Excursies Mexico

30-07-2009 16:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een maandje op vakantie naar Playa del Carmen in Mexico. Ik vroeg me af of iemand tips heeft qua excursies en ik ben ook voornamelijk benieuwd naar de prijzen!
Alle reacties Link kopieren
In elk geval niet bij je hostess boeken maar gewoon in de winkelstraat daar(zijn tal van boekingskantoortjes)

Tulum en Coba zijn erg mooi,dat zijn oude Maya steden.Meer hebben wij er niet egdaan omdat we er maar 8 dagen waren.

Verder is er genoeg te vinden als je googeld op excursies playa del Carmen.
Alle reacties Link kopieren
Tulum,Coba,Xaret,Xel-ha,met dolfijnen zwemmen,Cancun en Concumel en een of ander klein apenparkje(weet even de naam niet meer)en zo is er nog veel meer leuks...



Niet bij de reisorganisatie boeken,maar gewoon "op de straat" of huur een auto en ga alle bezienswaardigheden op eigen houtje af,hebben wij ook gedaan en je ziet nog eens wat onderweg en het is vele malen goedkoper dan via de reisorganisatie.



En vooral genieten daar het is fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Tulum is idd erg mooi. Zijn wij met de bus naar toe geweest, kaartje gekocht bij busstation in Playa del Carmen. Chichen Itza mag je zeker niet missen. Ook gewoon met de bus naar toe gegaan, luxe touringcar en een stuk goedkoper dan de georganiseerde excursies. Rugzak mee met wat spullen voor de overnachting, want voor 1 dag heen en weer is en beetje ver (ong 3,5 uur). Hotel ter plekke gezocht. Voordeel is dat je de volgende dag als eerste de tempels kan bezoeken en het dus niet zo druk is. Xcaret is een soort pretpark, toeristisch, maar wel erg leuk. Een soort Mexico in het klein. Leuk dat je gaat, heb zelf echt een supervakantie gehad. Veel plezier!
De combi Tulum/Xelha is mooi en leuk. (In Xelha is de film The Blue Lagoon opgenomen).



Ook erg leuk is de "Jungle Safari" in Cancun, waarbij je met een klein bootje door de mangrove bossen naar een snorkelrif toevaart. Het snorkelen is niet zo speciaal, maar de boottocht is echt erg leuk (ieder heeft zijn eigen 1persoons bootje).



Als je naar Chichen Itza gaat, doe dan inderdaad geen dagtour. Je komt met zo'n tour midden op de dag aan en het is dan bloedheet waardoor je eigenlijk helemaal geen puf hebt om de bouwwerken te beklimmen. Bovendien heb ik veel verhalen gehoord over bij elkaar 7-8 uur bussen en maar een half uurtje tot 3 kwartier de tijd ter plaatse.
Oh, en met de Dolfijnen zwemmen vond ik daar erg duur, dus als je vaker reist dan kun je dat misschien beter voor een andere vakantie bewaren.



Naar Cozumel is ook leuk, maar kijk vantevoren wel eerst goed naar het weerbericht en kijk bij zee of het water niet te ruig is. Op die veerboot met veel golven, is niet echt een succes (spreek ik uit ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Maar hebben jullie ook een beetje prijs indicaties voor mij?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dolfijnen zwemmen hebben wij gedaan in Puerto Aventuras en wij betaalden toen 125,00 euro pp en nog eens 50 euro voor een dvd is heel prijzig maar voor ons heel erg de moeite waard.



En de rest van de prijzen van uitstapjes weet ik niet meer zo uit het hoofd,dat zou ik moeten nakijken(jaja bewaar altijd alles ).
Alle reacties Link kopieren
Geen idee meer van de prijzen.Heb je niks van de reisorganisatie waar excursies op staan gekregen?

Je zou kunnen googelen op xcaret en xelha wat dat kost.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook in Xelha geweest.

Dat was prachtig!!

Ik wist alleen niet dat de "bleu lagoon" daar is opgenomen.

Is dat die film met Brooke Shields?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zeggen ze over de hele wereld dat er de blue lagoon of een bounty reclame is opgenomen,op IMDB staat er bij de blue lagoon:Filming locations for

The Blue Lagoon (1980)

Nanuya Levu Island, Fiji

Turtle Island, Fiji



Dus niet in Mexico.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat wij voor Tulum heel weinig kwijt waren maar hoeveel weet ik zo niet meer. Net wat Dolfje zegt je kan ook via Google de prijzen vinden......
Alle reacties Link kopieren
Ook Xcaret was geweldig!

Vooral die show aan het eind van de dag.

Met al die orkestjes en danseressen. Toen wij daar zaten waren er ook veel mexicanen in het publiek en die zaten heerlijk mee te zingen. De sfeer was echt top!!
Alle reacties Link kopieren
Xel-ha vonden wij leuker als Xcaret. In Xel-ha kan je mooier snorkelen.



Verder hebben wij een hele gave excursie gedaan met een speedboot langs de kust en dan op meerdere plaatsen stoppen om te snorkelen. Om dan vervolgens bij een plaatselijk strandtentje in the middle of nowhere te lunchen. Erg leuke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
O en ter plaatse niet een gids nemen maar gewoon zelf rondstruinen met een lonely planet. Wegen zijn goed begaanbaar dus je kan ook zat een auto huren en zelf rijden naar de bezienswaardigheden. Zit je ook niet in zo'n suffe bus.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog in prachtige tuinen gezeten, Haycienda's (weet niet meer hoe je dat schrijft).



Ook een keer een excursie met een bus gedaan maar dat viel een beetje tegen.

Gingen we onderweg een stop maken bij een heel armoedig dorpje. Mochten we bij die mensen naar binnen om te kijken hoe zij daar woonden. Ik vond dat wel een beetje gênant.

Het was echt aapjes kijken, maarja misschien kregen die mensen er ook wel geld voor.

Ook zaten er amerikanen in onze bus die maar foto's bleven maken en spullen gingen uitdelen.

Ik voelde me daar erg ongemakkelijk bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan het inderdaad googlen, maar krijg je dan de lokale prijzen of krijg je dan die van de touroperator?
Alle reacties Link kopieren
quote:kattenk0p schreef op 05 augustus 2009 @ 00:13:

Ja ik kan het inderdaad googlen, maar krijg je dan de lokale prijzen of krijg je dan die van de touroperator?Pffff, kom op zeg! Ja, sorry maar ik irriteer me echt een beetje aan zulks weinig initiatief. Wat is er nou leuker dan zelf het e.e.a over je reis uit te zoeken! Hup , googlen en je komt vast veel leuks tegen! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen moeten nou eenmaal alles voorgekauwd op een bordje krijgen Jarig-Jetske...



Je kan er van uit gaan dat de prijzen van de touroperator een stuk hoger liggen dan de lokale prijzen,hou die van de touroperator in je achterhoofd en dan valt het daar als je wat boekt niet tegen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarig_Jetske schreef op 05 augustus 2009 @ 07:25:

[...]





Pffff, kom op zeg! Ja, sorry maar ik irriteer me echt een beetje aan zulks weinig initiatief. Wat is er nou leuker dan zelf het e.e.a over je reis uit te zoeken! Hup , googlen en je komt vast veel leuks tegen! Veel plezier!



Ik ben dit toppic juist gestart omdat ik hierover niks kon vinden!

En ik ben nu (weer) aan het googlen, maar ik kan er niks over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou is dat nou echt zo moeilijk????Ik weet niet waar je op zoekt hoor maar ik vind van alles....

Ik typ in google playa del carmen excursies en kom dan op de playa del carmen startpagina en voila een heel kopje met excursies playa del carmen...
Alle reacties Link kopieren
Excursies zijn heel duur! Ik verkoop voor de volgende prijzen de excursies:



Xel Ha all inclusive (zonder transport) USD 79

Xcaret basic USD 79

Sian Kaan Jeep Safari USD 219

Royal Swim met dolfijnen USD 149

Trainer for a day (dolfijnen) USD 299

Whalesharks USD 149

Snorkelen Playa del Carmen USD 35

Snorkelen USD 40 (zonder ferry)



Zoals je ziet, alles is heel duur. Maar dat is hier nou eenmaal zo. Het is wel zeker de moeite waard om naar de maya tempels te gaan. Chichen Itza, Coba, Ek Balam, allemaal super mooi!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie!

Maar die andere excursies waar je het over hebt, hoe duur zijn die?

En je zegt 'ik' verkoop. Heb je een bedrijf daar? Heb je dan ook een website?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit jij zo op die prijs te hameren?De gemiddelde dag- excursie kost meestal tussen de 50 en de 100 euro en dat zijn dat de normale dingen,zwemmen met dolfijnen etc is duurder.

Rianne heeft een boel genoemd en op de site die ik noemde staan enkele lokale agentschappen met prijzen erbij(al zijn die vrij duur en zijn het er maar enkele, in de 5th avenue daar zijn tientallen van die kantoortjes)
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt wel erg vaak naar de prijs,google eens op b.v.Xel-ha en je ziet de prijzen dan gewoon staan hoor!....je moet er wel een klein beetje moeite voor doen hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven