Gezondheid alle pijlers

pigment vlekken in gezicht

30-06-2009 21:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
haai iedereen,



nu t zo heerlijk weer is en t zonnetje voluit schijnt, heb ik last van 1 klein probleempje. namelijk pigment vlekken in het gezicht. nooit eerder gehad, altijd egaal bruin.



laatst had ik bij de apotheek een vichy huidtest gedaan en bleek mijn huid "vochtarm" te zijn. kan het hier iets te maken mee hebben?



en heeft iemand tips om er vanaf te komen?





ps. wist niet goed waar ik t moest plaatsen dus excuus als ik t verkeerd geplaatst heb. thnx alvast.
Alle reacties Link kopieren
Via de dermatoloog heb ik een blekende creme gekregen voor mijn pigmentvlekken (melasma). Deze werkt binnen 4-8 weken.

Verder zonnebrandcreme met een hoge factor gebruiken en het liefst niet met je gezicht in de zon. Ik gebruik Ambre Solair UV sensitive 50+, ook als in niet in de zon ga.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat komt meest van d egevallen door hormonen. Gebruik je de pil? Ben je zwanger? Dat kan de reden zijn. Ik kreeg ze na 20 jaar pilgebruik. Pil er uit gegooid en dat scheelt. Hoewel ik nog steeds factor 50 smeer en de zon zo veel mogelijk mijdt. Het is de afgelopen 2 jaar iig niet erger geworden. Pas er mee op want ze gaan heel moeilijk weg, die vlekken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
die blekende creme is echt troep lees de bijsluiter maar eens. Pigmentvlekken ontstaan om verschillende redenen, erfelijke aanleg, ouder worden, en hormonen. Er is maar 1 manier om het tegen te gaan en dat is uit de zon en altijd sunblock smeren. Als je het eenmaal hebt gehad zal het echt alleen maar erger worden. Soms kan je met laser of peeling de vlekjes laten verwijderen
Alle reacties Link kopieren
BLekende creme is onzin. Laatst op kassa geweest. enige oplossing die zou kunnen werken is Laser of flitslicht behandelingen. Maar dat kan alleen door heeeeeeeeeel veel herhaal behandelingen te ondergaan. EN natuurlijk hoge factor spf gebruiken.



Ook op dagen dat jij zegt geen zon te zien (deze dagen veroorzaken het grootste probleem.)
Alle reacties Link kopieren
Blekende crèmes die werken bestaan wel degelijk. Deze mogen in NL alleen op recept worden verstrekt, en bevatten hydrochinon. Ik heb er ooit eens eentje voorgeschreven gekregen, maar heb niet gebruikt. Je kunt er nl. je pigmentcellen mee vernietigen, en ook witte of zwarte punten of vlekken krijgen. Die gaan nooit meer weg.



Uit de zon blijven, hoge factor smeren. Dan trekken ze heel, heel langzaam vaak weg.



Bij laserbehandelingen kunnen de pigmentcellen ook vernietigd worden, waardoor de huid spierwit kan worden. Ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Blekende cremes die je op recept krijgt van de Dematoloog werken absoluut.

Maar het is wel een gemeen goedje.

En je hebt geduld nodig,het is een lang traject voor het goede resultaat.

Maar na een half jaar smeren(ong 3 keer in de week) en goed met sunblock werken overdag kom je echt ver.



Een chemische peeling heeft ook goed effect.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pigment vlekken zijn juist wit.



Of zijn het dan geen pigment vlekken?



Echt heel lelijk, overal van die witte vlekken over mn lichaam als ik een beetje bruin word..



Weet iemand daar iets op? (behalve altijd insmeren met hoge factor)
heb ik ook sterretjee...dat zijn echt ouderdomsvlekjes het heet hypopigmentatie..het tegenovergestelde van bruine vlekjes (hyperpigmentatie). Het komt door erfelijkheid en huidbeschadiging door de zon. Ik heb gelezen dat het er met de jaren alleen maar meer worden..slechts uit de zon blijven helpt. Ik heb gezocht naar behandelingen hiervoor, maar veel is er niet te vinden op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
Bij witte vlekjes helpt alleen uit de zon blijven. Ik heb ze ook in lichte mate op mijn benen, en er is voor zover ook ik weet niets aan te doen. Ik gebruik nu bruin zonder zon, dat camoufleert e.e.a.

Soms kunnen witte vlekjes door een schimmel worden veroorzaakt, maar dat zou ik door de huisarts laten beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer altijd m;n gezicht met een creme met spf 15 of hoger in en heb nooit ergens last van gehad maar heb deze vakantie voor het eerst donkere vlekken in mijn gezicht gekregen. En dat terwijl ik in Duitsland ben geweest, niet alle dagen zon gehad heb en ook niet aan een meer oid gelegen heb. De vlekken zitten op m'n neus, slaap en m'n wangen. Ik baal er wel van..... Helemaal omdat mijn huid vrij gevoelig is en ik van diverse creme's met een spf van 40 of 50 uitslag gekregen heb. Ik heb er nu 1 gevonden met een spf van 20 waar ik tegen kan maar van al dat uitproberen met uitslag, roodheid etc als resultaat wordt je ook niet vrolijk.



Gaan deze vlekken nu trouwens nooit meer weg?? Ik ben trouwens 29 en heb sinds een klein jaar een nieuwe pil, zou het daar aan kunnen liggen?



Ik moet soweiso nog langs de huisarts dus zal hem ook even vragen hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sterretjee schreef op 12 juli 2009 @ 22:15:

Mijn pigment vlekken zijn juist wit.

Of zijn het dan geen pigment vlekken?Dat zijn dus pigmentloze vlekken. Waarschijnlijk vitiligo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven