Bij eerste kind 11 dagen na uitgerekende datum, tweede?

11-05-2007 10:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Over een maand ben ik uitgerekend van mijn tweede kindje. Mijn eerste is 11 dagen na mijn uitgerekende datum geboren. Ik ben benieuwd of ik dit bij mijn tweede weer kan verwachten.



In de vorige stad waar ik woonde, was het gebruikelijk om met 41 weken naar de gynaecoloog te gaan voor een ctg en een echo om het vruchtwater te meten. Dit werd dan om de dag gedaan tot 42 weken en dan werd je direct ingeleid. Ik vond dit een prettig beleid.



Waar ik nu woon word je pas met 42 weken doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik vind dit wel erg laat.



Ik ben benieuwd naar jullie meningen.



Groetjes,



Bloem
Alle reacties Link kopieren
De eerste is geboren met 42 weken en 2 dagen. Met 41 weken en 6 dagen moest ik voor het eerst naar het ziekenhuis. De inleiding was al gepland, maar onze eerste kwam nog uit zichzelf en is wel op de geplande dag geboren, alleen een paar uur eerder.



De tweede is geboren met 40 weken en 2 uur. Het hoeft dus niet zo te zijn dat een tweede ook zo laat komt.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen peil op te trekken volgens mij.



De eerste kwam met 38 weken. De tweede kwam met 41 weken. Die laatste weken waren de langste weken van mijn leven...



Als je 42 weken te lang vindt om te wachten (ik snap dat gevoel wel, dat had ik ook) zou ik het uitleggen aan de vk en je een week eerder laten doorsturen. Ik zou ingeleid worden als ik 41+2 was, om de reden dat ik het psychisch gewoon niet meer trok (bekkeninstabiliteit en een peuterpuber thuis en al 4 weken weeen). Ik had nooit gedacht dat ik dat zo telefonisch even had kunnen regelen met de vk. Wel dus.  (het beleid is hier ook: pas bij 42 wk doorsturen)



Nu nog even HET cliché: Stel je maar in op een zwangerschapsduur van 42 weken, dan kan het altijd meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Dat cliché klopt inderdaad wel, want nadat mijn oudste er pas met 42w2d was, had ik me al helemaal ingesteld op weer na 42 weken naar het ziekenhuis moeten. En toen was het echt een verrassing dat nr. 2 zich 'al' met 41w2d meldde:)

Bij nr. 3 hoopte ik dat de trend van steeds een weekje eerder zou doorzetten, maar die was er met 41w precies.

Steeds een beetje eerder dus in mijn geval, maar blijkbaar heb ik wel een langere draagtijd dan gemiddeld;)



Maar ik denk inderdaad dat de ervaringen van anderen bijster weinig zeggen over hoe het bij jou zal gaan. Proberen je er niet al te druk om te maken is het beste, je kan er toch niks aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
eerste zoon 41 weken

tweede zoon 41 weken 2 dagen

derde zoon 38 weken



Het zegt dus allemaal niet zoveel. De derde wilde er bij mij al vanaf week 27 uit (gelukkig bleef hij zitten). De oudste twee zaten er zonder doorleiding nog steeds in denk ik zo. Wel zelf begonnen, maar bevalling wilde maar niet doorzetten, dus aan infuus gehangen. Luie donders waren het!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam de eerste met 41 weken en de tweede met 39 weken.

Als het aan de tweede had gelegen, was zij niet eerder gekomen, maar omdat ik een scheurtje in het vruchtvlies had, heeft de verloskundige de vliezen moeten breken in verband met infectiegevaar. En zodoende kwam ze dus iets eerder dan "gepland".
Alle reacties Link kopieren
Oudste dochter 40 weken en 2 dagen.

Jongste dochter precies 41 weken en

nr. 3, "ons manneke" met precies 39 weken geboren.



Bij mij is het wel zo dat ik bij de 20 weken echo's bij de eerste precies op schema liep, bij de 2de een week achter liep en bij de 3de een week voorliep! Bij de derde hadden we dan ook wel verwacht dat hij een weekje eerder zou komen. ;)
Alle reacties Link kopieren


Oudste dochter 40 weken en 2 dagen.

Jongste dochter precies 41 weken en

nr. 3, "ons manneke" met precies 39 weken geboren.



Bij mij is het wel zo dat ik bij de 20 weken echo's bij de eerste precies op schema liep, bij de 2de een week achter liep en bij de 3de een week voorliep! Bij de derde hadden we dan ook wel verwacht dat hij een weekje eerder zou komen. ;)

Toevallig, maar het hoeft niets te zeggen: zoon liep op de 20-weken echo 3 tot 4 weken voor qua groei (de gyneacoloog vroeg zich nog af of ik niet een maandje langer zwanger was) en hij kwam 1 week te laat...
Alle reacties Link kopieren




quote: Sekreetje reageerde



Oudste dochter 40 weken en 2 dagen.

Jongste dochter precies 41 weken en

nr. 3, "ons manneke" met precies 39 weken geboren.



Bij mij is het wel zo dat ik bij de 20 weken echo's bij de eerste precies op schema liep, bij de 2de een week achter liep en bij de 3de een week voorliep! Bij de derde hadden we dan ook wel verwacht dat hij een weekje eerder zou komen. ;)



Toevallig, maar het hoeft niets te zeggen: zoon liep op de 20-weken echo 3 tot 4 weken voor qua groei (de gyneacoloog vroeg zich nog af of ik niet een maandje langer zwanger was) en hij kwam 1 week te laat...

Klopt. Zoon liep op de 20wk-echo een weekje achter, maar is toch echt vijf weken te vroeg geboren. Ben nu zwanger van nummer 2 en ga er vanuit dat ik ook nu weer de 40 wk niet zal halen.... maar ja, je weet maar nooit, wie weet loop ik nu wel tot 42 wk door (pfoeh, wat lijkt me dat lang duren!!!!)







Volgens mij is de algemene boodschap: "Je Weet Maar Nooit".
Alle reacties Link kopieren


quote: sosofie reageerde





quote: Sekreetje reageerde



Oudste dochter 40 weken en 2 dagen.

Jongste dochter precies 41 weken en

nr. 3, "ons manneke" met precies 39 weken geboren.



Bij mij is het wel zo dat ik bij de 20 weken echo's bij de eerste precies op schema liep, bij de 2de een week achter liep en bij de 3de een week voorliep! Bij de derde hadden we dan ook wel verwacht dat hij een weekje eerder zou komen. ;)



Toevallig, maar het hoeft niets te zeggen: zoon liep op de 20-weken echo 3 tot 4 weken voor qua groei (de gyneacoloog vroeg zich nog af of ik niet een maandje langer zwanger was) en hij kwam 1 week te laat...





Klopt. Zoon liep op de 20wk-echo een weekje achter, maar is toch echt vijf weken te vroeg geboren. Ben nu zwanger van nummer 2 en ga er vanuit dat ik ook nu weer de 40 wk niet zal halen.... maar ja, je weet maar nooit, wie weet loop ik nu wel tot 42 wk door (pfoeh, wat lijkt me dat lang duren!!!!)







Volgens mij is de algemene boodschap: "Je Weet Maar Nooit".


Tuurlijk, je kunt het nooit van te voren voorspellen. Elk kind is weer anders tenslotte. (gelukkig maar...!)

Maar bij mij kwam wel mooi elke keer zo uit en ik vond het opvallend genoeg om even te melden. Maar idd. het komt wanneer het komt, en daar verander je niets aan! :)
Alle reacties Link kopieren
Eerste was 10 dagen te laat.

Tweede was 16 dagen te laat. En inderdaad liep ik toen al 2 dagen in het ziekenhuis te klooien met ctg's en echo's. Gezellig (not! ;)). Nog leuker: ze zouden pas gaan inleiden als ofwel de hoeveelheid vruchtwater aanzienlijk verminderde, ofwel ik op 43 weken zou lopen. Ik moest er niet aan denken, 3 weken overtijd lopen. Gelukkig vond meneertje het voor die tijd al welletjes en dook hij eruit.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Wow, bij de tweede 16 dagen 'te' laat... Ik reken op 11 dagen, maar had er 'nog' geen rekening mee gehouden dat ik 'over' de 11 dagen zou kunnen gaan. Daar ga ik zo direct dan toch maar rekening meehouden.



In ieder geval bedankt voor jullie verhalen!



Hartelijke groetjes,



Bloem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven