Kinderstoel voor 2-3 jaar

13-07-2009 21:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Destijds zagen we door de bomen het bos niet meer en tijdelijk de kinderstoel van IKEA voor zoon aangeschaft. We kwamen er op vakantie achter bij restaurants langs de snelweg dat zoon daarin het beste zat. Hij was toen 7 maanden oud.



Inmiddels is zoon bijna 21 maanden en oud en zit ie er nog steeds in...schaam schaam. Hoezo tijdelijk de IKEA kinderstoel?!?!?



Nu zijn zus 5 maanden is en over niet al te lange tijd ook aan tafel gaat, wordt het dus tijd voor een nieuwe kinderstoel.



Maar wederom zien we door de bomen het bos niet meer zo goed.



Welke kinderstoel is nu echt prettig voor een kind van 2?



En wat zijn jullie ervaringen met wel of geen blad bij de stoel, wel of geen tuigje bij een kind van 2-3, of is het juist handig er 1 te zoeken waarbij kind zelf op en af kan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor beide kinderen een Stokke gekocht. Daar zitten ze vanaf een maand of 7 in. Oudste is 5,5 en jongste 3,5 en nog steeds worden de stoelen gebruikt.



Mocht je budget wat beperkter zijn, Ikea heeft ook een hoge stoel voor kinderen vanaf 3 jaar: Agam



Zelf op en af klimmen is wel erg makkelijk en aan tafel eten vind ik ook prettig. Zeker als ze wat ouder worden. Een tuigje lijkt me niet meer nodig, zeker niet als ze er zelf op en af kunnen klimmen.
anoniem_31133 wijzigde dit bericht op 13-07-2009 21:12
Reden: aanvulling.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de trip trap.

Dochter is nu 2,5 maar hij gaat nog heel lang dienst doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 keer de Stokke en daar moeten ze het voorlopig echt even mee doen.

Ben er erg tevreden over en de kindjes zitten er goed op.



Maar eehh, als die Ikea-stoel bevalt, waarom dan iets anders? Koop je voor je dochter toch ook zo'n stoel?
De TripTrap van Stokke. Zoon van 6 zit er nog op
Alle reacties Link kopieren
Waar ik bij de stokke last van heb, is zijn beentjes eruit/in krijgen. Of is ie dan soms niet goed afgesteld? (we hebben em natuurlijk niet dus het is altijd bij iemand anders)



Stoel bevalt niet echt meer, zoon wordt echt te groot. Daarnaast is denk ik een plankje voor voetjes wel prettiger.



Kan kind zelfstandig op de Trip trapp klimmen>?
Alle reacties Link kopieren
wij gaan waarschijnlijk ook volgende week een tripptrapp kopen. even een vraagje, hoe goed zijn die stoelverkleiners (zoon is nu 6,5 mnd)? en ik hoor wisselende verhalen over de tuigjes, schijnen niet zo handig te zijn. klopt dat? en hoe onhandig is het dat er geen blad aanzit? lijkt me nu wel handig maar dat gaat er natuurlijk ook snel weer af en dan is het wel handig dat die stoel nog lang gebruikt kan worden en dicht bij de tafel kan staan...
Zoon zat met beugel en kussentje in de tripptrapp met 6 maanden. Ging prima, nooit een tuigje gehad.



Inmiddels kan hij er zelf opklimmen en zit de beugel er ook niet meer op



Beentjes er in en er uit ging altijd prima en ik vond het juist handig dat er geen blad aan zat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Stokke. Ik zit er zelf ook heerlijk op!
Alle reacties Link kopieren
Kind van 2,5 zit nog steeds in de ikea stoel. Waarom schaam je je daarvoor? Hierna gewoon in de gewone stoel. Ik vind zo'n stoel veel te duur en de ikea stoel voldoet prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Stokke gehad, vond het juist handig dat er geen blad aan zat, omdat je de stoel dan goed kunt aanschuiven. Ik heb nooit een tuigje gebruik, ik wist niet eens dat je die dingen had voor de Stokke..



On topic: de oudste zoon had een Stokke, maar toen jongste zoon kon zitten, schoof hij gewoon door naar een gewone stoel en ging jongste zoon op de Stokke. Jongste zoon besloot na z'n 2e verjaardag dat hij ook op een gewone stoel wilde, dus met 2,5 hadden we hier geen kinderstoel meer in huis.
Alle reacties Link kopieren
Stoelverkleiner met kussentje vond ik ook prima, vanaf 6 maanden zaten ze ook hier op de stoel. Zonder tuigje (maar wel dat leren riempje)

Oudste kan er inmiddels zelf op en af klimmen. (2,5)

Inderdaad vanaf een jaar of 1 wel elke keer de beugel eraf moeten halen als kind in de stoel moest, maar het hout beweegt steeds soepeler en het de handeling wordt dus steeds makkelijker.

Ik vind het ook positief dat ze direct aan tafel zitten, dus zonder blad. Maar hee, ik weet niet hoe het zou zijn met blad.
Alle reacties Link kopieren
O ja, Stokke is echt ideaal met zelf erop klimmen vanwege dat plankje halverwege. Ik vond het echt een ideale kinderstoel!
Alle reacties Link kopieren
@ Stewardess, jaaa, het liefst zit ik er zelf op en zet ik kind op een gewone stoel!
Alle reacties Link kopieren
wat fijn te horen dat jullie kinderen met kussentje zonder tuigje al goed bleven zitten. stelt me wel gerust. ik vind hem zelf inderdaad ook fijn zitten. en weet dat neefjes en nichtjes er inderdaad op hun 6de nog opzitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja tripp trapp! ideaal!
Hier ook 2 Stokke's in huis! Oudste van 4 zit er nog steeds prima op. Zoon heeft een tuigje erin, gebruiken we nu niet meer maar vanaf dat hij in de stoel ging tot hij 2 was ofzo wel. Hij kroop anders zo de tafel op...

Vind het heerlijke stoelen, ze kunnen goed zelf erin en eruit en omdat er geen blad aan zit kun je ze goed aanschuiven. Ik vind het gezellig als kinderen echt bij je aan tafel zitten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel tevreden over Stokke. Toen zoon met 18 maanden over ging op de peutergroep (creche), waar ze geen beugel meer hadden op de stoelen, hebben wij hem er thuis ook afgehaald. Nooit een probleem geweest. En al heel snel daarna kon hij er zelf op en af komen.

Wij hebben nooit een tuigje gebruikt. Het kussentje ligt er nog wel steeds op.

En ook handig (maar niet voor bedoeld): omgedraaid kan zoon hem gebruiken om zelf op de tafel (aankleedkussen) te klimmen, zodat ik hem niet hoef te tilen, nu ik 6 maanden zwanger ben.

Nr. 2 krijgt ook zeker een Stokke.
Hier ook twee tripp trapps. Oudste dochter had haar eerste jaar een nijntje stoel met blad maar dat blad had een opstaand randje waar allemaal viezigheid in bleef hangen. Daarna dus een tripp trapp gekocht voor haar. Ze is nu 2,5 en klimt sinds ze anderhalf is er al zelf op en af. Hebben we haar toen versneld aangeleerd omdat ik hoogzwanger was van de tweede toen zij anderhalf was en haar niet meer goed kon tillen.

Jongste dochter is nu 11 maanden en zit sinds een maand in de tripp trapp. Gaat ook prima, ze zit stevig en ik heb een afwasbaar kussentje gekocht voor er in. Ben ik wel blij mee want je haalt de opening van dat kussentje door dat leren tussenstuk tussen de benen dus als je geen afwasbaar kussen hebt moet je volgens mij steeds de halve stoel losdraaien als je het kussen eraf moet halen.
Nee hoor Grizella, je kunt hem er zo op en af schuiven. Heb gelijk even gecheckt!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Stokke (we kunnen hier wel aandelen nemen) en dochter heeft er vanaf 6 maanden altijd goed ingezeten met babybeugel. Dochter is nu anderhalf en klimt al een aantal maanden zelf in haar stoel, met beugel! Ze mag het alleen onder toezicht omdat ik anders bang ben dat ze haar nek breekt. Het grappige is dat ze er niet zelf uit kan klimmen, ook al hebben we nooit een tuigje gebruikt.



Door dit topic ben ik spontaan op het idee gekomen dat we de beugel er natuurlijk ook gewoon af kunnen halen... Dat lever een stuk minder halsbrekende toeren op waarschijnlijk. Nu gaat dochter eerst in de zitting staan, draait dan om, strekt haar benen en laat zich in de stoek glijden. Moeten we dan ook die 'baby rugleuning' eraf halen?
Alle reacties Link kopieren
Voor oudste dochter een Tripp Trapp gekocht. Toen ze klein was zat ze niet lekker in die stoel, in de Ikea stoel wel, dus die hebben we toen maar gekocht. Toen ze groter werd zijn we weer overgestapt naar de Stokke. De Ikeastoel staat nu bij mijn ouders. Oudste kan idd zelf makkelijk op en af de stoel klimmen. Voor de jongste wilde ik eerst ook weer een Stokke kopen, maar toen ik vorige week bij Prenatal was hadden ze een meegroeistoel van Tiamo in de aanbieding (50 euro) dus toen heb ik die gekocht. Mijn buurvrouw had hem al en die beviel haar ook prima en ik vond het prijsverschil te groot om weer een Stokke te nemen. Toegegeven, ik vind het design van de Stokke mooier, maar dochter zit heel goed in haar Tiamo.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik schaam me niet voor de IKEA stoel hoor. Maar waar ik me wel voor schaamis dat we hem tijdelijk even snel hebben gekocht om daarna ons echt te gaan verdiepen in een kinderstoel. En dat is er 15 maanden niet van gekomen.



Het lijkt mij dus onhandig dat er geen blad aanzit. Gaat dat goed met bordjes/drinken? Of valt er veel op de grond?(blijkbaar niet omdat jullie zo enthousiast zijn)



Bedankt voor de tips en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een Stokke-liefhebbers hier zeg!

Ik vind die stoel echt veel te duur.

Wij hadden voor dochter die van de prenatal gekocht en nu voor zoon ook weer. Dochter is inmiddels bijna 2,5 en zit er prima in. Tafelblad is er inmiddels al een tijdje af, zodat ze zelf in de stoel kan klimmen. De stoel wordt vervolgens aan de tafel geschoven, zodat ze net als wij gewoon haar bord op de tafel heeft staan.

We hebben trouwens nooit gebruik gemaakt van het tuigje. Wat bij deze stoel onhandig is, is dat er geen 'bandje' (oid) tussen de benen en het tafelblad loopt. Behalve die van het tuigje. Wij hebben dan ook dat deel van het tuigje aan het tafelblad geschroefd. Zo kan je het kind gewoon in de stoel zetten, hoef je geen tuigje aan te doen, maar kan het ook niet tussen stoel en tafelblad vallen. Bij zoon hebben we dat nu weer gedaan.



Ik vind het handig dat je de hoogte kan aanpassen en idd dat er ook een voetensteun aanzit. Lijkt me toch wel fijner zitten. Njb, bij de leeftijd van jouw kindje lijkt een blad me niet meer echt nodig (neemt ook zoveel plek in...)



Succes met kiezen!
Alle reacties Link kopieren
wij wilden graag een stokke (vind het nog steeds het mooiste design), maar hebben uiteindelijk de meegroeistoel van Prenatal gekocht (Tiamo) omdat het zo'n 100 euro scheelde. Geen spijt van gehad! Fijne stoel met veel mogelijkheden. In het begin met stoelverkleiner, tafelblad en het tuigje alleen om dochters middel en tussen de beentjes vast (schouderbandjes kunnen los). Nu ze 1,5 geweest is hebben we het tafelblad eraf gehaald, klimt ze zelf in de stoel en zet ik haar vast met het tuigje incl de schouderbandjes zodat ze niet zelf uit de stoel kan klimmen. Enige kleine nadeel vind ik dat het tuigje vast aan de stoel is gemonteerd (of gelijmd?). Er is veel op het tuigje geknoeid maar ik kan het dus niet in de wasmachine gooien en met een doekje/ borsteltje krijg ik het niet helemaal schoon.



Als we veel visite hebben zit ik er trouwens ook wel eens op. Zit een beetje als een makkelijke barkruk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven