Kosten vruchtbaarheidsbehandeling

12-05-2007 21:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



De titel zegt het al.

Vorige week hebben wij de uitslag gekregen van het zaad onderzoek

van mijn lief, helaas was dat niet goed.

We zijn nu doorgestuurd naar een vruchtbaarheidskliniek.

In hoeverre worden deze kosten en de kosten voor eventueel

iui en ivf vergoed?

Ik hoor graag van jullie.

X Bambi
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van je verzekering dacht ik, zou even contact met hen opnemen.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al extra verzekerd omdat we dus met kinderen wilde beginnen.

Maar mijn vriend heeft nog een jongeren verzekering (tot 30).
Alle reacties Link kopieren
eh... kijk eens in je polis zou ik zeggen, daar staat precies in wat wel en niet vergoed wordt. Wij zijn niet helderziend en kunnen niet zien waar jij wel en niet voor verzekerd bent.



Uit mijn hoofd vergoed een basis verzekering al redelijk veel (tot 3 keer IVF, behalve sommige medicijnen), maar wat en hoe er voor jullie situatie geldt zul je toch echt met je verzekeraar uit moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren


eh... kijk eens in je polis zou ik zeggen, daar staat precies in wat wel en niet vergoed wordt. Wij zijn niet helderziend en kunnen niet zien waar jij wel en niet voor verzekerd bent.



Uit mijn hoofd vergoed een basis verzekering al redelijk veel (2e en 3e keer IVF, behalve sommige medicijnen en de eerste IVF poging), maar wat en hoe er voor jullie situatie geldt zul je toch echt met je verzekeraar uit moeten zoeken.
even een correctie op mijn eigen stuk, want volgens mij wordt de eerste IVF poging niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
als je het niet in je polis kan vinden zou ik gewoon even bellen.. sinds begin dit jaar worden bij onze verzekering de 1e 3 pogingen vergoedt... vorig jaar waren dat de 2e en 3e poging..

iui (hebben we vorig jaar gedaan) werd helemaal vergoed, ik moest alleen zelf de spuitjes voor de pregnyl betalen..

nu zijn we bezig met onze 1e ivf poging en toen ik mijn medicijnen op ging halen moest ik iets van 5.20 euro afrekenen (volgens mij was dat voor een paar spuitjes en paracetamol zetpillen)

en de verzekering "rekend" met jouw af zeg maar, niet met je vriend (jij moet dus goed verzekerd zijn) maar dat kun je ook even navragen..



ik wil je ook succes wensen met de behandelingen die jullie moeten ondergaan.. weet precies hoe je voelt..

ik schrijf ook mee in de topics

- in de mediche molen iedereen welkom deel 9 en

-de mediche molen gaat voor ons beginnen, voor wie ook en wil mee praten

voor als je behoefte hebt om er over te praten..

groetjes wendy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven