Hoe reageerde jouw dreumes/peuter op de volgende zwangerschap??

09-05-2007 11:50 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn kleine kabouter van twee jaar, is sinds twee dagen overstuur op de creche. Bij het wegbrengen is het tranen met tuiten, en kennelijk heeft hij daar overdag ook een ontroostbare huilbui gehad en als ik hem kom ophalen is het ook weer brullen en helemaal in mij kruipen.

Volgens de leidsters is er niks gebeurd. Zij vermoeden dat het te maken heeft met mijn zwangerschap.

Is dit herkenbaar voor jullie? Is jullie peuter opeens angstig (of iets anders) geworden en had dit (naar later bleek) betrekking op de zwangerschap (of iets anders?)



Enerzijds maak ik me zorgen: je hoort wel eens dat als kindjes het ergens niet naar hun zin hebben, of er is iets gebeurd, dat ze dan zo overstuur zijn...maar anderzijds is het logisch dat mijn zoontje toch op een bepaalde manier wil laten weten hoe hij zich voelt t.a.v. mijn zwangerschap....
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit nu met zwangerschap te maken heeft hoor, ik denk dat dat nog redelijk abstract is voor je peuter. Je ziet wel heel vaak bij kinderen in die leeftijd dat ze opeens een heel eenkennige of aanhankelijke/afhankelijke fase hebben. Volg je gevoel in hoe je daarmee omgaat, zou ik zeggen. Maar persoonlijk denk ik niet dat het met de zwangerschap te maken heeft. Hoe ver ben je trouwens? Is de baby echt al op zeer korte termijn te verwachten of is er nog eigenlijk weinig te zien? En hoe is je kind bezig met de zwangerschap?



Mijn oudste was 10 maanden toen ik zwanger werd van de tweede. Ik heb hem er mondjesmaat bij betrokken, wel vaak de dikke buik laten zien en daar gaf hij dan een kusje op. Ik heb hem een babyborn-pop gegeven zodat ik daarmee een beetje kon voordoen wat ik straks met het kindje zou gaan doen. En zo kon mijn zoontje dan zelf meedoen met die pop. Dat werkte heel goed.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren


Ik weet niet of dit nu met zwangerschap te maken heeft hoor, ik denk dat dat nog redelijk abstract is voor je peuter. Je ziet wel heel vaak bij kinderen in die leeftijd dat ze opeens een heel eenkennige of aanhankelijke/afhankelijke fase hebben. Volg je gevoel in hoe je daarmee omgaat, zou ik zeggen. Maar persoonlijk denk ik niet dat het met de zwangerschap te maken heeft. Hoe ver ben je trouwens? Is de baby echt al op zeer korte termijn te verwachten of is er nog eigenlijk weinig te zien? En hoe is je kind bezig met de zwangerschap?



Mijn oudste was 10 maanden toen ik zwanger werd van de tweede. Ik heb hem er mondjesmaat bij betrokken, wel vaak de dikke buik laten zien en daar gaf hij dan een kusje op. Ik heb hem een babyborn-pop gegeven zodat ik daarmee een beetje kon voordoen wat ik straks met het kindje zou gaan doen. En zo kon mijn zoontje dan zelf meedoen met die pop. Dat werkte heel goed.

xx lisa.





Ha lisa,



Dank voor je reactie.

Ik twijfel zelf ook of de verklaring van de zwangerschap wel de juiste is. Daarom twijfelde ik ook aan de titel van dit onderwerp, maar ja je moet wat...

In iedergeval betrek ik mjin zoontje al vanaf het begin bij de zwangerschap. Ik ben nu 19 weken, en sinds ik weet dat ik zwanger ben, weet zoontje het ook. Sterker nog, hij was erbij toen de uitslag van de test werd afgelezen...kan het nog sneller?? Hahaha. Maar hij reageert heel erg leuk: wil de buik kusjes geven, de buik aaien en sinds kort heeft hij zelf ook een baby in de buik :P! Niets wijst erop dat hij het vreselijk vindt dat ik zwanger ben of dat ie jaloers is....Maar ik zal wel een pop voor hem kopen (de "problemen" die ik daarmee op mijn hals haal zijn voor latere zorg:D), kan hij ook lekker tutten. Waar koop je die babybom pop?

Ik ga zeker mijn intuïtie volgen, temeer omdat een ander kindje op de creche gisteren tegen mij zei (toen ik mijn huilende zoontje dus op schoot had):"Raphael is ziek...."(nou hecht ik op zich daar geen echte boodschap aan, maar je weet maar nooit.......)  Ik hou mijn mannetje dus nauwlettend in de gaten....



In iedergeval bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb die pop via een webwinkel gekocht, maar je koopt ze ook in de speelgoedwinkel of tweedehands via marktplaats ofzo.

Ik wist dat ik een jongetje kreeg en was ook echt op zoek naar een 'echte' babypop compleet met piemeltje.

Maar ik ben wel veel later begonnen mijn zoontje echt wat te betrekken bij de zwangerschap. Voor een kind is negen maanden niet te bevatten, dat is een eindeloze periode. Zeker als een kind het erg leuk vindt, babietjes en alles dat ermee te maken heeft, dan duurt het wachten veel te lang. Een maand of twee voor de uitgerekende datum zou ik persoonlijk dan al vroeg genoeg vinden.



Wat bedoel je met 'problemen' die je eventueel op de hals zou kunnen halen? Dat een jongetje met een pop speelt misschien?

Zelf zie ik daar geen probleem in. Overigens doen mijn zoontjes nu heel weinig met de pop. Heel af en toe moet er een luiertje om of af, of moet de pop mee in bad. Maar meestal slingert hij bloot ergens rond. Laatst schrok ik me nog het apezuur toen ik een zak in de vuilcontainer wilde gooien. Zat die babypop op het deksel in de schemering en ik zag het pas op het laatste moment... Mijn moeder is ook eens zo geschrokken, had mijn oudste die pop in de kinderstoel gezet, niet bepaald recht (pop hing er half uit). Mijn moeder kwam bij ons en zette haar fiets onder het raam in de bijkeuken, waardoor ze net de keuken in kon kijken. Ze zag in een flits die pop zo hangen en dacht even dat het mijn jongste was, haha.



Als er meisjes op visite zijn, zie ik gelijk dat die heel anders met de pop omgaan. Veel voorzichtiger en verzorgender. Mijn jongens slepen de pop half of dragen hem met het hoofd onder de arm, zoiets. Meisjes doen dat niet.



Anyway, succes met de zwangerschap en hopelijk is je zoontje snel weer zichzelf,

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren


Hoihoi,

Ik heb die pop via een webwinkel gekocht, maar je koopt ze ook in de speelgoedwinkel of tweedehands via marktplaats ofzo. IAh perfect, ik ga naar de winkel dan. Nu nog even kijken of het een jongenspop of een meisjespop moet worden .Zelf denk ik dat ik een meisje krijg, maar aangezien ik niet wil weten wat het wordt, is het dan lastig kiezen....

Ik wist dat ik een jongetje kreeg en was ook echt op zoek naar een 'echte' babypop compleet met piemeltje.

Maar ik ben wel veel later begonnen mijn zoontje echt wat te betrekken bij de zwangerschap. Voor een kind is negen maanden niet te bevatten, dat is een eindeloze periode. Zeker als een kind het erg leuk vindt, babietjes en alles dat ermee te maken heeft, dan duurt het wachten veel te lang. Een maand of twee voor de uitgerekende datum zou ik persoonlijk dan al vroeg genoeg vinden. Ja, daar ben ik dus bang voor: dat ik het te snel heb verteld omdat hij gewoon niet zo lang kan wachten, dus geen besef van tijd heeft.....



Wat bedoel je met 'problemen' die je eventueel op de hals zou kunnen halen? Dat een jongetje met een pop speelt misschien? Ha, ja, maar dan wel scherstend bedoeld hoor! Het maakt mij helemaal niks uit of zoonlief met poppen speelt of niet! Kan volgens mij juist helemaal geen kwaad!

Zelf zie ik daar geen probleem in. Overigens doen mijn zoontjes nu heel weinig met de pop. Heel af en toe moet er een luiertje om of af, of moet de pop mee in bad. Maar meestal slingert hij bloot ergens rond. Laatst schrok ik me nog het apezuur toen ik een zak in de vuilcontainer wilde gooien. Zat die babypop op het deksel in de schemering en ik zag het pas op het laatste moment... OIi! Ze zijn dus levensecht!~Mens zal je inderdaad geschorkken zijn zeg! Mijn moeder is ook eens zo geschrokken, had mijn oudste die pop in de kinderstoel gezet, niet bepaald recht (pop hing er half uit). Mijn moeder kwam bij ons en zette haar fiets onder het raam in de bijkeuken, waardoor ze net de keuken in kon kijken. Ze zag in een flits die pop zo hangen en dacht even dat het mijn jongste was, haha.:D:D



Als er meisjes op visite zijn, zie ik gelijk dat die heel anders met de pop omgaan. Veel voorzichtiger en verzorgender. Mijn jongens slepen de pop half of dragen hem met het hoofd onder de arm, zoiets. Meisjes doen dat niet.



Anyway, succes met de zwangerschap en hopelijk is je zoontje snel weer zichzelf,

xx lisa. Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven