Baby met schimmelinfectie

29-04-2007 11:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn dochter van 11 maanden heeft sinds een paar dagen last van schimmelinfectie. Ik heb een creme van de kinderarts gekregen en die gebruik ik nu een paar dagen. Ik zie nog niet echt resultaat. Wie weet hoelang zoiets kan duren en hoe zo'n kleintje zoiets kan oplopen.  Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft het 2x van een antibioticakuur gehad. Volgens mij was het na en dag of 2 al veel minder en na een paar dagen helemaal over. Heb je geen bijsluiter waarin staat hoe lang je het moet smeren/wanneer het over zou moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend hoor een schimmelinfectie en vaak duurt het ook

wel een aantal dagen, tenminste bij mijn zoontje wel...

Het beste kun je bij de apotheek Miconazolnitraat (creme) halen en dat 2 maal per dag smeren, even laten intrekken en dan een dikke laag zinkzalf eroverheen en dat meerdere keren herhalen.

De volgende dag is dan al een heel stuk minder en wat ook heel goed is om het aan de lucht te laten drogen....



Beebies kunnen het krijgen v.e. anti-bioticakuur of gewoon door bepaalde eigen bacterien (ook goede bacterien veroorzaken het)



Op welke plek heeft je kindje het dan?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie.

Ze heeft het in de schaamstreek en een beetje tussen de billen. Ik heb die miconazolnitraat voor haar. Ik gebruik het nu 3 dagen maar ik zie nog geen verschil. Mischien moet ik wat meer geduld hebben! Ik vind het alleen zo zielig want ze heeft er echt last van.
Alle reacties Link kopieren
Kari had een schimmelinfectie toen ze 3 weken was. Na één keer smeren met miconazolnitraat was het al bijna over. Het kan natuurlijk zijn dat je dochtertje in haar 11 maanden oude leventje al iets meer resistentie heeft opgebouwd. Ik zou zeggen: even geduld. Bij mij werkt miconazolnitraat ook heel goed bij schimmel maar duurt het ook wat langer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje heeft er ook last van gehad en wij hebben hetzelfde spul gehad. Wat ze ons er wel bij aanraden was om het erop te smeren en daarna heeeeel dik sudocreme eroverheen. Echt helemaal wit, zo dik. Dan krijgt de creme nl de tijd om zijn werk te doen, omdat het beschermd is door de sudocreme.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goede tip met die sudocreme. Ik zal het vanavond proberen.
Alle reacties Link kopieren


10 jaar geleden heeft mijn zoon het gehad, hij was toen 8 weken oud. Hij had het op zijn billen.



mijn dochter van 7 heeft het ruim 1 week geleden nog gehad. Zij had het bij haar vagina. Ik moest 10 dagen smeren en na zo'n 5 dagen was de meeste pijn en jeuk weg. hier moest ik het ook goed overheen smeren met dik sudocream (zei de arts) , zodat die zalf goed in kan trekken, maar ook zodat het bij het plassen niet zo'n pijn doet. (dus goed haar hele vagina insmeren ook tussen haar lipjes)



Houdt wel de dagen aan hoelang je moet smeren. Dus moet je 7 dagen smeren, wel 7 dagen blijven doen, ook al zie je er niets meer van. Die schimmel kan er nog zitten nl. (dus de kuur afmaken)


Alle reacties Link kopieren
We zijn nu 2 weken verder en de schimmelinfectie is nog steeds niet over. Ik heb de tip met de sudocreme ook geprobeerd maar de creme werkt gewoon niet. Het is wel een paar dagen wat minder geweest maar toen werd het weer erger. Ik heb nu een andere creme van de huisarts voorgeschreven gekregen en die gebruik ik nu een paar dagen. Ik zie nog geen resultaat maar ik wacht maar weer af. Heeft iemand misschien nog een andere tip.
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt zinkolie erg goed. Dat haal je bij de apotheek en moeten ze voor je mengen. Ze doen er hier regelmatig nogal moeilijk over omdat ze het ter plekke klaar moeten maken, ze proberen me dan ook steeds een kant en klaar potje te geven. Maar als je het gaat proberen, echt vragen om diegene die ze zelf mengen (zit een hogere concentratie zink in, en zink zorgt voor een droge omgeving, schimmels groeien goed in een vochtige omgeving). Lekker dik smeren en paar keer per dag extra de luier verschonen. Oh je kan het het beste verwijderen met een watje met wat zoete olie of baby olie.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier een tip die vaak wordt gebruikt bij luieruitslag, maar bij ons ook erg goed bleek te helpen bij een hardnekkige schimmelinfectie. Bij het verschonen de boel goed schoonmaken met een schoon lauw washandje en droogdeppen met een schone doek. Dan 'bepoederen' met maïzena, hierdoor wordt het gebied minder vochtig en heeft de schimmel geen voedingsbodem. Je moet dit wel heel regelmatig doen, zo'n 6 tot 8 keer per dag. Hiermee was het bij ons met 2 dagen al een heel stuk beter, terwijl de schimmelzalf helemaal geen effect had.



groetjes NewMom
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een reactie van mij: mijn dochter had een paar maand geleden ook zoiets. Ze had echt helemaal haar huidje kapot, vooral in de schaamstreek en de billen ook een beetje. Aan de voorkant was het echt heel erg, ze had gewoon bloedvlekken in haar luier. De dokter dacht aan een schimmelinfectie en schreef ook die creme voor in combinatie met Sudocrem, maar dat hielp voor geen meter. Op het cb gaven ze me de tip van Maizena, die een van de andere forummers hier ook noemt, maar dat werkte ook niet.



Van een vriendin hoorde ik toen het volgende: voor haar dochtertje gebruikte zij altijd Sudocrem, maar op een gegeven moment leek dat niet meer te helpen bij luieruitslag, maar het eerder erger te maken. Toen is ze overgestapt naar Bepanthen, een ander merk, en was het gelijk over. Dat heb ik toen ook geprobeerd en bij mijn dochter werkte dat meteen, na een dag of 2 was de huid alweer dicht. Sinds die tijd heeft ze het nooit weer gehad. Schijnbaar kan de huid 'immuun' of juist overgevoelig worden voor een bepaald merk of zo? Ik wissel nu zo nu en dan van merk en het gaat nu altijd goed.



Ik weet natuurlijk niet of dit de oplossing is voor jouw kindje, maar ik dacht, ik vertel het even... succes er mee! Groetjes, Lemmy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven