Mijn zoontje heeft een scheur in z"n trommelvlies!

12-05-2007 00:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,



Mijn zoontje van 21 maanden heeft altijd al oorproblemen. Altijd looporen. Daarna 2 keer buisjes en nu zn neusamandelen eruit en 5 maanden aan de antibiotica en flexotide.

Nu heeft hij een scheur in zn trommelvlies.



Heeft iemand  hier ervaring mee. Of in elk geval met oordopjes/zwemmen etc.



Ik vind de informatie van het ziekenhuis tegenstrijdig en niet veel.



Ik heb van die oordoppen maar ik ben bang dat die uitgaan als hij onder water gaat (peuterzwemmen). Hoe ga je daarmee om? Ik gun hem later ook dat hij lekker kan gaan zwemmen en lol trappen in het water. Niet dat we hem altijd terug moeten fluiten. HIj is gek op water.

Het kan pas dichtgemaakt worden op zijn 8ste jaar. Dus we hebben nog even te gaan.



Ik ben benieuwd of iemand hier soortgelijke ervaringen heeft, tips etc.



groetejs:)
Alle reacties Link kopieren
quote: summers schreef



Ik heb van die oordoppen maar ik ben bang dat die uitgaan als hij onder water gaat (peuterzwemmen). Hoe ga je daarmee om? badmuts ........al kan ik me voorstellen dat hij dat niet wil......

toen mijn oudste leerde zwemmen zag je ook kinderen met leukoplast over hun oren.......  die op maat gemaakte oordoppen ( brillenzaak ) hadden ook altijd een kleur die je op de bodem van het zwembad niet meer terugzag......

Wat voor soort oordoppen moet hij ? Van sommigen zie ik ( google ) dat ze tot 1 meter onder water bescherming geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft hij nú nog niks aan , maar deze zijn toch nog niet zo héél erg ....





Oordopjes swimsafe





Product-informatie



Oordopjes die voorkomen dat water in het oor komt tijdens zwemmen en andere wateractiviteiten.



Geschikt voor: volwassenen/kinderen met buisjes in het oor, een gaatje in het trommelvlies of oorontsteking.

Beschermt uw oren tegen water zonder afgesloten te zijn van de buitenwereld.

Ter voorkoming van oorinfecties.

Niet gebruiken dieper dan 1 meter onder water.

Werkt alleen mits goed in het oor geplaatst.

Inclusief handige inbrenghuls en houder. Gaan lang mee mits goed onderhouden. Regelmatig reinigen met lauwwarm water en zeep.

Let op: de oordopjes zijn geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar!

Ledenprijs: € 8,95. Niet ledenprijs: € 11,95. Ledenvoordeel: € 3,-
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zwem je in chloorwater? (ga er wel van uit) Dan zou ik stoppen met zwemmen.

 

Ik ben zelf een 'orenkind' (altijd oorontstekingen) en ik mocht van de KNO-arts niet in chloorwater zwemmen.

Nu deed ik dat natuurlijk wel, 1 keer per jaar gingen wij naar CentreParcs, en geheid dat ik tegen het einde van de week ziek was.

Mijn zwemdiploma's heb ik in de zomer gehaald, in een natuurbad.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
O ja, oordoppen hielpen hier niet tegen de oorontstekingen.Het ging erom dat ik chloorwater via mijn neus binnen kreeg, wat zorgde voor verkoudheid en oorontsteking.
Alle reacties Link kopieren


Hier heeft hij nú nog niks aan , maar deze zijn toch nog niet zo héél erg ....





Oordopjes swimsafe





Product-informatie



Oordopjes die voorkomen dat water in het oor komt tijdens zwemmen en andere wateractiviteiten.



Geschikt voor: volwassenen/kinderen met buisjes in het oor, een gaatje in het trommelvlies of oorontsteking.

Beschermt uw oren tegen water zonder afgesloten te zijn van de buitenwereld.

Ter voorkoming van oorinfecties.

Niet gebruiken dieper dan 1 meter onder water.

Werkt alleen mits goed in het oor geplaatst.

Inclusief handige inbrenghuls en houder. Gaan lang mee mits goed onderhouden. Regelmatig reinigen met lauwwarm water en zeep.

Let op: de oordopjes zijn geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar!

Ledenprijs: € 8,95. Niet ledenprijs: € 11,95. Ledenvoordeel: € 3,-
Alle reacties Link kopieren
Mijn middelste zoon heeft ook vanaf zijn 2e oorproblemen.

Het begon met oorontstekingen en later nog veel meer ellende.



Ik heb bij hem altijd oordopjes in gedaan bij zwemmen en douchen.

Die kun je in het ziekenhuis op maat laten maken.



Maar het ging nog wel vaak mis en dan mocht hij weer een periode helemaal niet zwemmen.

Vraag de KNO arts om advies.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
:)Bedankt voor jullie reacties



Ik heb van die oranje, op maat gemaakte oordopjes. Ik ben alleen bang dat ze eruit vallen.

Omdat er een grote scheur in zn trommelvlies zit, heeft hij meteen veel water in zn oren.

Stoppen met zwemmen is een goede optie. Maarja, hij kan pas op zn 8ste geopereerd worden.

Ik bel mn kno-arts nog wel eenkeer.



groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven