buggy voor op de fiets

12-05-2007 20:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb op het vivaforum wel vaker iets gelezen over verschillende soorten buggy's maar kan het nergens meer vinden.

Zijn vandaag bij de Prenatal beland, om eens naar een buggy te kijken.

Wil hetgebruiken om het mee te kunnen nemen op de fiets en om even snel achter in de auto tedoen voor een rondje stad.

Merkte al wel dat die van de prenatal eigen merk minder soepel gaat dan bv de maclaren. De verkoopster adviseerde er een te nemen waarvan de rugleuning verstelbaar is, is dit nodig? Hoe bevalt jullie de maclaren?
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om meenemen op de fiets, dan kun je buggy's onderverdelen in 2 soorten, die van boven de (ik meen) 7,5 kilo en exemplaren die lichter zijn. Voor de zwaardere modellen heb je een iets andere drager nodig op de fiets.



Hier een Koelstra. Geen Mclaren. Heb ze wel zien staan in de winkel, maar ik vond ze echt veel te duur voor wat wij ermee wilden gaan doen. De Koelstra heeft overigens ook meerdere standen, maar ik moet zeggen dat die weinig gebruikt worden hier. Aangezien wij het ding namelijk vooral voor korte stukjes gebruiken en voor het overige de gewone wagen meenemen, zou ik niet snel voor zo'n duur ding gaan en vind ik, bij nader inzien, die 5 standen die wij kunnen gebruiken nogal overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de quinny zapp met speciale zapp fietsdrager.

Is erg veilig en handig op de fiets. Buggy heeft geen ligstanden helaas...
Alle reacties Link kopieren
ik heb een MacLaren gekocht toen, volgens verkoper de BMW onder de buggy's. Vond hem ook duur toen, maar heb er ontzettend veel plezier van gehad. Was een eenvoudige versie (denk ik) met 2 standen die we allebei gebruikten. Buggy is licht en toch stevig. Ik heb hem voor allebei mijn kinderen gebruikt, en behoorlijk intensief ook. Toen er een wiel afliep kon er een nieuw wiel op (dat werd toen gratis voor mij gedaan, maar dat zegt meer over de winkel denk ik).

We hebben er ook mee door minder herbergzaam terrein gelopen op vakantie, ding nam immers minder ruimte in dan grote buggy dus hadden we de MacLaren mee.

Jongste is nu 3,5, schoonmoeder heeft de MacLaren staan en gebruikt hem nog af en toe, ik gebruik zelf helemaal geen buggy meer. Een jaar geleden, als schoonmoeder alleen met Pebbeltjes op pad ging en ze allebei niet meer wilden lopen zette ze er 2 kinderen in, Groot Pebbeltje met Klein Pebbeltje op schoot.

Dit om degelijkheid te benadrukken. Ik vind dat ik echt waar voor mijn geld (toen € 100 ofzo?) heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wil er nog bij zeggen dat ik geen rijbewijs heb, dus als ik even naar stad wilde, was het op de fiets en buggy mee. Ik heb hem echt heel vaak gebruikt, kan me voorstellen dat het te duur is als je er slechts incidenteel mee rijdt. Ik gebruikte hem op gegeven moment vaker dan de Quinny wandelwagen die ik ook had.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel de buggy van het eigen merk van Prénatal en hij bevalt goed. We hebben hem toen in een aanbieding gekocht (50 euro) omdat we met het vliegtuig op vakantie gingen. En met het idee om hem alleen met zo'n vakantie en op de fiets te gebruiken, maar in de praktijk hebben we hem al veel vaker gebruikt omdat hij nu eenmaal minder ruimte in beslag neemt en fijner rijdt als verwacht. De ligstanden hebben we maar weinig gebruikt, inderdaad alleen op vakantie als zoonlief toch even zijn ogen dicht wilde doen. Oh ja, ik heb wel zo'n luxe buggymee gekocht omdat hij volgens mij wel zwaarder is als 7,5 kg, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel een quinny Zap buggy als een Mclaren buggy. De Mclaren heb ik vorige week aangeschaft omdat die Zap niet beviel. de Zap heeft namelijk geen verstelbare rugleuning. Mijn zoontje is nu 9 maanden en zit eigenlijk pas sinds twee weken in de buggy, en valt nog wel eens in slaap. dan is de ligstand van zo'n buggy wel prettig hoor. In de Zap zakte hij als hij in slaap viel als een puddinkje in elkaar... Dat ziet er echt niet confortabel uit.



Dus een mclaren kan ik iedereen aanraden. Maar er zijn zat andere, mindere dure buggy's, met verstelbare rugleuning. Het lijkt me dat die ook prima voldoen, maar daar heb ik persoonlijk dis geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tevreden bezitster van een Koelstra Limbi, echt een superkar maarrrrrrrr.....



Ook ik ben op zoek naar een systeem om de buggy mee de fiets op te kunnen nemen. Tot nu toe kom ik bij alle (baby) en fietszaken aleen maar het type drager tegen voor "lichte"buggy's.

Weet iemand van welk merk en type de zwaardere versie is of waar die dingen te koop zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Denk dat het toch een maclaren wordt. Zag dat het wel 30euro kan schelen, als je hem via internet besteld.

A- tje  op www.babycare.nl  staat de steco baby mee tot 7kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven