten e.d? Mijn buik was lekker strak voor mn zwangerschap, nu ziet het eruit als een uitgelubberde bende.

Mag ik al wel volgende week ofzo gaan hardlopen? :o :o :o

Dat zou ik nog maar ff niet proberen die bekkenbodem spieren zijn daar nog lang niet genoeg hersteld voor. Je kan voorzichtig proberen te gaan sporten met 6 weken wat ik heb begrepen en eerder niet. (natuurljik wel netjes de bekkenbodem oefeningen enzo doen hihihi).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 van de gelukkigen bij wie het wel snel allemala weer redlijk bijgetrokken is. Na 3 dagen had ik mij eigen kleren weer aan (voor die tijd niet geprobeerd) en met een week of 2/3 zag mijn buik er weer uit als op de foto van thenurse met 8 weken. Dus dat was mooi mazzel. Nu na 5 maanden is mijn buik helemala plat, maar nog wel slappere spieren, want hij is eerder opgeblazen haha. Maar ja ik zit nu ook een paar kilo onder mijn gewichte (en dat was niet nodig, ben er niet blij mee) en moet niet meer afvallen, want anders heb ik straks ondergewicht. Hopelijk stabiliseert het zich nu een beetje, maar ben bang dat het zo lang ik borstvoeding geef wel zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik wil je ook even een hart onder de riem steken... mijn buik was heel snel weg (paar daagjes), maar wel was mijn vel wel wat slapper en mijn buikspieren (had ik er ooit veel van) leken verdwenen. Ik heb heel veel gewandeld na de geboorte (het eerste jaar eigenlijk een paar keer per week meer dan een uur per keer) en na een paar maandjes (4/5?) zag mijn buik er serieus uit alsof ik nooit zwanger was geweest. Weet niet of het kwam door BV, wandelen of dat het gewoon mijn bouw is (heb altijd een hele platte buik gehad) maar het wandelen is sowieso een aanrader omdat het gewoon lekker ontspannend is en kleintjes het meestal ook erg fijn vinden. Bovendien bouw je alles (conditie/spieren) weer rustig op want sporten mag geloof ik de eerste weken toch niet en ik kan me voorstellen dat veel mama's daar s avonds ook absoluut geen puf meer voor hebben met een baby (of moet ik even voor mezelf spreken?? :))

Nu trouwens weer zwanger, heb met 6/7 maanden weer een gigabuik en hoop op dezelfde afloop als twee jaar geleden!
Alle reacties Link kopieren
binnen een paar weken was mijn buik ook weer "bijgetrokken", heb nu 6 mnd later helaas alleen nog van die gezellige stootranden aan de zijkant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook tot een paar weken na de bevalling nog in postitiekleding gelopen en wat baalde ik er van... maar langzamerhand paste ik steeds meer en nu pas ik bijna alles weer (na 16 weken). Buik is nog wat slapper dan voorheen, maar ik mag niet klagen.



Over hardlopen: NIET DOEN!!

Ik ging 6 weken na de bevalling heel enthousiast weer sporten en liep tijdens de les echt letterlijk leeg! Mijn hele broek was zeikesnat, bij elke sprong verloor ik urine. Vervelend en embarrassing... ik heb de juf van de zwangerschapsgym gemaild en die mailde terug dat je tot 6 MAANDEN na de bevalling geen spring- en tilsporten mag doen, anders kan je bekkenbodem niet herstellen en ben je dus voor de rest van je leven verder van huis!

Wat buikspieroefeningen betreft: bij de nagym werd aan al onze buiken gevoeld door de zwangerschapsjuf en bij mij constateerde ze een navelbreukje (spieren waren nog niet voldoende terug naar de beginstand zeg maar) en bij mijn ' buurvrouw'  ook. Ik ben al sinds week 6 rustig aan het sporten (Body Balance, dat kan wel) en zij deed elke dag buikspieroefeningen. JUIST door die oefeningen was e.e.a nog niet hersteld volgens de zwangerschapsjuf... schuine buikspieren oefenen is wel goed, de rechte kan je de eerste tijd beter laten, tot je voldoende hersteld bent...



Dus meiden.... geniet lekker van het kleine wondertje in zijn of haar wiegje en heb effetjes geduld... het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Geldt dat ook als je helemaal geen last van urine verlies hebt gehad? Want ik wilde mij deze week weer eens naar de sportschool slepen (12 weken geleden bevallen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven