Woonveilig alarmsysteem

08-08-2009 22:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zag laatst op tv informatie over het woonveilig alarmsysteem. Nu denken wij al een tijdje over de aanschaf van een alarmsysteem. Wellicht is dit wel wat.



Zijn er mensen die ervaring hebben ?

Woonveilig.nl heeft alle info.
Alle reacties Link kopieren
Veel te duur, kun je beter niet zelf een alarmsysteem aanbrengen? Waarschijnlijk goedkoper op de lange termijn,...
Alle reacties Link kopieren
Dit is juist zelf installatie....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen huisdieren dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Het lijkt me echt een fijn systeem.



Jij dus volledig tevreden Elianne ?
Wij hebben het ook overwogen maar hebben uiteindelijk toch gekozen voor een alarmsysteem waarbij er ook bewakers naar onze woning worden gestuurd als wij zelf niet direct bereikbaar zijn (wij zijn zelf niet altijd bereikbaar of in staat om direct achter een pc te kruipen om te zien wat er aan de hand is).
Alle reacties Link kopieren
.
@Elianne



Nee hoor, wij hebben ook een systeem met alle toeters en bellen. Wij hebben ook een draadloos systeem met verklikkers op de ramen/deuren en fototoestellen met een directe verbinding met de meldkamer (dus geen internet omgeving). Als er iets gebeurt, dan bellen ze eerst mijn man en mij. Mochten wij niet opnemen, dan wordt er een bewaker gestuurd. Als ze op de foto's zien dat er ook echt iemand binnen is, dan wordt ook de politie gewaarschuwd (maar evengoed ook de bewaker erop afgestuurd).



Ik zal trouwens contact opnemen met mijn verzekeringsagent. Die korting, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
Wij hebben ook een alarm systeem, maar zonder abonement/bewaker/meldkamer. Bij ons worden wij zelf gebeld. Als je opneemt en actie kan ondernemen moet je een bepaalde cijfer intypen. Lukt dat niet, dan hang je op en belt hij nr. 2 (gaat zo door..).

Is van DSI (uit Amsterdam).
Ik vraag me bij dit topic toch wel af in wat voor huizen jullie allemaal wonen zeg :D Hele installaties waarbij de politie komt als ie afgaat. Jemig...ik heb een slot op de deur. Da's alles :P

Mocht ik ooit een installatie willen, dan komt mijn papa die wel aanleggen. Die doet dit al jaren en ons ouderlijk huis is net een vesting met een hek dat de trap afsluit e.d. :D Gaat automatisch open bij brand, maar niet bij inbraak. Op die manier kunnen inbrekers iig niet naar boven. Maar goed, ik heb nog niet het gevoel dat ik hier een alarminstallatie nodig heb dus die komt er voorlopig ook nog niet.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Ivetje schreef op 13 augustus 2009 @ 11:39:

Ik vraag me bij dit topic toch wel af in wat voor huizen jullie allemaal wonen zeg :D Hele installaties waarbij de politie komt als ie afgaat. Jemig...ik heb een slot op de deur. Da's alles :P

Mocht ik ooit een installatie willen, dan komt mijn papa die wel aanleggen. Die doet dit al jaren en ons ouderlijk huis is net een vesting met een hek dat de trap afsluit e.d. :D Gaat automatisch open bij brand, maar niet bij inbraak. Op die manier kunnen inbrekers iig niet naar boven. Maar goed, ik heb nog niet het gevoel dat ik hier een alarminstallatie nodig heb dus die komt er voorlopig ook nog niet.



Nou, bij ons valt ook weinig te halen hoor! Dat beetje wat we hadden heeft een inbreker laatst al opgehaald.

Maar wij waren het daarvoor dus ook al van plan. Wij wonen niet lux of groot, maar wel vrijstaand en hebben weinig inkijk is van buren. Dat is een voordeel voor de privacy, maar natuurlijk ook een nadeel voor de inraakgevoeligheid.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen week het systeem van Woonveilig aangeschaft na wat referenties. Nu hebben wij een probleem met de huiscentrale die moet connecteren naar hun webportal. Op zich niet zo erg. maar het wil nu net zo zijn dat zij de telefoon niet opnemen en niet bereikbaar zijn.



Inmiddels hebben zij contact opgenomen. Zijn aan het wisselen van telefooncentrale en krijgen nu wel meer klachten, maar zijnhet aan het oplossen. Dus voordat je het aanschaft, even controleren of zij bereikbaar zijn.
anoniem_121572 wijzigde dit bericht op 24-02-2011 16:29
Reden: terugkoppeling woonveilig
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven