Witte (ikea) kast vergeeld, hoe weer wit te krijgen?

21-07-2009 16:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt

Ik heb een witte billy boekenkast die in de loop der jaren vergeeld is. Nu vroeg ik me af kan ik deze weer wit krijgen? En dan heb ik he tniet over schilderen



Alvast bedankt voor reactie!



Groet max
Volgens mij heeft Billy een soort van witte folie om zich heen geplakt gekregen bij het produceren. Schilderen lijkt me dan helemaal niet mogelijk. Je zou het met een sponsje (geen schuur!) en onverdunde bleek kunnen proberen. Pas wel op dat je het niet te nat maakt, anders zou het wel eens om kunnen gaan krullen bij de randen. Maar ik ben bang dat er weinig oplossingen voor zijn verder.
Schuurmiddel met bleek? En dan boenen met een schuursponsje?



Ik zou het dus heel anders doen dan Rocky
Alle reacties Link kopieren
Beetje weinig info, is het verkleurd door de zo'n of door bv roken?



Verkleuring door de zon doe je heel weinig aan

Verkleuring door roken en of vuil gewoon wat proberen op een onopvallend plekje
Alle reacties Link kopieren
is het een kast die binnen 5 zo verkleurd is, zou ik even contact opnemen met ikea. Dat zou niet moten kunnen en vaak kunnen ze dan wel met een oplossing komen. (Vriendin van mij had kastdeuren die krom gingen staan na 2 jaar en ze kon toen andere uitzoeken)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 wrote on 21 July 2009 @ 16:15:

Volgens mij heeft Billy een soort van witte folie om zich heen geplakt gekregen bij het produceren. Schilderen lijkt me dan helemaal niet mogelijk. Je zou het met een sponsje (geen schuur!) en onverdunde bleek kunnen proberen. Pas wel op dat je het niet te nat maakt, anders zou het wel eens om kunnen gaan krullen bij de randen. Maar ik ben bang dat er weinig oplossingen voor zijn verder.Schilderen is wel mogelijk; eerst in de kunststofprimer zeten en dan aflakken. Maar goed, ze wil niet schilderen, dus jouw idee van spons en bleek lijkt me het proberen waard...
@ Ligeia: heb ik weer wat geleerd :-). Wist ik niet!
Wordt er gerookt in huis? Dan met amoniak je kast schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
IKEA geeft ook lang garantie op producten, en zelfs als de garantie verlopen is kan je proberen geld terug te krijgen of een nieuwe Billy. Heb ik ook een keer gedaan met de futon op een slaapbank.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kopen? Ikea geeft weliswaar garantie maar you get what you pay for...Billy kost 3 keer niks en daarbij zijn witte meubels sowieso kwetsbaar qua kleur. Zou ze naar de stort brengen en gewoon nieuwe halen.
Mijn witte Ikea kast is weer stralend schoon na een sopje van keukenreiniger, daarna bleek, en als laatste glassex!

Was rookaanslag, maar nu niets meer van de zien!
Kijk eens aan.... Scheelt weer sjouwen met een nieuwe :-)



Ben blij voor je!



Oja, enne: bleek is niet goed voor het milieu, maar wel voor:



-het blinkend maken van roestvrij staal

-je voegen van de tegels achter het fornuis te "ontgoren".

-schimmel in de badkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven