spannend, vanavond laatste fles overslaan, ervaringen?

07-06-2007 20:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van  ruim vijf maanden krijgt normaal gesproken rond half zeven de fles en om half elf de laatste. Hij wordt rond kwart over zes 's ochtends vaak wakker.



We maken hem altijd wakker voor de laatste fles. De laatste week dronk hij al slapend de fles zo goed als leeg. Afgelopen dagen  die al om tien uur gegeven.



Vanavond heeft hij om 18.00 uur een half potje bruine bonen gegeven en om 19.15 de laatste fles met 3 eetlepels rijstebloem. We laten de late fles dan zitten. Spannend!!!!! (pfff, wat ben ik voor vrouw geworden dat ik het spannend vind om de late fles te laten zitten, waar is mijn avontuurlijke ik!!! :))



Hoe hebben jullie de laatste fles afgebouwd? Gewoon een keer helemaal overgeslagen of steeds wat vroeger? En ging dat in 1 keer goed? Of werden ze dan juist heel vroeg wakker omdat ze om 4 uur al honger hadden?



Vanavond gaan we hem overslaan. Fles van
Alle reacties Link kopieren
Moraal van dit verhaal : Krokusje ik wens je alle succes !Je moet het doen zoals het voor jou goed voelt hoor en ieder ervaart het toch weer anders.
Alle reacties Link kopieren
toevallig is mijn zoontje (6 mnd) deze week ineens gestopt met de voeding van half 12. Hij kreeg sinds een paar dagen wat groente te eten en ik denk dat dat de oorzaak was.



Hij was al een paar dagen erg slaperig tijdens die voeding en van de week gaf ik m een speentje tijdens het klaarmaken van de fles. Hij is toen weer in slaap gevallen en ik heb m lekker laten slapen. Sindsdien wil hij geen eten meer laat op de avond.



In zn ritme overdag is niets veranderd sinds de late voeding vervallen is. En ik geef m ook niets extras in zn andere flessen (pap of zo)
In zn ritme overdag is niets veranderd sinds de late voeding vervallen is. En ik geef m ook niets extras in zn andere flessen (pap of zo) 
Niets extra's, maar die laatste fles is dan in feite toch vervangen door groenten?
Alle reacties Link kopieren




quote: Oef reageerde





In zn ritme overdag is niets veranderd sinds de late voeding vervallen is. En ik geef m ook niets extras in zn andere flessen (pap of zo) 

Niets extra's, maar die laatste fles is dan in feite toch vervangen door groenten?

ja dat schreef ik toch ook?
Je hebt gelijk, ik las het verkeerd. Of liever gezegd: ik legde de klemtoon in de laatste zin verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
En Krokus??? Is het gelukt?



Mijn pleegdochter drinkt ook al sinds ze 3 maanden is 4 flessen op een dag, en slaapt 's nachts de klok rond. Ze is nu 5 maanden en ik geef haar sinds 2 weken een beetje pap (van rijstebloem) in haar laatste fles om 7 uur.

Hier werkt dat geweldig! Ik geef haar overigens 4 flessen van 230 ml. De ene keer gaat ie leeg, de andere keer blijft er 60 in staan, maar ik vind het wel fijn om haar voldoende aan te bieden zodat ze zelf kan bepalen hoe groot haar honger is.

Ze heeft vaak gewoon een extra slokje nodig, dus maak bij voorbaat maar wat meer.



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
ja Krokus ik ben ook wel benieuwd.



Ik heb trouwens net besloten dat ik die laatste voeding toch weer ga geven. Hij slaapt de laatste twee nachten erg onrustig en ik vraag me af of hij toch geen honger heeft. Ik zie wel of hij wat wil drinken en zo niet dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Vertel? Of lig je nog bij te slapen van een onderbroken nacht? ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
het ging prima. We hebben hem om 19.45 uur in bed gelegd en vanochtend werd hij om 5.45 wakker. Niet eens zozeer omdat hij honger had geloof ik, meer omdat hij gewoon uitgeslapen was. Tot 6.15 hebben we hem laten keuvelen, toen de fles gegeven en meteen weer in bed gelegd. Vervolgens heeft hij nog een half uurtje geslapen en moesten wij er ook uit om naar het werk te gaan.



Ik heb er geen problemen mee om wat rijstebloem bij de fles te doen. In het weekend wil ik wel eens proberen of het ook uitmaakt, doen we de fles van 19.00 uur zonder rijstebloem.



Vandaag bied ik trouwens wel steeds 210cc + 7 scheppen aan. Bij de creche ging hij schoon op, nu zit er nog zo'n 60cc in. Prima. Straks wil ik hem even wat diksap geven omdat hij toch wel veel vocht verliest door zweten enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven