schoppen in buik

18-06-2009 13:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste kind leek veel te slapen toen ze in mijn buik zat. Enkele keren per dag voelde ik wat schopjes.

Vanaf haar geboorte tot heden heeft ze altijd veel en goed geslapen, dus dat leek wel overeen te komen met haar gedrag in de buik.



Maar nu ben ik zwanger van de tweede en die lijkt wel 24 uur per dag wakker te zijn! Hij schopt de hele dag door, en hard ook. Mijn placenta heeft overigens dezelfde ligging als bij de eerste.



Betekent dit, dat hij straks na de geboorte ook zo weinig zal slapen? Hoe was dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel druk kind in de buik. Raakte eigenlijk al in paniek als ik hem een uur niet gevoeld had. En 's nachts was het helemaal bal. Vanaf 12 uur tot 5 uur brak hij de tent af. Ik heb de laatste twee maanden 's nachts niet meer kunnen slapen. En de eerste twee maanden na de geboorte dus ook niet omdat hij een omgekeerd dag/nachtritme had :-).



Hij slaapt inmiddels 's nachts en door vanaf dat hij 3 maanden is, maar overdag is het nog steeds geen makkelijke slaper. Hij slaapt heel weinig en kort en het is al-tijd een strijd. Hoe moe hij ook is, hij verdomd het te gaan slapen.



Dus in mijn geval was het dus inderdaad een indicatie. Ik voelde hem met 17 weken voor het eerst en hij bleef maar draaien, rond en rond. Vanaf een week op 22 lag hij in een stuit en daar is hij niet meer uitgekomen. Hij was ook niet ingedaald, dus ik was he-le-maal beurs van binnen tegen de tijd dat hij geboren werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van de 4e mijn 3e was heel druk maar na de geboorte een hele rustige baby......maar....na dat jaar tot nu is het een kind wat echt aanwezig is op een gezellige manier dan.

Deze is redelijk rustig ( ben nu bijna 19 wken) Ik denk zelf dat het niks te maken heeft met hoe een kindje na de geboorte is.
Hahaha daar ben ik ook wel benieuwd naar. Deze tweede is ook een stuk drukker dan de eerste en de eerste sliep al voor geen meter
Ik denk niet dat er per se verband ligt.



Nummer 1 (nu 2,5) trapte de boel bij elkaar maar is redelijk rustig nu (voor een kleuter dan) en is een slaapdiertje.

Nummer 2 (nu 1,5) moest ik tijdens de zwangerschap regelmatig even wakker maken met cola light of ijswater om te kijken of ze het nog deed, maar dat is nu een echte demon-child die met veel minder slaap toe kan dan nummer 1.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste was druk met schoppen, maar was wel rustig op de momenten dat het moest (als ik wilde slapen zeg maar). Hij was erg sterk, heb echt blauwe plekken gehad. De placenta lag aan de voorkant van mijn buik (dat heeft denk ik wel erg veel rust opgeleverd, hihi). Hij is een makkelijke slaper, sliep snel door maar is wel een druk kind.



Mijn tweede was een roller met zijn armen en voeten, geen schopper. De placenta lag nu achter en als ik het vergelijk waren ze beiden even druk maar dus wel op een andere manier. Hij was ook een roller, hij draaide regelmatig om zijn as, en mijn buik ging echt van van links naar rechts. In de 'praktijk' is hij een rustig mannetje en ook hij is een makkelijke slaper (iets lastiger maar wel erg goed te doen)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste kind bewoog niet veel, maar lag ook in stuit en kon daarom niet veel bewegen. Ze is nu drie en bewegen is nog steeds niet een van haar ontwikkeldste eigenschappen. Slapen heeft ze heel lang heel slecht gedaan, misschien omdat ze gewoon niet moe was omdat ze niet zoveel bewoog.



Mijn tweede daarentegen was een enorme druktemaker in mijn buik en dat is hij nu met bijna twee nog. Het is een erg gespierd mannetje en hij is motorisch ook zeer sterk ontwikkeld. Hij slaapt erg goed, zolang er maar genoeg eten in zijn buikje zit.



Dus als bewegen in de buik al iets zou kunnen zeggen over hoe een kindje later is, dan heeft het in mijn geval eerder te maken met lichamelijke activiteit en ontwikkeling dan met het slaapgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Bij beide zwangerschappen leek het alsof ik een alien in m'n buik had: de hele dag ging m'n buik van links naar rechts en zag je voortdurend 'dingen' uitsteken. Ze hielden allebei wel mijn ritme aan, dus als ik sliep, dan sliepen zij ook.



Zoon 1 (5) was als baby geen beste slaper, veel strijd bij het 's avonds gaan slapen, maar verder was het wel een rustig kind. Inmiddels is hij een prima slaper en redelijk aan de drukke kant.

Zoon 2 (3) heeft de 1e 6 maanden van z'n leven bijna alleen maar geslapen. Daarna was hij meer wakker, maar nog steeds een heel rustig en lief kind. Na z'n 1e verjaardag veranderde hij in een altijd aanwezig en druk kind, maar slapen heeft hij altijd prima gedaan.



Kortom, ik denk dat het niks zegt!
Alle reacties Link kopieren
Nou dan zullen we 't gewoon maar afwachten.

Bedankt voor jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar nu ik er over nadenk komt het aardig overheen met hoe hij in mijn buik was en nu is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bij mij waren ze allebei heel erg druk. De eerste sliep wel maar met moeite. De tweede was een slaapkopje. Hij is wel dol op voetballen en schopt overal de hele dag tegenaan, dat komt aardig overeen met zijn gedrag in mijn buik
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen klopte het wel aardig. Eerste kind voelde ik maar weinig, en is nog steeds rustig. Tweede heeeeel veel en is een druktemaker. Derde er tussenin en zo is karakter ook.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben blij voor je dat er wat geruststellende verhalen tussen zitten, want van het mijne word je niet vrolijk.



Mijn zoon was heel druk in de buik. Ik voelde hem praktisch de hele dag. Ik kon ook iedereen op elk gewenst moment de baby laten voelen. Het eerste jaar na de geboorte sliep hij tussen 7 uur en 23 uur twee keer twintig minuten. De hele dag moest hij vermaakt worden. Even ergens liggen accepteerde hij echt niet. Tussen 23 uur en 7 uur werd hij 1-2 keer wakker om te drinken.



Nog altijd (hij is inmiddels bijna vijf) is hij een zeer energiek ventje. Maar hij slaapt gelukkig wel goed nu.



Ik ben nu 24 of 25 weken zwanger van nummer 2. Deze voel ik ook behoorlijk, maar lang niet zo flink als nummer 1. Vriend heeft 'em nog maar een keer of drie, vier kunnen voelen. Maar deze keer ligt de placenta voor, dus ik hoef me niet rijk (aan rust) te rekenen geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind schopte me een orgaanverschuiving. Dat mijn kind niet al boksend op de wereld kwam was me een wonder. Maar eenmaal geboren de grootste slaapkop die je je bedenken kan en de bewegingen herkende ik nergens meer in (want zat echt wel te observeren wat toch al die bewegingen voorgesteld moesten hebben). Dsu een druk kind in de buik zei in mijn geval dus niks over de rust die ik kreeg na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Ik had drie keer een mega-druk kind in mijn buik. De laatste heeft me zelfs een gebroken rib geschopt. Maar alledrie compleet verschillende slapers. De eerste heul slecht, de tweede best aardig en de derde doet niks liever. Eerste sliep met anderhalf voor het eerst door, de derde (die van de gebroken rib )sliep met 8 weken al iedere nacht van 22 tot 7.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft inderdaad niets te zeggen. Dat zei de verloskundige destijds ook al. Hier dus een kind dat heel druk was in de buik, maar eenmaal geboren heel rustig bleek. En dat is hij 6 jaar later nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik up even een oud topic, omdat ik een soortgelijke vraag heb.



Ik ben nu 25 weken zwanger, lig met bekkeninstabiliteit in bed en kan dus moeilijk tot niet slapen omdat mijn kind 24 uur per dag wakker lijkt te zijn. Het geschop gaat continu door, gek word ik ervan! Niets lijkt te helpen, warme kruik, van houding wisselen, wrijven over mijn buik, suiker mijden.



Ligt het soms aan het feit dat ik zoveel stil lig? Ik begreep namelijk dat het kind in slaap valt bij activiteit en wakker is bij rust. Als dat zo is, kan ik er natuurlijk weinig aan veranderen...
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
MIjn dochter (nu 6) kon in de buik hard schoppen... maar kon ook een heeeeeeeeele poos zich niet laten voelen.

Heeft ook 1 rib aan gort getrapt, die nu nog een beetje uitsteekt.

Is altijd een vrij rustig meisje.



Mijn zoon kon ik al voelen schoppen vanaf week 15 en raakte ook lichtelijk in paniek toen ik hem in week 17 een dag niet voelde..

Met 33 weken ben ik opgenomen geweest omdat ze dachten dat ik voortijdig zou bevallen,maar wat bleek... hij schopte me van binnen bont en blauw...so to speak.

Toen hij geboren was en ik hem bekeek dacht ik: oh, dus DAT deed je...(lag als een wilde om zich heen te maaien).

Mijn zoon heeft ook een poos ingebakerd geslapen omdat hij zoveel (ook in zijn slaap) bewoog en daar wakker van werd.
Alle reacties Link kopieren
Dat zag ik ook op de laatste echo: een kind dat wild om zich heenmaaide...



Mijn vraag was alleen of er iets aan te doen is. Hoe mooi het ook is, ik word er redelijk gestoord van op het moment. Omdat ik ook zo weinig te doen heb, ga ik er des te meer op letten. Verder stoort het me in mijn nachtrust...



(Luxeprobleem, ik weet het.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste was 's nachts heel rustig in de buik en sliep na de geboorte al na 5 weken door. Al is het nu weer drama (ze is 18 maanden).

De baby in mijn buik is constant wakker, dus maak me ook een beetje zorgen dat ik straks weinig zal slapen.
Alle reacties Link kopieren
Carrera, aan dat maaien is verder weinig te doen... tenminste dat was bij mijjn zoon wel zo. MIjn man zei 's morgens weleens tegen me; jemig, dat jij kan slapen met al dat getrap in je buik.. ik lag dan tegen hem aan en mijn zoon schopte mijn man dan wakker;)



Toen ik dus opgenomen werd in het ziekenhuis met 33 weken hebben ze me een slaappil en pijnstillers gegeven...

Pijnstillers voor mij en een slaappil voor mn zoon;). Heeft trouwens wel ff geduurd voor hij wat rustiger werd.



Overigens eenmaal geboren en ingebakerd sliep meneertje als een roosje. Met 6 weken sliep hij van 7 tot 6/ half 7..
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de tip over het inbakeren vast mee, want dit is natuurlijk niet over als het kind geboren is straks!



Aan de slaappillen gaan vind ik wat rigoureus, lijkt me niet de bedoeling als het niet strikt noodzakelijk is.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Was ook geen tip hoor,maar ze gaven me het zelf in het ziekenhuis.

Ik was van binnen echt aan gort getrapt en omdat ik al zo beurs was en mijn zoon maar niet ophield met schoppen vond de verpleging het wel verstandig.

Is daarna trouwens niet meer voorgekomen dat het zo heftig was.

Zoon is met 37 weken op de dag af geboren... zal je vast niet verbazen dat ik dat niet zo heel erg vond...



Mijn dochter was lang zo erg niet... die heb ik alleen voelen draaien... mensenkinderen... da's ook een heel apart gevoel.

Ik ben , wat men noemt nogal petit (42 kilo bij 1,53) dus erg veel ruimte had ik ook niet daarbinnen..
Alle reacties Link kopieren
Hee wat grappig, daar zie ik opeens mijn oude topic staan! :-)

Inmiddels kan ik zeggen dat mijn tweede kindje vanaf haar geboorte opvallend veel uren per etmaal wakker is, met maar korte slaapjes tussendoor. Dus dat komt overeen met het gedrag in de buik.



@Carrera: Ik denk niet dat het aan jouw stilliggen ligt. Het kindje bepaalt natuurlijk voor een groot deel zijn eigen gedrag, dat kan niet uitsluitend afhankelijk zijn van het gedrag van de moeder.

Bij mij was het zelfs tegenovergesteld: Tijdens mijn eerste zwangerschap bewoog ik weinig en was het kindje rustig. Tijdens mijn tweede zwangerschap bewoog ik veel en was het kindje druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven