Andere flesjes voor Avent-kolf?

07-06-2007 17:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Ik heb een aventkolf, maar vind de flesjes die erbij horen vrij duur. Weet iemand toevallig of er ook een goedkoper merk flesje (bv kruidvat of etos eigen merk) op de aventkolf past?



Alvast bedankt!



Momo

Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn vraag nog even iets uitbreiden: ik ben een gelegenheidskolver (dus niet standaard elke dag ofzo) en ik heb een klein voorraadje afgekolfde melk in de vriezer. Ik vroor het eerst in in van die ijsblokzakjes, maar het werd telkens een heel gedoe om dat eruit te krijgen. Dus nu wil ik de melk rechtstreeks gaan invriezen in het flesje, maar ik bedacht dat dat dus best wel duur is op die manier als je de aventflesjes gebruikt (ik zou dan ongeveer 10 flesjes moeten hebben). Dus ik zoek naar een goedkopere oplossing, zoals goedkopere flesjes of......? Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mmomo, ik heb inderdaad wel eens gehoord dat de Kruidvatflesjes op de Avent passen. Maar heb je anders geen bewaarbekertjes van Avent? Daar kolf ik altijd in en die zet ik dan zo in de diepvriezer.
Alle reacties Link kopieren
Op de Avent kolf passen alleen de Avent-flesjes. Ik heb daarbij een soort bewaarbakjes gekocht, die je op de kolf kan maken met een verlengstuk. Dit is ook van Avent, en volgens mij was het 10 van die bakjes, met dekseltjes en verlengstukken 15 euro. Gewoon bij de Prenatal gekocht.



http://www.avent.com/uk/en/
bottlefeeding_via_feeding_system.php
Alle reacties Link kopieren
Avent heeft ook bewaarbekers met adapter zodat je ze op je kolf kunt zetten en evt. als fles kunt gebruiken. Zijn dacht ik 14/15 euro voor een set van 10.

Ik bewaar het er wel in maar mik ontdooide melk over in een gewone fles omdat die wat steviger is, dus er uit laten drinken heb ik nog nooit geprobeerd. Maar voor bewaren voldoen ze prima en het is idd. minder geklooi dan met ijsblokjeszakjes.

Deze dingen bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Zo he, twee keer hetzelfde antwoord in één minuut:P
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aventflesjes onder je kolf hangen en de melk dan overgieten in goedkopere flesjes van Hema/kruidvat/trekpleister en zo bewaren?
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie antwoorden!

Zijn die avent-bakjes ook te hergebruiken dan?

Alle reacties Link kopieren
ja,  die avent via bakjes kun je hergebruiken.

wij gebruiken ze nu ook om fruit en groente hapjes in te vriezen. ik vind ze ideaal.. (heb de set met 20 bakjes/dekseltjes, echt aan te raden!)
Alle reacties Link kopieren
Ik had maar twee aventflesjes, alleen voor de kolf. Dan meteen overgieten en invriezen in hema flessen. Mariapmeisje dronk ook prima uit hemaflessen.

Volgnes mij past er geen ander merk op de aventkolf. Slim van avent....maar gelukkig zijn wij slimmer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven