Spuugzat de hele tijd politieagentje te spelen!

08-05-2007 00:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even gal spuwen. Ik ben het zat om de hele middag met de kinderen thuis te zitten en politieagentje te moeten spelen. Ze zijn 2 (bijna 3), 4 en 6. Kleine Nijn ... GVD WAT NOU WEER!! :@



Zoals je ziet kan ik er niet 1 seconde bij weglopen zonder dat er MAMA! geroepen word, van "Kleine Nijn laat me niet spelen!" of "Mannetjehuh!!".



Maar wat ik dus vertellen wilde: Kleine Nijn slaapt slecht de laatste tijd en is overdag niet te genieten. Ze komt mekkerend d´r bed uit, komt mekkerend uit school, en mekkert de hele middag. Mannetje (4) is in z´n brutale fase dus die moet ik om de 10 minuten op de gang zetten. Grote Nijn (6) bemoeit zich met alles dus zodra zij erbij komt is het hommeles. Ze zeuren overal over. Ze willen koekies. Ze willen buizen. Ze willen film zien.



Ik merk aan mezelf dat ik er regelmatig geen enkele lol aan beleef om bij mijn kinderen te zijn. Ik zit er dan plichtsmatig op een kinderstoeltje bij -wacht even er wordt weer geschreeuwd- om de strijdende partijen uit elkaar te houden. Ik kijk af en toe es op m´n horloge of het al tijd is voor televisie of beter nog: bad en bed. En ik word er gewoon niet blij van.



Ik vind eigenlijk dat je wél blij zou moeten worden van je kinderen. Ik was toch degene die ze zo graag wilde? Maar te vaak word ik er gewoon een beetje moedeloos van.



Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, een fase waar jij ook doorheen bent gegaan, gaat weer over, of dat ik beter maar gelijk professionele hulp voor mezelf kan inschakelen. ;) :(
Nijn, ik wil ook zo graag dat je weer in NL komt wonen, voor de gezelligheid! Daar heb je nu niks aan maar dat je weet dat ik het geweldig zou vinden om met je naar de Hema te gaan....
UP voor Nijn
Alle reacties Link kopieren
Nijn,ik zat zo je topic eens te lezen en dacht,tja,jouw kids hebben natuurlijk ook al best veel voor hun kiezen gehad het laatste half jaar,PP ziek,verhuizen,enzo.

Dat hakt er bij volwassenen al in,dus laat staan bij die kleintjes,die nog niet alles kunnen verwoorden wat ze voelen.

Hoe moeilijk het ook lijkt,als je er door heen zit,je lost het het snelste op door de rust te bewaren bij jezelf,stel een schema op,hang dat op

Teken er klokjes bij bv,met daarbij de tijden dat je iets gaat doen,laat ze stickers plakken,als ze iets goed doen,en benoem vooral dat ze het zo goed doen,dat ze lekker gespeeld hebben,dat ze goed geluisterd hebben,hun bordje leeg hebben,of half leeg hebben, enz enz

Hou dat eens een poosje vol,en je zult zien hoe ze groeien op al die complimenten.

Negeer zoveel mogelijk,boos gedrag,want door daar op te reageren,krijgen ze extra aandacht,en of die nu negatief is of positief,de aandacht krijgen ze,maar ga ook geen ellenlange preken houden,daar zijn ze nog te klein voor,hou het kort en vooral simpel.

Nou meid,zet'm op,je zit nu in een cirkel waar je alleen maar met een lange adem uit kan komen,maar die lange adem gebruik je nu ook al.

Een dikke *; van deze kant.....................enne ff tussen ons,kinderen opvoeden is een hele klus hoor







Hoi Iris, lief van je dat je met me meedenkt.



Maar een schema zoals je dat hier voorstelt (iemand anders opperde ook al iets dergelijks), kweenie... Dat is gewoon niet helemaal hoe ik opereer. Ik geef ze op zich al best veel positieve feed back, alleen werk ik gewoon niet volgens vaste schema´s. De ene dag knuffel ik ze plat en zeg ik hoe mooi en lief ze zijn, en de andere dag ben ik kortaf, en ik denk dat ze daar maar gewoon mee moeten leren leven. Mama is niet perfect. Iemand bezwaar tegen die stelling? ;)



Zoals ik al eerder liet doorschemeren in dit topic, ik denk zelf bij nader inzien dat er toch meer dingen meespelen; we hebben veel onzekerheden in ons leven op dit moment en dat maakt me eigenlijk best wel chaggereinig.



Ik moet gewoon zorgen dat ik samen met PP de dingen op een rijtje krijg, ik weet zeker dat ik dan ook weer beter in m´n vel kom te zitten en dat de kinderen dan weer een potje kunnen breken. Want normaal draai ik er echt m´n hand niet voor om hoor, om 3, 4, 5 keer achter elkaar een zeurend kind op de gang te zetten onder het mom van "opvoeding".:D Hoort er gewoon bij en mijn theorie is dat kinderen liever een strenge ouder hebben waarbij ze weten waar ze aan toe zijn, dan een zachte heelmeester.



Leo, bedankt voor het uppen! Mens, wat gaat deze pijler snel zeg! Ik was dit topic helemaal kwijt, jij upt het even voor me en nu stond ´ie alweer op de 2de pagina! :o



Maargoed, als er nu niemand meer reageert, is dit topic binnen 1 dag naar pagina 4 verdwenen. Dus ik maak maar even snel van de gelegenheid gebruik om jullie allemaal te bedanken voor jullie reacties!



Bedankt, heel fijn om wat steun te krijgen als je even vast zit! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven