overstap op vliegveld in Amerika

22-06-2009 16:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb te horen gekregen dat ik voor een vliegreis alsnog een tussenstop heb op Atlanta. Waarna wij doorvliegen naar Costa Rica.

Hier ben ik nog nooit geweest, maar na wat op internet gezocht te hebben kwam ik de waarschuwing tegen dat de bagage op Atlanta airport voor overstappers opengemaakt wordt en dat de slotjes e.d. daar onherstelbaar door vernield worden (anders kunnen ze je bagage niet checken). Dus wordt er aangeraden een riem om de koffer te doen, zodat alleen die kapot gaat (?!).



Ik vind het een vreemd verhaal, heeft iemand ervaring hiermee? En hoe hiermee om te gaan? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, wanneer je naar de VS vliegt, inderdaad niet je koffer op slot doen met een slot. Als ze willen controleren, wordt hij inderdaad ter controle opengebroken. Ik heb zelf een Samsonitekoffer. Deze kun je aan de zijkanten ook nog afsluiten (zonder slotje). Ik zou er tevens een riem om doen.
Verschillende keren gezeten, op Atlanta... Uuuuuuuren!



Erg saai vliegveld...
Alle reacties Link kopieren
maar als je een TSA slot hebt mag de koffer wel op slot. Hiervoor hebben ze een sleuteltje en hoeft de koffer niet kapot gemaakt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon inderdaad zo'n TSA-slot kopen. Dan heb je toch iets om je koffer



Kan je onder andere bij de kijkshop kopen:



http://www.kijkshop.nl/pr ... /kofferriem-met-tsa-slot/
Alle reacties Link kopieren
En misschien heb je ook een visa waiver nodig, ook al stap je alleen maar over...

Ik weet het niet zeker, maar controleer het even of misschien weet iemand hier het.



http://www.minbuza.nl/nl/ ... zen,Verenigde-Staten.html
Alle reacties Link kopieren
Wat is zo'n visa waiver? ik heb al wel een ESTA moeten aanvragen.

Op die site waar jij naar linkt kan ik het niet helemaal vinden?
Alle reacties Link kopieren
No worries. Je krijgt je formuliertjes gewoon in het vliegtuig enzo. Je moet wel alles invullen en door de douane. Koffers heb ik nooit maar heb gehoord dat ze die wel eventueel openmaken. Vorig jaar nog overgestapt zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
ESTA is de nieuwe digitale (en verplichte) versie van het Visa Waiver formulier, dus dat zit wel goed.



En verder: koffer niet op slot en een riem eromheen (riem zonder slot).

Dan kan er niks kapot. Overigens vind je keurig een briefje in je koffer als ze er in zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Januari nog een tussenstop gehad op Atlanta.

Formulieren krijg je gewoon in het vliegtuig.

TSA sloten zou ik niet doen, gewoon een riem.

Heb ook wel eens een TSA slot erop gehad maar toen ik de koffer van de band haalde was mijn slot weg, dus gewoon een riem om je koffer doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:elleinspe schreef op 22 juni 2009 @ 18:00:

Januari nog een tussenstop gehad op Atlanta.

Formulieren krijg je gewoon in het vliegtuig.

TSA sloten zou ik niet doen, gewoon een riem.

Heb ook wel eens een TSA slot erop gehad maar toen ik de koffer van de band haalde was mijn slot weg, dus gewoon een riem om je koffer doen!

ESTA is vanaf 12 januari verplicht.

TO heeft het gelukkig al aangevraagd, maar ik zou niet meer zonder op het vliegtuig stappen, want je komt er niet in...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 22 juni 2009 @ 17:58:

ESTA is de nieuwe digitale (en verplichte) versie van het Visa Waiver formulier, dus dat zit wel goed.



En verder: koffer niet op slot en een riem eromheen (riem zonder slot).

Dan kan er niks kapot. Overigens vind je keurig een briefje in je koffer als ze er in zijn geweest.



Met een riem om je koffer heb je nog steeds kans dat ze de boel kapot breken en zo'n briefje is leuk en aardig maar je krijgt er je lingerie niet mee terug.



Maar een riem is natuurlijk wel een beter idee dan een slot (tenzij het een goedgekeurd slot is). En het maakt je koffer beter herkenbaar. Helemaal als je een beetje rare kleur riem kiest of met wat textielverf de boel een beetje pimpt.

Scheelt weer frustraties bij de bagageband.
Alle reacties Link kopieren
quote:OrangeCowgirl schreef op 23 juni 2009 @ 03:56:

[...]





Met een riem om je koffer heb je nog steeds kans dat ze de boel kapot breken en zo'n briefje is leuk en aardig maar je krijgt er je lingerie niet mee terug.



Maar een riem is natuurlijk wel een beter idee dan een slot (tenzij het een goedgekeurd slot is). En het maakt je koffer beter herkenbaar. Helemaal als je een beetje rare kleur riem kiest of met wat textielverf de boel een beetje pimpt.

Scheelt weer frustraties bij de bagageband.



Snap ik.. maar op slot mag niet, mijn riem is dan ook puur om er voor te zorgen dat de koffer bij het betere gooi- en smijtwerk niet open springt.

Bij mij is er niks gestolen, maar ik zou ik geval van diefstal wel een klacht indienen eerlijk gezegd. Heb je dat geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht inderdaad dat het alleen was om te checken, niet om je spullen er uit te halen? Kijk ik wil gewoon dat mijn koffer heel blijft, ik heb het de hele vakantie nodig inclusief terugreis.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Maar wellicht trekken ze er zoveel tegelijk open dat er wel eens wat naast valt? Ik heb geen idee hoor...
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, koffer nooit op slot doen. En een riem rond je koffer is altijd goed, je weet nooit hoe hard ze gooien.



ESTA moet je idd doen, maar in tegenstelling tot de officiële berichten moet je eens toegekomen het oude papieren formulier ook nog eens invullen op de luchthaven (dat deelt men uit op het vliegtuig - ze houden wel van bureaucratie daar in de VS...)



Zorg dat je voldoende overstaptijd hebt. Op sommige luchthavens vlieg je er spoms gewoon doorheen - soms amper 10 minuten, maar op andere momenten kan het ellenlang duren (ik herinner me zelf ook nog een horror story in Atlanta, maar dat was kort na 9-11...)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad niet de koffers op slot doen, maar tegen het openspringen een stevige riem met metalen sluiting er omheen doen. Veel goedkopere riemen hebben plastic sluitingen die snel kapot gaan, zoek een goede. Een weekendtas/rugzak kun je afsluiten met een tiewrap.

De inhoud van onze koffers is steeds gecontroleerd, maar alles is weer netjes teruggelegd. De weekendtas was met een nieuwe tiewrap dichtgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom iedereen zo'n TSA slot een slecht idee vindt.

Zo'n TSA slot IS namelijk een riem, een riem met een slot (tenminste, die ik heb wel, die van de kijkshop).

Alleen de mensen die je koffer eventueel controleren hebben een sleuteltje daarvoor en anderen niet, zodat je koffer toch beschermd is.

Er wordt dus ook niks beschadigd als ze je koffer controleren.
Alle reacties Link kopieren
hmm... ik ben toch maar voor een backpack gegaan. die ga ik met tiewraps (schrijf ik dat zo?) dicht maken. Moet goed zijn! als ze het open knippen dan doe ik gewoon een nieuwe erom :D.
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje24 schreef op 22 juni 2009 @ 16:45:

maar als je een TSA slot hebt mag de koffer wel op slot. Hiervoor hebben ze een sleuteltje en hoeft de koffer niet kapot gemaakt te worden.



Right...



ik had mijn koffer niet eens op slot en nog is tie open gebroken, er is geen dommer volk dan die TSA mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 23 juni 2009 @ 15:43:

[...]





Snap ik.. maar op slot mag niet, mijn riem is dan ook puur om er voor te zorgen dat de koffer bij het betere gooi- en smijtwerk niet open springt.

Bij mij is er niks gestolen, maar ik zou ik geval van diefstal wel een klacht indienen eerlijk gezegd. Heb je dat geprobeerd?Wel eens gebeld, 150 wachtenden voor me...
Alle reacties Link kopieren
quote:rotterdam28 schreef op 25 juni 2009 @ 13:55:

Ik snap niet waarom iedereen zo'n TSA slot een slecht idee vindt.

Zo'n TSA slot IS namelijk een riem, een riem met een slot (tenminste, die ik heb wel, die van de kijkshop).

Alleen de mensen die je koffer eventueel controleren hebben een sleuteltje daarvoor en anderen niet, zodat je koffer toch beschermd is.

Er wordt dus ook niks beschadigd als ze je koffer controleren.Collega ook, dag slot en briefje erin: sorry for inconvience....
Alle reacties Link kopieren
Koffer niet op slot en een goede riem om heen doen.

Zelf heb ik geen problemen mee gehad,koffers zijn na gekeken en ook weer netjes gesloten,samen met de riem.

In Menphis is wel een riem achter gebleven,balen was dat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in april in Atlanta Airport geweest voor een tussenstop richting Miami. Ik denk niet dat de bagage gecontroleerd werd. Wel moesten we ze zetten op een drop-off waarna ze het vliegtuig richting Miami gingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven