Gezondheid alle pijlers

Bloedverlies bij eisprong

27-04-2009 20:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo nu en dan is m'n eisprong dusdanig heftig, dat het wel een verkapte menstruatie lijkt. Het is niet iedere keer zo maar dit keer heb ik dus net zo'n pijn in m'n buik, als dat ik normaliter bij m'n menstruatie heb. Verder heb ik ook last van bloedverlies. Dat lang zo erg niet als m'n reguliere menstruatie (dan heb ik het best hevig) maar toch wel behoorlijk.



Wie herkent dit? Ik vind het echt heel vervelend. Van m'n menstruatie heb ik doorgaans al bovengemiddeld last en als ik nou ook nog eens met m'n eisprong twee dagen niet lekker ben, word ik daar niet zo heel blij van.
Ik heb elke maand last van bloedverlies bij mijn eisprong.

Soms voelt het ook net of ik ongesteld word, maar dit is niet elke maand zo.

Het bloedverlies is wel veel minder dan bij mijn menstruatie (maar dat kan al snel, want ik heb hevig bloedverlies tijdens mijn menstruatie).

Ik verlies niet heel veel bloed tijdens mijn eisprong, maar het dragen van (een klein formaat) maandverband is wel nodig.



Al met al vind ik het best lastig, om over mijn menstruatie maar niet te spreken, omdat die vaak zo heftig is.
Zijn er verder geen vrouwen met bloedverlies / pijn tijdens hun eisprong?

Ik heb het topic niet geopend, maar merk dat ik toch wel nieuwsgierig ben naar eventuele andere ervaringen.

Ik vraag me nu af of het misschien toch vrij bijzonder is om deze klachten te hebben tijdens de eisprong. Ik dacht altijd dat wel meer vrouwen hier last van hadden. Vooral ook omdat mijn huisarts zei dat het wel meer voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad (ben nu zwanger en hoop het voorlopig ff 8 maanden niet te hebben )....soms zelfs zo erg dat ik echt krom heb gelegen van de pijn, andere maanden soms wat bloed rond de eisprong....kan allemaal en is niets ernstigs.

Ben al aardig wat keren door de medische molen gewandeld en er is niets geks aan me ontdekt.

Zou me er niet te druk om maken.
t zal wel
Ik ben ook onderzocht geweest, en bij mij is ook niets bijzonders ontdekt. Nou ja, een klein vleesboompje, maar daar kon het niet aan liggen, zei de gynaecoloog.

Ik maakte me inmiddels al geen zorgen meer, maar nu er zo weinig reacties op dit topic kwamen, schoot ik toch weer even in de twijfel....

Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het uppen van het topic Verana, en WBM ook bedankt. Ik maak me er ook niet echt ongerust om maar in mijn vriendinnenkring ben ik de enige met een heftige menstruatie en dan ook nog bloedverlies bij de eisprong. Wat ik 'halverwege' heb, is voor de meeste van mijn vriendinnen een reguliere menstruatie, vandaar dat ik benieuwd was of er nog meer mensen zijn dit 'probleem' hebben. Vrij recent heb ik nog een gynaecologisch onderzoek gehad die picobello was dus wat dat betreft no worries alleen nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
ik voel wel mijn eisprong maar verder geen bloedverlies...

ik zit nu op dag 10 na eisprong en voel helaas nog helemaal niks.. hoop op een innestelingsbloeding of zwangerschapssymtpomen maar nee hoor... wanneer kan ik deze gaan verwachten? of zijn er ook mensen die helemaal geen klachten hebben maar gewoon niet menstrueren en dan zwanger blijken te zijn? of heeft een ieder als zij terugkijkt toch wel wat klachten gehad maar dit niet in verband gebracht met zwnagerschap?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen?



Heb via clomid eind vorige week een eisprong gehad, nu op donderdag voor mij zeer heftig bloedverlies, is dit normaal?



Vind het een beetje eng.......
edankt voor het uppen van het topic Verana, en WBM ook bedankt. Ik maak me er ook niet echt ongerust om maar in mijn vriendinnenkring ben ik de enige met een heftige menstruatie en dan ook nog bloedverlies bij de eisprong. Wat ik 'halverwege' heb, is voor de meeste van mijn vriendinnen een reguliere menstruatie, vandaar dat ik benieuwd was of er nog meer mensen zijn dit 'probleem' hebben. Vrij recent heb ik nog een gynaecologisch onderzoek gehad die picobello was dus wat dat betreft no worries alleen nieuwsgierigheid.



Ik heb precies hetzelfde. Heb er ook geen zorgen over, vooral omdat ik verder helemaal geen klachten heb, alleen de ovulatie-dag. Kan er de klok opzetten.

Ik had het vroeger niet, pas sinds ik achter in de 20 was (en tweede kind had gekregen)

Bloedverlies, echt flinke krampende pijn, heel veel slijm (sorry, klinkt wel goor). Duurt een uur of acht.

Menstrueer ook heel hevig.
Alle reacties Link kopieren
ik voel mijn eisprong zo erg,dat ik echt 2 dagen niet normaal kan functioneren zonder zeer zware pijnstillers.Ik kruip echt over de vloer van de krampen,weeenachtig zijn ze.Ook heb ik een bruinige afscheiding die dagen.Menstruatie zelf niet veel last van,behalve dag van te voren beetje griep geval en hoofdpijn.Mede hierdoor durf ik niet met de pil te stoppen....
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik heb de week van mijn eisprong heel veel buikpijn en gedurende die week af en toe roze afscheiding.



duurt bij jullie die bloeding ook meerdere dagen? welke pijnstiller nemen jullie tegen de pijn?



groetjes
Hoi Kwakie,



De bloeding duurt bij mij ongeveer een week. Na mijn menstruatie is het een dag of 2, 3 rustig, en daarna verlies ik een week lang bloed tot en met mijn eisprong.

Ik gebruik meestal geen pijnstillers omdat bij mij de pijn niet zo heftig is. Maar als ik ze gebruik, dan gebruik ik ibuproven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik heb hier nog maar de laatste 2 jaren last van eigenlijk. 2 jaar na de bevalling van mijn 2de dochtertje. ik maak me nog steeds zorgen om die roze afscheiding zo tussen de menstruaties door.



ik laat elk jaar een uitstrijkje nemen en tot op heden is dat altijd goed geweest. ook dit jaar in februari nog. toch wordt het aantal dagen waarop ik roze afscheiding heb steeds meer. mijn gynaecoloog zegt dat het te wijten is aan mijn eierstokken die niet goed werken. maar je leest zoveel over het feit dat tussentijdse bloedingen niet goed zijn en vaak een slecht teken zijn dat ik me er nog steeds niet gerust bij voel...
Ik heb er ook niet altijd last van gehad. Ongeveer 10 jaar geleden is het begonnen. Toen ben ik uitgebreid onderzocht, en het enige dat men kon vinden, was een klein vleesboompje. Dit was ongevaarlijk, en er hoefde niets aan te gebeuren. Ik heb toen zo'n 2 jaar last gehad van tussentijdse bloedingen, en daarna stopte het. Vanaf toen had ik er soms maandenlang geen last van, en dan ineens weer een maandje wel.

Vanaf ongeveer een half jaar geleden heb ik er weer elke maand last van.



Ik heb het wel met mijn huisarts besproken, en die zei, dat zolang het te herleiden is tot mijn eisprong, en ik steeds dezelfde dagen in mijn cyclus tussentijds bloed, ik me geen zorgen hoef te maken.

Ik heb geen kinderen, dus bij mij kan het niet te maken hebben met een zwangerschap. Mijn moeder had het ook, dus ik vermoed dat ik wat dat betreft net zo in elkaar zit als zij.



Als jij je nog steeds zorgen maakt, is het dan misschien een idee om het toch nog een keer voor te leggen aan je huisarts of gynaecoloog? Ook omdat het steeds meer dagen zijn dat je roze afscheiding hebt? Misschien dat zij, door een aanvullend onderzoek of een gesprek, je ongerustheid kunnen wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik heb in februari nog een uitstrijkje laten nemen door de gynaecoloog en hij heeft een vaginale echo genomen waarbij geen onregelmatigheden te zien waren in de baarmoeder.



een uitstrijkje doen ze slechts 1 keer per jaar.



ik denk dus dat ik weinig kan gaan doen bij de gynaecoloog, niet?
Dat is waar, dan heeft het niet zoveel zin naar de gynaecoloog te gaan.....

Ik hoop dat je dan toch vertrouwen kunt krijgen in de uitslagen van de onderzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel een oud topic wilde ik toch even reageren.



Ik heb dit namelijk ook. Een heel klein bloedinkje tijdens de eisprong. Ik maakte me zorgen maar het komt dus vaker voor.
Alle reacties Link kopieren
Bedánkt voor deze topic!!!

Mijn partner en ik proberen zwanger te worden, maar nét na mijn menstruatie en gelijk met mijn eisprong begon ik weer te bloeden!! Ik dacht echt dat ik gewoon een waardeloze cyclus had en waarschijnlijk niet zwanger kon worden... nudat ik lees dat veel vrouwen en zelfs reeds zwangere vrouwen hier ook last van hebben/hadden ben ik zeer gerustgesteld!!

Nogmaals bedankt dus

Groetjes Ilona
Alle reacties Link kopieren
Opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Helaas niemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven