Gezondheid alle pijlers

Doorzichtige sliertjes/draadjes die uit mijn oog komen

25-06-2009 21:50 36 berichten
Hoi iedereen,

Ik heb al jaren last van draadjes/sliertjes in mijn ogen. Het zijn een soort doorzichtige slijmdraadjes die zich in mijn ogen vormen en die ik er met mijn vinger of met een wattenstaafje uit kan 'trekken'. Het worden er de laatste tijd wat meer.

Het doet geen pijn ofzo, maar soms krijg ik ze er niet makkelijk uit en ga ik veel wrijven en dan is het natuurlijk wel irritant. Omdat het nooit echt een probleem is geweest ben ik er nooit mee naar de huisarts geweest, maar ben toch wel benieuwd wat die gekke draadjes zijn en of iemand anders het kent.

Als ik Google op draadjes/sliertjes oog krijg ik alleen resultaten over draadjes die je ziet zweven als je je ogen dichthebt, dat bedoel ik dus niet.

Weet iemand wat het is en hebben meer mensen hier last van?
Alle reacties Link kopieren
Als dit je grootste probleem is, of, laat ik het anders zeggen; Als je je dit serieus afvraagt én je neemt ook nog de moeite er een topic over te openen, dan eh.... wordt het hoog tijd voor een serieuze dagbesteding.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het kan het resultaat zijn van een allergie. Ik zou er toch eens mee naar een (oog)arts.
Oh, ik zie nu dat je verder eigenlijk nergens last van hebt? Ook geen jeuk of zwelling ofzo?
Hoi Very Cherry,

Het is ook helemaal geen groot probleem en zo wil ik het ook absoluut niet doen voorkomen. Ik heb het gewoon al heel lang en vroeg me af wat het is, het is verder geen big deal ofzo.
-Soleil_, bedankt voor het meedenken. Ik heb geen zwelling, maar wel jeuk en af en toe een beetje irritatie als die draadjes over mijn iris heen schuiven. Jij denkt aan een allergie? Ik gebruik niet vaak oog make-up en draag ook geen lenzen. Nooit echt overwogen ermee naar de dokter te gaan.
Niet druk om maken. Iedereen heeft dat.

Zo houd je je ogen schoon.
Google maar eens op conjunctivitis.

Dit kan een virusinfectie zijn of een bacterie. Maar ook een allergie. Dat hoeft niet van make-up of iets dergelijks te komen, maar kan ook door iets wat in de lucht hangt (een beetje vergelijkbaar met hooikoorts, maar dan specifiek op de ogen). Vervuilde lucht, een kat (ja, die hangt niet in de lucht natuurlijk ), etc.
quote:Kerplunk schreef op 25 juni 2009 @ 21:56:

Hoi Very Cherry,

Het is ook helemaal geen groot probleem en zo wil ik het ook absoluut niet doen voorkomen. Ik heb het gewoon al heel lang en vroeg me af wat het is, het is verder geen big deal ofzo.

Ik bedoelde inderdaad te zeggen, dat iedereen die dingen heeft.

Soleil; conjunctivitis, dat heb ik zelf een keer gehad, en je hebt net gelezen dat TO geen verschijnselen heeft. Conjunctivitis is een en al verschijnsel, je kan nauwelijks je ogen open houden, zelfs niet in het donker. Je ogen zitten dan zowat dichtgeplakt als je wakker wordt, da's echt heftig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@Kerplunk

Dit is normaal, hoor en kan zelfs "verergeren" bij het dragen van zachte lenzen. Heeft te maken met het aanmaken van eiwitten.

Ik heb het ook, maar draag ook zachte lenzen. Ik haal ze er altijd uit met een wattenstaafje.
_Soleil_, dank voor de tip! Ik heb sinds een jaar een geweldige huisgenoot in de vorm van een (niet-zwevende) kat. Maar heb niet het idee dat het sindsdien erger is geworden. Die conjunctivitis ziet er wel erg heftig uit. Zo ernstig is het echt niet gesteld met mijn ogen (gelukkig!)

Very Cherry, river & Luna: ok, ik ben dus niet de enige. Als jullie afzonderlijk van elkaar zeggen dat het normaal is, dan denk ik dat ik genoeg weet :-)
Inderdaad, het is eiwitafzetting en heel normaal, vrijwel iedereen heeft dat.

Je kunt het het beste uit je oog wrijven (altijd richting je neus wrijven) als het je irriteert of als je er wazig door ziet. Doe dat alleen nooit met vieze vingers, want dat kan een ooginfectie opleveren.
Hoe meer je ze eruit gaat halen, hoe meer last je ervan krijgt. Het oog is gewoon geïrriteerd door het wrijven, plukken en met vieze vingers in je ogen zitten.

Gewoon niet teveel aan komen en zonodig met een pluisvrij watje met gekookt water schoonmaken....zo weer over. Doorbreek die cirkel.

Succes!
Huh, ik heb echt nog nooit sliertjes in mijn oog gehad. Wel "slaapjes" in mijn ooghoeken `s ochtends maar echt geen sliertjes. Vriend zegt ook dat hij nooit iets in zijn ogen heeft dus echt niet iedereen heeft het.
Mellie, ja, precies! De laatste tijd heb ik er steeds meer en ga ik er de hele tijd met mijn vingers inzitten om ze eruit te vissen. Ik had zelf ook wel kunnen bedenken dat dat niet slim is. Ik ga voortaan een brave Kerplunk zijn en er alleen aanzitten als het echt moet, en met schoon gereedschap.
ossiepossie, in mijn omgeving heeft ook niemand het, vandaar dat ik het hier besloot te proberen.
Ik heb het 1x gehad dat ik een sliertje uit mn oog haalde.

Maar eerlijk gezegd was dat sperma daar heb je dus niet zoveel aan hahaha
Wat ben ik blij dat het woord 'oog' volgde.

Ik vreesde namelijk iets anders...
musiclove, hahaha. Dat prikt echt ontzettend.
quote:Very Cherry schreef op 25 juni 2009 @ 22:06:

[...]

Ik bedoelde inderdaad te zeggen, dat iedereen die dingen heeft.

Soleil; conjunctivitis, dat heb ik zelf een keer gehad, en je hebt net gelezen dat TO geen verschijnselen heeft. Conjunctivitis is een en al verschijnsel, je kan nauwelijks je ogen open houden, zelfs niet in het donker. Je ogen zitten dan zowat dichtgeplakt als je wakker wordt, da's echt heftig.

Dat hoeft niet altijd hoor VC. Ik heb zelf de allergische vorm van conjunctivitis. Dat kán heel heftig zijn, maar er zijn genoeg dagen dat ik er nauwelijks last van heb (dan heb ik bijv. alleen sliertjes).

Soms alleen een beetje jeuk, soms een beetje rood. Dan weer zijn mijn ogen knalrood en opgezwollen en plakken ze inderdaad dicht. Elke dag is anders.
Zoete, eeeeuw! Uit andere gaten dan mijn ogen geen sliertjes of draadjes!
_Soleil_, wat vervelend dat je daar zo een last van hebt
Ja, kan heel pijnlijk zijn. Maar ik heb het echt al erg lang, dus ik ben eraan gewend. Ik draag lenzen en dat is wel eens lastig, want die worden dan wat troebel.

Ik heb altijd oogdruppels bij me en die helpen wel redelijk.
-Soleil_, als het erger wordt terwijl ik er niet aanzit, en het wordt rood en gaat irriteren, ga ik zeker de huisarts opzoeken. Voor nu heeft het forum me redelijk gerustgesteld. Maar ik hou je suggestie van conjunctivitis in gedachten.

Thanks iedereen.
Zo te horen is het inderdaad niet ernstig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven