Mode & Beauty alle pijlers

Eczeem in gezicht, wat helpt?

07-12-2007 14:20 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, het is weer zo ver.Ik heb weer regelmatig eczeem in mijn gezicht, bij mijn ogen en op mijn kin. Niks van de zalfjes helpt wat ik tot nu toe heb gekregen van de ha. Heb er jaren geen last van gehad en nu begint het weer. Gebruik nu al eucerin oor het gezicht maar merk nog geen resultaat. Ik ben benieuwd of meer van jullie dit hebben en wat er eventueel voor kan helpen. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daaromniet schreef op 07 maart 2009 @ 11:17:

Ik heb geen exceem gelukkig, maar kijken jullie ook hoe het komt dta je het hebt?

Ik heb begrepen dat stress een grote veroorzaker is. Proberen jullie dan ook anders met stress om te gaan ipv het symptoom te bestrijden met cremes?

Ben ik benieuwd naar?



Ja Het is heel gek. Allergie krijg ik altijd uitslag van mijn mijn gezicht en op mijn handen, soms in mn nek.

Als ik stress heb krijg ik juist uitslag in mn nek en rond mn ellebogen.

Dus het is altijd wel makkelijk te constateren waar het ongeveer door komt en dus, als het in mn nek is, rustiger aan doen!

Helaas werkt die truc niet tegen allergie ;)
Alle reacties Link kopieren
paardenmelkcapsule's vd natuurwinkel!!! duur maar t helpt.

creme van weleda evt.!

producten van kanebo! ook goed, maar kostbaar - vraag eerst even proefjes bij een sjeike drogist!

veel water drinken - voedsel aanpassen (dieet) vaak geen suiker en geen zuivel/melk prod.

zelf ging ik meer water drinken!

af en toe je gezicht deppen met watje met 'vers' zeewater ad kust, werkt ook helend!

eucerin en zaroque ook geprobeerd en ook cortisonencreme, maar oppassen hoor met dat product in je gezicht - veroorzaakt soms witte vlekken in je gezicht zomers...

als je in de zon zit.

mocht je nog meer tips willen hebben - just ask me!

o ja, je kunt ook een product van ORTHICA slikken! even de naam vd pillen kwijt - kom er op terug!

brandnetel thee ondersteunt ook - en KLEI vd natuurwinkel voor intern gebruik (drinken in een glas water) en evt. colon - thearapie (spoelen vd darm - werkt reinigend!) nou hier kun je vast wel mee voort.... laat even weten of het je helpt!!) gr.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of de tip er al staat maar misschien dat argan-olie helpt. Schijnt o.a. ook goed te zijn tegen eczeem. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roos 71,

Ik heb zelf ook mijn hele leven al last van eczeem.

Het laatste jaar is het erg geworden in mijn gezicht en hals...

Ik weet ui eigenervaring dat het erg vervelend is en je het dee hebt dat je een eigen apotheek beginnen kan met het aantal zalfjes potjes en pillen je al van je huisarts gekregen hebt..

Echter raad ik je aan om naar een dermatoloog te gaan...Ik kwam na 1.5 jaar eindelijk bij een dermatoloog en die vertelde mij na aanleidign van 1 vraag..wat ik had en wat hij er allemaal aan kon doen!!! Ik ben nu 2 maand verder en het is z veel minder geworden..Maar het fijnste vond ik om het gevoel te krijgen dat eht helemaal niet raar is om eczeem te hebben terwijl ik het echt heel vervelend vond om zo er mee te lopen...



Ik weet niet of je vroegr ooit al eens bij een dermatoloog geweest bent..Probeer het nog eens wat heb je te verliezen....

Heel veel succes....
Alle reacties Link kopieren
quote:Berteke schreef op 10 december 2007 @ 20:16:

roos,



Ik heb ook jaren exceem gehad in mijn gezicht. Bij mijn ogen heel erg en rondom mijn lippen en op mijn kin. Ik heb echt alles geprobeerd, van Aloe Vera tot Weleda/Zarqua, Euherin etc etc , van hormoonzalven tot Lush. Uiteindelijk heb ik exceptional soothing creme van Clinique gekocht en prompt ging alle exceem weg



Ik gebruik nu alles van Clinique (3 stappenplan, dag en nachtcreme, oogcreme, make-up etc) en ik heb nergens last meer van



Wat ik vooral erg prettig vond was dat ik de garantie kreeg dat als mijn exceem erger zou worden ik al mijn geld terug zou krijgen van Clinique



Het kost wat, maar voor mij is dat het waard gebleken!



Groetjes

Berteke



Kan het zijn dat deze crème niet meer te koop is? Heb er net naar gezocht op de website van Clinique maar kon het niet vinden...



Alvast bedankt!



Groetjes,

Pippi
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie wel eens kunstnagels hebben, maar je kan door deze produkten namelijk ook een reactie in je gezicht krijgen of rondom de ogen. Ik heb dit namelijk gehad en gebruik nu andere produkten voor mijn nagels.
Alle reacties Link kopieren
Even een update:

afgelopen maandag ben ik naar de dermatoloog geweest en een fantastische, hormoonvrije, zalf gekregen: Protopic.



De dermatoloog waarschuwde dat het de eerste dagen kan voelen alsof het niet helpt en heel erg brandt en jeukt, maar daarna zou het beter gaan. Inderdaad, de eerste nacht kon ik niet slapen van mijn 'brandende' gezicht, maar na 5 dagen is mijn huid weer supermooi! Kijken hoe het verder gaat.



Ik dacht dat jullie de info wellicht konden gebruiken, sterkte meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen



Ik ben 26 jaar en heb ook al jaren last van eczeem in mijn gezicht. Het bleef altijd zowat beperkt tot dezelfde plaatsjes, maar sinds enkele maanden wordt het echt serieus erger en krijg ik het op meer en meer plaatsen. Ik gebruik al jaren crèmes die mijn dermatoloog mij voorschreef (2 magistrale bereidingen, afgewisseld met Elidel voor als het echt erg is). Ik heb ondertussen ook al verschillende artsen hiervoor geraadpleegd, maar niemand lijkt echt raad te weten... frusterend! Mijn 'vaste' dermatoloog zegt dat het helemaal geen kwaad kan als ik die zalfjes blijf gebruiken, maar in die magistrale zalfjes zit wel hydrocortisone en volgens mij kan het echt niet goed zijn als je zo'n zalf al zo lang gebruikt. Maar ja, om niet met die eczeemplekken rond te moeten lopen, doe ik het toch... Ik heb echter al gelezen dat je huid er echt dun van kan worden e.d.



Sommige artsen beweren dat het eczeem is, 1 dacht toch meer aan psoriasis en die van vorige week dacht eerder aan periorale dermatitis. Die laatste stelde voor om gedurende 5-6 weken een antibioticabehandeling met tetracycline (dacht ik) te nemen, maar hier wacht ik voorlopig liever mee. Ook zou het dan gedurende enkele weken nog veel erger worden...



Ik heb de eczeem in gans de T-zone op mijn gezicht en sinds vorige week begint het ook al op mijn wangen!! Toen ben ik nog meer intensief op internet beginnen zoeken en daardoor ben ik hier terechtgekomen... Ik moet zeggen dat het lezen van jullie verhalen me wel gesterkt heeft, want mijn omgeving lijkt mijn 'probleem' niet altijd te begrijpen. Maar voor mij is dit echt niet niets, door die eczeem voel ik mijn zelfvertrouwen dalen en ik voel me gewoon niet goed meer in mijn vel. Je gezicht is ook iets wat iedereen direct ziet... Soms sta ik voor de spiegel en kan ik echt huilen...



Ik las hier iets van olijfolie en ben hier gisterenavond ook mee begonnen. Ik ben echt benieuwd, ik hoop zo dat dit verbetering zal brengen (of eender ander natuurlijk middel), maar dat ik niet meer van al die chemische troep van zalfjes moet gebruiken.

Zijn er hier nog mensen (buiten boschbolletje van wie ik de tip heb - bedankt trouwens!) die olijfolie reeds gebruikt hebben? Zo ja, bracht dit bij jullie ook (blijvende) beterschap?

Heeft er nog iemand een tip voor een natuurlijk middel tegen eczeem?

Alle info, hoe klein ook, is welkom!



Door de jaren heen ben ik echt wel gaan beseffen dat je zélf naar een oplossing moet zoeken want artsen lijken hier ook niet echt nuttige info over te kunnen geven (althans degene die ik geconsulteerd heb toch niet, maar er zullen vast wel veel goede artsen zijn ook, alleen heb ik die niet gevonden).



Verder wil ik iedereen hier nog heel veel sterkte toewensen!!



Groetjes

Tine
Alle reacties Link kopieren
.
.. .. ..
Alle reacties Link kopieren
Emu-olie helpt ook!
Alle reacties Link kopieren
Ginsengcrème lijkt me idd wel iets goed. Heb je enig idee waar je dit kan kopen, Lauryl?



Heb even gegoogled op Emu-olie en dat lijkt me idd ook wel iets interessant. Zou je dat hier ergens kunnen kopen (ik woon in België)? Of zou dat enkel via internet te bestellen zijn?



Erg bedankt voor jullie tips trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Je zou skin salvation van Purepotions kunnen proberen. Speciaal gemaakt voor eczeem en 100% natuurlijk. Het is ontwikkeld door een moeder in Engeland. Ik gebruik zelf hun lippenbalm. Prima spul. Ik vind het vooral fijn dat er niks inzit dat je huid nog verder kan irriteren als je toch al huidproblemen of overgevoeligheid hebt .
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Van het najaar heb ik ook erge eczeem gehad in mn gezicht. Met name rond mn mond, kin en later ook op mn ogen en wangen. 2 maanden antibiotica geslikt van de dermatoloog en verschillende cremes geprobeerd. Na lang googlen kwam ik erachter dat het ook van fluoride in tandpasta kan komen.



En ja hoor een fluoride vrije tandpasta en binnen 3 dagen zag ik er weer redelijk uit, binnen een week was het helemaal weg. Echt heel vreemd, in amerika schijnt dit heel normaal te zijn, omdat daar ook fluoride wordt toegevoegd aan het water. Dermatoloog geloofde trouwens niet dat het daarvan kon komen. Kan wel zijn, maar ik heb nergens last meer van!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluis_je schreef op 26 juli 2009 @ 21:15:

Ginsengcrème lijkt me idd wel iets goed. Heb je enig idee waar je dit kan kopen, Lauryl?



Heb even gegoogled op Emu-olie en dat lijkt me idd ook wel iets interessant. Zou je dat hier ergens kunnen kopen (ik woon in België)? Of zou dat enkel via internet te bestellen zijn?

Erg bedankt voor jullie tips trouwens!Ik bestel het hier www.kissfromnature.nl Je kunt ook een klein flesje bestellen.. Ik vind het heerlijk spul..
Alle reacties Link kopieren
.
.. .. ..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Mijn moeder is voor mij even naar de kruidenwinkel gereden en heeft daar een staaltje van ginsengcrème meegekregen. Maar dat is wel niet van een bepaald 'merk' ofzo, het lijkt me eerder iets van de 'witte producten' ofzo, maar goed, ik ga het toch maar eens proberen.



Verder heeft ze ook paardenmelkcapsules gekocht. Ik heb daar ook al veel van over internet gelezen dat dat goed zou zijn voor eczeem en die dame van de winkel bevestigde dat ook (haar man zijn eczeem was daar ook mee weggegaan). Dus vanaf morgen begin ik die te nemen.



Over de olijfolie heb ik een beetje een dubbel gevoel. Langs de ene kant werkt het wel heerlijk verlichtend en het voelt zalig als het op mijn huid is, het 'kalmeert' de vlekken zowat. Maar de meest erge rode vlekken gaan er niet echt van weg. En de jeuk ook niet en die is soms echt niet te harden... Ik werd er vandaag weer gek van dus heb daarnet toch maar weer Elidelcrème gesmeerd omdat ik er weer echt even genoeg van heb...



Het is toch echt iets frustrerends soms hoor...



@ Moesje: ik heb net even gecheckt en in mijn tandpasta zit geen fluoride dus dat kan het niet zijn... Maar toch bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven