Wat hebben jullie kindjes aan met dit benauwde weer?

07-06-2007 22:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals de titel het al aangeeft: waarin slapen jullie kindjes nu het zo vreselijk benauwd, plakkerig weer is?



Mijn zoontje van 5 weken heeft het ontzettend warm, op zijn kamertje is het nu nog steeds 27 graden. Ik krijg de temperatuur nog niet naar beneden :?. Hij ligt alleen in z'n rompertje met korte mouwtjes en heeft z'n lakentje al van zich afgeschopt...Zijn voetjes voelen warm aan en zijn nekje een beetje klammig, maar kan hem moeilijk nog minder aantrekken toch?



Ik kom waarschijnlijk heel erg onzeker over, maar hij is vandaag na 4 weken eindelijk uit het ziekenhuis ontslagen, dus vind het nog wat engig :P



Groetjes, Angela
Alle reacties Link kopieren
Ach meis, kan me voorstellen dat zo'n eerste  nacht weer thuis dan best spannend is! Maar je moet je kindje vannacht toch nog (meerdere keren?) voeden? Iedere keer even in het nekje voelen en dan lakentje erbij of lakentje weghalen. Echt, als je je kindje op die manier in de gaten houdt, kun je het niet snel verkeerd doen hoor!



Slaap lekker voor straks! En wat heerlijk dat er dan morgenvroeg gewoon echt een babytje in dat wiegje ligt!
Loretta is De Mol. Punt.
Mijn docher is 'al' acht maanden, maar nu ik dit lees, komt meteen dat onzekere gevoel van die eerste dagen weer terug. Een ding, Angela: dat onzekere gevoel gaat zooooo snel weg, let maar op. Volgende week draai je je hand hier niet meer voor om. Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie! Zit er gewoon met tranen van in m'n ogen...stomme hormonen ook ;)



Hij moet om 12 uur nog een fles krijgen en dan pas weer om 5 uur...Maar ik ga idd vannacht gewoon om een uur of 2-3 even kijken bij hem...



Heel erg bedankt voor de tips allemaal! Ik sla ze allemaal op en ga vooral die tip van Tilalia (geloof ik) met de ventilator en het water met ijsblokjes proberen morgen!
Alle reacties Link kopieren
Angela, gewoon tig keer z`n nekje controleren, dat is volgens mij de enige manier om zeker te weten dat ie comfortabel ligt. Als het nekje lekker aanvoelt zit je goed, zweten is echt té warm. Zo deed ik het in het begin ook en inmiddels voel ik me zekerder en check ik (bijna) niet meer.



Ligt je zoon op jullie slaapkamer? Dan kun je `s nachts altijd nog even checken. Ik laat mijn zoon als het warm is in een rompertje met korte mouw slapen en hij moet echt in slaap vallen zonder iets op hem want hij heeft het eigenlijk altijd warm. Tegen de tijd dat ik naar bed ga trek ik het lakentje over hem heen en soms tegen het einde van de nacht nog het dekentje over z`n voetjes.
Alle reacties Link kopieren
Peppie, nee hij ligt gewoon op zijn eigen kamertje. Ik ben bang dat ik dan te bezorgd wordt als hij bij ons ligt en dat ik dan zelf niet meer slaap...



Ik neem aan dat jullie kindjes nu ook geen sokjes aan hebben in bed? Robin zijn voetjes voelen nu nog gewoon warm aan, dus dan lijken sokjes me niet nodig..?


Peppie, nee hij ligt gewoon op zijn eigen kamertje. Ik ben bang dat ik dan te bezorgd wordt als hij bij ons ligt en dat ik dan zelf niet meer slaap...



Ik neem aan dat jullie kindjes nu ook geen sokjes aan hebben in bed? Robin zijn voetjes voelen nu nog gewoon warm aan, dus dan lijken sokjes me niet nodig..?




Ik zou de sokjes lekker uit doen.

Wat goed van je dat Robin al op zijn eigen kamertje ligt. Komt helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Sokjes uit laten idd Angela. Dadelijk om 12 uur kun je uitgebreid checken of Robin lekker op temperatuur is :P. Veel kouder zal het vannacht niet worden tot een uur of 5 (toch?) dus dan lekker zo laten slapen en zelf goed uitrusten. Zo`n opname zal je niet in de koude kleren zijn gaan zitten. Succes!
Alle reacties Link kopieren


Peppie, nee hij ligt gewoon op zijn eigen kamertje. Ik ben bang dat ik dan te bezorgd wordt als hij bij ons ligt en dat ik dan zelf niet meer slaap...



Goh, ik zou willen dat ík die zelfkennis had gehad 5 maanden geleden. Te laat..... :?;)
Alle reacties Link kopieren




quote: angela22 reageerde



Peppie, nee hij ligt gewoon op zijn eigen kamertje. Ik ben bang dat ik dan te bezorgd wordt als hij bij ons ligt en dat ik dan zelf niet meer slaap...



Goh, ik zou willen dat ík die zelfkennis had gehad 5 maanden geleden. Te laat..... :?;)




Hehe..dat is dan het enige nuchtere wat ik nog bij me heb...



Idd zo'n opname gaat je niet in je koude kleren zitten, ik was nog herstellende van m'n keizersnede en heb mezelf onbewust opzij gezet toen hij in het ziekenhuis kwam te liggen en daar pluk ik nu de vruchten van :?
Alle reacties Link kopieren
Reden te meer om jezelf ervan te overtuigen dat je het echt wel goed doet en dat Robin heerlijk ligt te slapen. *adem in, adem uit* Trouwens, volgens mij worden babys zowieso wakker als ze het te warm of te koud hebben.
Jommetje heeft wel sokjes aan, in z'n slaapzakje. En over z'n handjes, hij heeft eczeem en krabt zichzelf anders open...



Sterkte vannacht!
Alle reacties Link kopieren


Jommetje heeft wel sokjes aan, in z'n slaapzakje. En over z'n handjes, hij heeft eczeem en krabt zichzelf anders open...



Sterkte vannacht!

Met dit weer???? Jommetje is echt raarrrrrr ;)


quote: tilalia2 reageerde



Jommetje heeft wel sokjes aan, in z'n slaapzakje. En over z'n handjes, hij heeft eczeem en krabt zichzelf anders open...



Sterkte vannacht!





Met dit weer???? Jommetje is echt raarrrrrr ;)



Jommetje is absoluut raar, maar vannacht - en toen had ie nog meer aan - sliep ie van 20.00 tot 0430, dus mij hoor je niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
Robin is ook nog niet van plan om wakker te worden voor zijn fles van 12 uur...Ik kijk het aan tot half 1 en dan maak ik hem maar wakker...We moeten hem wel aan een schema houden i.v.m die aangeboren afwijking, maar een half uurtje speling moet kunnen hoor....


Robin is ook nog niet van plan om wakker te worden voor zijn fles van 12 uur...Ik kijk het aan tot half 1 en dan maak ik hem maar wakker...We moeten hem wel aan een schema houden i.v.m die aangeboren afwijking, maar een half uurtje speling moet kunnen hoor....







Heb je misschien al geprobeerd om hem slapend de fles te geven?Door de zuig- en slikreflex komt dat meestal wel goed: fles in mond 'frutten', beetje heen en weer wiebelen en voila: slapend en drinkend kindje!

(tracey hogg noemt dit heel lief een 'droomvoeding')
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe is het nog niet voorgekomen (in die 4 dagen dat ie dus thuis was) dat hij slapend de fles heeft gekregen. Ga het om half 1 wel gewoon proberen, alleen heeft hij best veel zuigkracht nodig voor z'n flesje, want hij krijgt de Friso Comfort. Maar we gaan het gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het vannacht Angela?
Alle reacties Link kopieren
die van mij is nu 12 weken, hij slaapt ingebakert, wat eigenlijk al heel warm is.

Ik die hem vaker bloot inbakeren of met alleen een dunne romper aan. Sokjes altijd uit.

Wel gaat er nog een dun lakentje over heen om het allemaal nog wat strakker te trekken.

Als hij wakker is ligt hij bloot of met alleen een romper aan.

Mijn oudste is met 30 graden geboren, en die lag ook in een rompertje en een dun dekentje.
Angela, hoe is het gegaan vannacht? Heb je zéf ook nog een beetje geslapen?

Voelde je je niet heel erg trots en blij, toen je wakker werd? Je eigen kindje in zn eigen bedje!
Alle reacties Link kopieren
Goed gegaan vannacht? En zelf nog wel geslapen :)?



Onze Dot werd geboren in een hittegolf, leefde haar eerste maand in 30-35 graden, en sliep met ons onder plat dak (daar werd het niet koeler van :?). Heeft die eerste tijd geleefd in romper, en soms ook in alleen luiertje. 's Nachts wel lakentje er overheen. Inderdaad altijd aan nekje gevoeld of ze nog ok aanvoelde. niet snel bezorgd geweest over te koud, het was zo snikheet toen... We zijn verhuisd, ze slaapt nu op zolder, waar het vrij warm wordt. Ze heeft wel een dun slaapzakje aan, is nl erg gewend aan slapen in haar slaapzak, en ik heb er steeds lakentje overheen gelegd nog maar daar wurmt ze zich nu onderuit. Pyama doe ik niet met dit weer, romper (nog) wel, en raam op een kier voor frisse lucht. Voor ik zelf ga slapen (meestal tegen 12en) check ik nog even bij haar, dat geeft me wel een geruster gevoel.
Alle reacties Link kopieren


Ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan vannacht TO. Hier een aardig warmbloedig kindje (heeft ze gegaradeerd van haar moeder want die wordt helemaal gek van dit weer). Dochterlief (bijna 9 maand) ligt met alleen een rompertje (met spaghettibandjes) in een dun slaapzakje. Heb laatst dat slaapzakje eens uitgelaten maar toen lag ze te draaien in bed en zat vervolgens met haar beentje "vast" tussen de spijltjes:o en wist niet meer hoe ze zichzelf "los" moest krijgen. Dus dat maar niet meer doen he. Ze slaapt er op zich prama om. Die tip van die waaier en die ijsklontje moet ik ff onthouden.



Miss O


Alle reacties Link kopieren
Het ging eigenlijk best goed! Ben regelmatig bij hem gaan kijken en met lakentje was niet te warm voor hem. Heb hem wel 2x dwars aan het vloeteneind gevonden ;). Zelf heb ik rottig geslapen, omdat hij vaak om z'n fopspeen vroeg...



Bedankt voor alle goede tips en meeleven!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven