echo bij 9 a 10 weken?

04-05-2007 16:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal



Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger. Nu is het zo dat ik in de hele 11e en 12e week van de zwangerschap voor mijn werk in China zit. Ik heb begrepen dat de kans op miskramen in die weken nog best aanwezig is. Ik ben optimistisch maar ook realistisch en zie het natuurlijk natuurlijk niet zitten om in China een miskraam te krijgen. Ik had zelf bedacht, dat als ik nu vraag om een echo bij 9 of 10 weken, en we zien dan op die echo het hartje kloppen, dan is de kans dat het misgaat toch nog maar heel klein? En als dan blijkt dat het mis is, dan cancel ik die trip gewoon, zodat ik rustig thuis kan blijven. Vinden jullie dit een goed idee?

Ik begreep echter dat meestal pas bij 11 of 12 weken de eerste echo wordt gemaakt. Denken jullie dat ik een kansje maak op een echo bij 9 of 10 weken?
Alle reacties Link kopieren


gewoon proberen..en even erbij vertellen waarom.



hoop voor je dat het lukt, succes!

en gefeliciteerd met je zwangerschap!


Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Allereerst gefeliciteerd.

Weet niet of ze je argument goed vinden om een vroege echo te krijgen. En buiten dat bij mij klopte het hartje ook met 9 weken en het ging alsnog mis.

Maar dat zegt niks natuurlijk, het kan bij jou gewoon goed gaan.

Ik zou wel nu alvast bellen voor een afspraak. Dan heb je de grootste kans.

Succes ermee.
Ik zou het ook zeker proberen, maar garanties geven echo's niet, hoor. Het ook later nog mis gaan, in week 11 en 12. Ik zou vooral ontspannen blijven, dat is zeker goed voor je kindje.



Enne: VAN HARTE NATUURLIJK!!
Alle reacties Link kopieren
Een echo bij 10 weken geeft meestal genoeg duidelijkheid voor een goede beoordeling. Jouw reden is heel duidelijk, dus gauw bellen voor een afspraak.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Gefeliciteerd met je zwangeschap. Ik heb ook een echo gehad met 9weken precies. Ze kunnen het best goed zien, al kan er natuurlijk altijd iets misgaan. Je krijgt nooit garanties. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg standaard een echo met 9 weken. Toen ik de verloskundige belde werd dit zo ingepland.. Dus kan me niet voorstellen dat ze er bij jou moeilijk over zouden doen terwijl het hier dus standaard is!



Heel veel plezier in je zwangerschap, en met je tripje straks natuurlijk, leuk hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik kreeg een echo met 8,5e week. Daar klopte het hartje en volgens de gyn is de kans dat het dan nog mis gaat klein. Natuurlijk heb je geen garanties, maar die heb je je hele zwangerschap niet. Bij de meeste miskramen heeft er nooit een hartje geklopt, maar het duurt even voordat het lichaam het afstoot.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en felicitaties! Om eerlijk te zijn was de zwangerschap een beetje een (leuke) verrassing, we wilden wel graag een kindje, maar hadden nooit gedacht dat het in 1x raak kon zijn....



In elk geval, ik ga maandag meteen even de verloskundige bellen voor een afspraak en dan ook meteen vragen naar de echo. Opvallend dat er zulke grote verschillen zijn wanneer de eerste echo gemaakt wordt! Ik lees hier op de site mensen bij wie dat al met 6 weken was en anderen pas met 12! Best gek eigenlijk...

Ik woon zelf in Amsterdam, en mijn huisarts had het erover dat ik pas in de 11e of 12e week naar de verloskundige zou hoeven. Maar goed, vanwege deze trip ga ik dus wat eerder... hoop maar dat het allemaal goed zit!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook begrepen dat de eerste echo tegenwoordig rond week 10 gedaan wordt. ik heb m zelf 2 1/2 jaar geleden met 12 weken gehad...

Kunnen ze met 9 a 10 weken een gewone buikecho doen, of doen ze dan een inwendige echo?



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook begrepen dat de eerste echo tegenwoordig rond week 10 gedaan wordt. ik heb m zelf 2 1/2 jaar geleden met 12 weken gehad...

Kunnen ze met 9 a 10 weken een gewone buikecho doen, of doen ze dan een inwendige echo?



Mamarleen
Vaak lukt het met 10 weken wel met een buikecho en anders is dat ook nog een prima termijn voor een inwendige echo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met tien weken een termijnecho gehad, het moest wel inwendig (viel erg mee) maar of dat moet is per persoon verschillend denk ik. Het was goed te zien. Als het hartje dan klopt is er een grote kans dat het goed gaat. Maar 100% is het tuurlijk niet. Maar dat snap je zelf ook wel denk ik.



Nog gefeliciteerd en veel plezier in China.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik kreeg met 7 weken een echo omdat ik bloed had verloren. Gewoon een uitwendige (ben wel slank, misschien helpt dat) en ik zag een stipje kloppen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elska,

ik kom ook uit Amsterdam en mijn huisarts adviseerde mij meteen de verloskundige te bellen voor een afspraak (ik was toen 5 weken zwanger). Ik kreeg toen in de 7de week een intake bij haar en bij 8-9 weken een echo. dat was daar gewoon standaard
Alle reacties Link kopieren
Hi Noetnoet



Dat is apart, mijn huisarts zei dat ik pas bij 8 weken hoefde te bellen met de verloskundige! Ach ja, zal ook allemaal wel niet zoveel uitmaken, want zoveel kunnen ze in het begin toch niet doen. Ik bel komende week (7e week) wel, lijkt me prima op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 dagen na de positieve test de verloskundige gebeld voor een afspraak. Op de interntsite stond ook dat je direct kon bellen (en niet dat het uitmaakt denk ik, maar ik woon ook in Amsterdam).

De echo die ik met 8,5e week kreeg was door een kennis gemaakt, dus had niks met de vk te maken, maar was wel uitwendig. Hierop klopte het hartje. Bij de afspraak met de vk (met 10 of 11 weken geloof ik) was het hartje nog niet te horen trouwens, omdat de baarmoeder nog niet hoog genoeg was.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb mijn afspraken inmiddels staan: met 9 weken naar de vk, met 10 weken een echo. Waarschijnlijk wel inwendig zei ze erbij, maar dat maakt mij niets uit. En nu maar duimen dat het allemaal goed zit!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook begrepen dat de eerste echo tegenwoordig rond week 10 gedaan wordt. ik heb m zelf 2 1/2 jaar geleden met 12 weken gehad...

Kunnen ze met 9 a 10 weken een gewone buikecho doen, of doen ze dan een inwendige echo?



Mamarleen
Mijn eerste zwangerschap kreeg ik de echo met 12 weken.

De tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 9 weken. Deze was ook uitwendig. En het was meteen heeeel duidelijk dat er 2 babies op komst waren: 2 kloppende hartjes. :) Bij de vk met 13 weken waren de hartjes met de doptone trouwens nog niet te horen.
Alle reacties Link kopieren




quote: mamarleen reageerde



Ik had ook begrepen dat de eerste echo tegenwoordig rond week 10 gedaan wordt. ik heb m zelf 2 1/2 jaar geleden met 12 weken gehad...

Kunnen ze met 9 a 10 weken een gewone buikecho doen, of doen ze dan een inwendige echo?



Mamarleen
Mijn eerste zwangerschap kreeg ik de echo met 12 weken.

De tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 9 weken. Deze was ook uitwendig. En het was meteen heeeel duidelijk dat er 2 babies op komst waren: 2 kloppende hartjes. :) Bij de vk met 13 weken waren de hartjes met de doptone trouwens nog niet te horen.





wat leuk! een tweeling! Gefeliciteerd. Mijn vriendje is er ook een van een tweeling, en stiekem hoop ik ook ooit een tweeling te krijgen :D Mss een beetje raar, want meestal willen mensen die liever niet (alsof je iets te kiezen hebt ;)) omdat het zo druk zou zijn, maar mij lijkt dat juist geweldig.

Mijn schoonmoeder heeft het naar eigen zeggen nooit zwaar gevonen om een tweeling te hebben. Hun oudste broer is ruim anderhalf jaar ouder en mijn schoonmoeder heeft ze geheel op eigen houtje groot gekregen, omdat zijn vader het niet aan kon :( slapjanus.

Een goede zs gewenst! (een voordeel is wel dat je al vrij snel een buikje hebt zodat men wel kan zien dat je zwanger bent ;))



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter kreeg ik een echo met 9 weken, dat was standaard. Nu krijg ik een echo met 8 weken, ook standaard. Ik dacht dat dat tegenwoordig altijd zo was, zo rond de 9 weken.

Ik had trouwens de 1e echo bij mijn dochter uitwendig met 9 weken, was prima te zien.
Alle reacties Link kopieren




quote: Laluna reageerde





quote: mamarleen reageerde



Ik had ook begrepen dat de eerste echo tegenwoordig rond week 10 gedaan wordt. ik heb m zelf 2 1/2 jaar geleden met 12 weken gehad...

Kunnen ze met 9 a 10 weken een gewone buikecho doen, of doen ze dan een inwendige echo?



Mamarleen
Mijn eerste zwangerschap kreeg ik de echo met 12 weken.

De tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 9 weken. Deze was ook uitwendig. En het was meteen heeeel duidelijk dat er 2 babies op komst waren: 2 kloppende hartjes. :) Bij de vk met 13 weken waren de hartjes met de doptone trouwens nog niet te horen.



wat leuk! een tweeling! Gefeliciteerd. Mijn vriendje is er ook een van een tweeling, en stiekem hoop ik ook ooit een tweeling te krijgen :D Mss een beetje raar, want meestal willen mensen die liever niet (alsof je iets te kiezen hebt ;)) omdat het zo druk zou zijn, maar mij lijkt dat juist geweldig.

Mijn schoonmoeder heeft het naar eigen zeggen nooit zwaar gevonen om een tweeling te hebben. Hun oudste broer is ruim anderhalf jaar ouder en mijn schoonmoeder heeft ze geheel op eigen houtje groot gekregen, omdat zijn vader het niet aan kon :( slapjanus.

Een goede zs gewenst! (een voordeel is wel dat je al vrij snel een buikje hebt zodat men wel kan zien dat je zwanger bent ;))



Mamarleen





Buikje is ondertussen alweer weg hoor, Mamarleen en de tweeling is bijna 4 maanden oud.:) 2 lieve jongetjes, geboren na inleiding met 38,1 weken.

Idd heel snel een buik, die al heel snel een megatoeter werd.

Drukte valt idd wel mee, vind ik persoonlijk. Alles duurt gewoon dubbel zo lang.;) En daar stel je je op in he? Ik heb ook al een zoontje die anderhalf was toen de tweeling geboren werd.

Zo, en nu kunnen ze hier weer on-topic...:)
Alle reacties Link kopieren




quote: Laluna reageerde





wat leuk! een tweeling! Gefeliciteerd. Mijn vriendje is er ook een van een tweeling, en stiekem hoop ik ook ooit een tweeling te krijgen :D Mss een beetje raar, want meestal willen mensen die liever niet (alsof je iets te kiezen hebt ;)) omdat het zo druk zou zijn, maar mij lijkt dat juist geweldig.

Mijn schoonmoeder heeft het naar eigen zeggen nooit zwaar gevonen om een tweeling te hebben. Hun oudste broer is ruim anderhalf jaar ouder en mijn schoonmoeder heeft ze geheel op eigen houtje groot gekregen, omdat zijn vader het niet aan kon :( slapjanus.

Een goede zs gewenst! (een voordeel is wel dat je al vrij snel een buikje hebt zodat men wel kan zien dat je zwanger bent ;))



Mamarleen
Helaas heb je net zoveel kans op een tweeling als andere eenlingen... De man heeft geen invloed op het feit of er een tweeling of een eenling komt. Hij kan het wel doorgeven aan zijn dochter. De verhoogde kans wordt alleen door vrouwen doorgegeven...
Alle reacties Link kopieren
Elska, ik zat in een vergelijkbare situatie. Mijn verloskundige stelde zelf voor dat ik al met 9 weken voor een eerste echo langs zou komen. Ik weet niet precies vanaf waneer het hartje zichtbaar is, maar dat van onze dochter klopte met 9 weken in elk geval luid en duidelijk!

Succes!
Alle reacties Link kopieren


Elska, ik zat in een vergelijkbare situatie. Mijn verloskundige stelde zelf voor dat ik al met 9 weken voor een eerste echo langs zou komen. Ik weet niet precies vanaf waneer het hartje zichtbaar is, maar dat van onze dochter klopte met 9 weken in elk geval luid en duidelijk!

Succes!
O ja, beetje mosterd - ik las alleen je opening en zie dat je inmiddels al een afspraak hebt. Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven