Bbayzwemmen; vanaf hoe oud en wat neem je mee?

09-05-2007 08:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is nu 6,5 week. Ik heb van het plaatselijk zwembad een uitnodiging gekregen om vanaf 6 weken te komen babyzwemmen. Nou vertelde iemand mij dat ik moet wachten tot ze haar eerste prikjes heeft gehad. In dat geval kan ik helemaal niet meedoen met babyzwemmen omdat ik op die dag altijd moet werken dus leek me zo'n proefles juist wel leuk.

Is dat zo?



Nog een vraag: wat neem je zoal mee als je met je baby gaat zwemmen?

Ik heb een zwemluier, een badjasje en hydrofieldoeken... veel meer kan ik niet zo goed verzinnen.... iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn zoontje begonnen met 13 weken. De regels verschillen een beetje per zwembad over op welke leeftijd ze mogen startne. Dit hangt in grote mate af van hoe warm het water is. In te koud water kunnen ze als ze zo klein zijn onvoldoende hun temperatuur vasthouden.



Ik nam altijd mee: de gewone inhoud van de luiertas + zwemluier, zwembroekje, hydrofiel, badcape en douchegel.  



Mocht je zeker willen weten of je al mag gaan zwemmen ivm de vaccinaties dan kun je natuurlijk altijd even het consultatiebureau bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij een week of 8 voor het eerste gegaan maar dat lag meer aan onze planning dan aan het feit of het wel of niet eerder mocht. Temperatuur van het badwater is idd belangrijk. Bij ons is het zo'n 34 graden.



Ik heb nodig: badcape, twee hydrofiel-luiers, schone luier, billendoekjes, billencreme, creme voor de rest van haar lijfje (droge huid), zwembroekje, speen (erg moe naar afloop en dan is een speen tijdens het aankleden wel fijn). En handdoek voor jezelf. Anders drup je je kindje accuut weer nat. Omkleden, afdrogen en aankleden van de kleine deden wij aan de rand van het zwembad. Lekker warm in die ruimte. Bij ons mocht de kinderwagen/maxi cosi ook mee tot aan de kant. Handig!



Veel plezier. En vergeet de (onderwater)camera niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste zwembaden is het vanaf 3 maanden en bij sommige zelfs vanaf 6. Hangt inderdaad deels af van de watertemperatuur maar toch ook van het chloor. Wil hier niet weer hele discussie over astma door babyzwemmen ingooien hoor, doe zelf ook aan babyzwemmen. Maar als ze zo heel klein zijn is al dat chloor niet zo goed voor de longen.



Ik neem trouwens nooit zwemluier mee en gaat altijd goed (bij iedereen trouwens). Verder badcape, doucheschuim, shampoo, hydrofiel luier, en de gewone dingen als luiers, luierdoekjes, kleren etc.



Als je gaat, veel plezier. Het is echt leuk!
Alle reacties Link kopieren
ik ben begonnen toen mijn dochter 6 maand was. Maar hier mogen ze al met 4 maand naar zwemmen. idd wanneer ze de eerste prikjes gehad hebben.

Mijn dochter vind het heerlijk en is helemaal niet bang voor een paar spetters op haar hoofd, wat voor ons weer fijn is wanneer we bijv. gaan douchen of ergens anders gaan zwemmen.



Wat neem ik mee....2 luiers (1 voor reserve) drinken, een koekje, warme handdoek en een hydrofiel luier (voor de plooitjes af te drogen) en douche spullen. Wij hoeven geen baby zwemluier te gebruiken. Mijn dochter heeft alleen een badpakje aan en er is nog nooit wat fout gegaan.



veel plezier !!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben begonnen met 6mnd. Hier mag het niet eerder.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.



Ik neem mee: een gewone zwembroek, badcape Die doe ik hem om als hij in en uit het bad komt. Nu hij 14mnd is neem ik ook vaak een badjas mee. Maar het is maar net wat je makkelijk vind.

Wat ik wel altijd doe na het zwemmen is goed douche en goed wassen. Mijn zoon heeft een erg gevoelige huid, en zo gaat het best goed.



Succes en vooral veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven