Pesto

27-07-2009 13:58 23 berichten
Hoelang bewaren jullie pesto nadat het potje geopend is??
Alle reacties Link kopieren
Weken,zit barstensvol olie en is echt niet zomaar bedorven.
Alle reacties Link kopieren
Nogal lang want meestal schuift het dan door naar achter in de koelkast en vergeet ik het.

Als ik het dan weer eens tegenkom dan gebruik ik het weer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
2 a 3 dagen. Moet ik natuurlijk er wel bij zetten dat ik het zelf maak.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd die van de Albert Heijn eigen merk. dat zijn 2 kleine potjes. Houdbaarheid is 2 weken. Tegen die tijd heb ik zo'n potje wel leeg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Tot ik hem opendraai en het er wit uitziet

Duurt meestal 3/4 weken ofzo
Alle reacties Link kopieren
Op de meeste merken staat wel hoe lang ze na openen nog houdbaar zijn. Die van de Appie idd 2 weken. Dan zijn ze bij mij ook al lang op!



Net nog een potje olijven en kappertje staan te bekijken... hoe lang zou je die open kunnen houden?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even aan ruiken, als het niet meer goed is dan ruikt het heel smerig. Meestal kan het wel een maand of 3 of 4 mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Albion83 schreef op 27 juli 2009 @ 14:14:

Gewoon even aan ruiken, als het niet meer goed is dan ruikt het heel smerig. Meestal kan het wel een maand of 3 of 4 mee.3 maanden? gadver!
Oke de antwoorden lopen dus een beetje uit een.



Er staat namelijk op de verpakking 7 dagen, maar ik gebruik het maar heel af en toe.



En ik ga volgende week een buffetmaken met pastasalde, en dan staat het potje al 4 weken open. Wil niet dat mijn gasten ziek worden, vandaar dat ik dacht ik vraag het even
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik lekker een nieuw potje kopen en het in z'n geheel door die salade gooien. Weet niet hoeveel je nog over hebt, maar vast niet genoeg. Pesto moet in lekker grote hoeveelheden. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:akka schreef op 27 juli 2009 @ 14:19:

[...]





3 maanden? gadver!Nouja dat was een wilde gok.. maar echt, als het gewoon normaal naar pesto ruikt is er niet zo veel aan de hand. Voor m'n gasten zou ik ook ook nieuwe kopen. Zelf kan ik wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan mijn bezoek geen dubieus voedsel geven. Tenzij ik ze niet mag
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook geen bezoek ontvangen die je niet mag,alhoewel het dan wel een manier is om van je oude pesto af te komen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook zelf maken, is leuk :-)

Pijnboompitten (zakje/doosje) Basilicum 50 gr, olijfolie 75 ml en geraspte kaas (ongeveer half zakje). Lukte best goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hem zelf. Binnen een dag of drie zeker op. Soms maak ik veel en dan doe ik het in de vriezer. Daar laat ik hem een week of 6.
Alle reacties Link kopieren
Als je een potje pesto na opening terugzet in de koelkast, giet er dan een laagje olijfolie op. Dan blijft het langer houdbaar.
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 27-07-2009 15:03
Reden: Hele kromme zin... ;-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
én van je bezoek.

Edit: was een reactie op een eerder bericht... ik ben te traag. Nou ja, zo kom je dus van je bezoek af.



Ik gooi er een laag olijfolie op, dan bewaar ik het rustig een paar weken. Als het dubieus ruikt of er raar uitziet gaat het de vuilnisbak in.



Zelfgemaakte pesto bewaar ik in de diepvries zonder de olie, dat voeg ik later toe. Dan is het na 3-6 maanden nog goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 27 juli 2009 @ 15:00:

Je kunt het ook zelf maken, is leuk :-)

Pijnboompitten (zakje/doosje) Basilicum 50 gr, olijfolie 75 ml en geraspte kaas (ongeveer half zakje). Lukte best goed!

Vergeet de knoflook niet!

En dan in de vijzel he, is lekkerder dan in keukenmachine.
Alle reacties Link kopieren
Hé, dat is nieuw voor me.

Laat je dan alleen de olie weg of ook de kaas?
Alle reacties Link kopieren
quote:wen schreef op 27 juli 2009 @ 15:02:



Ik gooi er een laag olijfolie op, dan bewaar ik het rustig een paar weken. 2 zielen...
Alle reacties Link kopieren
potje?
Alle reacties Link kopieren
4 tenen knoflook licht fruiten in olijfolie (extra vierge)

basilicum (veel)

pecorino of pardano reggiano

cashewnoten (pijnboompitten in nederland vergallen je smaak papillen)

koude olijfolie (extra vierge)

staafmixer erop tot je een mooie consistentie hebt.



rosso:

zelfde recept als hierboven maar dan nog extra zongedroogde tomaatjes toevoegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven