lange nachten

09-05-2007 13:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na al veel tips hier op hebben gedaan, nu toch zelf ook een vraag.

Mijn zoontje is nu vier maanden en ik heb een vraag, weet zelf goed dat het een luxe probleem is.

Het probleem is dat ie zoveel slaapt. 's Morgens haal ik hem om 8 uur uit bed om te voeden, om negen uur gaat ie weer slapen tot 12 uur.  Dan heb ik een uur de tijd om hem te voeden, om te kleden, badderen etc. Want om 1 uur valt ie alweer om van de slaap.

Om 4 uur ongeveer word hij weer wakker en krijgt hij een voeding.

Rond dit tijdstip blijft hij wel even langer wakker, pas rond half 7 gaat hij weer naar bed.

Maar rond 9 uur maak ik hem weer wakker voor een voeding, om daarna meteen weer te slapen tot 's morgens vroeg.

Ik vind het op zich wel heerlijk dat hij zo makkelijk is, altijd vrolijk, groeit goed verder niets aan de hand. Valt ook altijd zomaar in slaap.

Ik zit er alleen mee dat ik hem 's avonds wakker moet maken, hij is dan al helemaal in de nachtrust en wil eigenlijk niet wakker worden. Maar ik kan toch niet nog eerder gaan voeden? Het lijkt mij dat de voedingen dan zo dicht op elkaar komen. (hij krijgt 4 x per dag een flesje van 200 cc)

Vanaf wanneer kan een baby al zulke lange nachten maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een dochter van 4 maanden (al bijna 4,5).

In overleg met het CB geef ik al ruim en maand de 4e en laatste voeding om een uur of half 7. Ze slaapt dan in principe tot de volgende ochtend half  7 door. Voor die tijd kreeg ze nog een voeding om 22.00 waar ik haar voor moest wakker maken maar ze was dan altijd zo slaperig dat ik haar eigenlijk liever liet liggen.

Volgens mij kan je je beeb dus rustig eerder eten geven. Als hij dan 's ochtends eerder honger heeft wordt hij vanzelf wel wakker.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, ik kan het inderdaad wel eens proberen. Redt ie het nog niet zo lang, dan komt ie 's morgens wel eerder.

Betekent dan wel dat hij zo ongeveer om de vier uur een fles krijgt, vind ik altijd zo'n korte periode. Maar misschien zit dat wel gewoon in mijn hoofd, ik geloof niet dat daar wat op tegen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven