natuurlijke anti-depressiva

13-08-2009 23:49 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, voor de draad ermee dames..

Ik twijfelde of dit bij gezondheid moest, maar toch maar bij Psyche.

Ik heb elk jaar vreselijke last van een winterdepressie.

(je zal denken tis nog zomer, maar kzie er alweer als een huis tegen aan.)

Mijn huisarts had dan al maar voorgesteld om in de winter AD te gaan slikken, maar dat weiger ik pertinent.

Ook heb ik geen zin om met lampen te gaan zitten kloten.

Ik heb wel eens St. Janskruid geslikt, maar gezien dit invloed kan hebben op je anticonceptie slik ik dit ook liever niet meer.

Ik zie op internet/ google door de bomen het bos niet meer, wat zijn goede natuurlijke antidepressiva? Het viva orakel weet hier vast een antwoord op!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Waarom weiger je pertinent om AD te slikken?

Heb je slechte ervaringen met anti-depressiva?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wil er gewoon niet aan.

Ben nogal verslavingsgevoelig. Bang dat ik t veel te lekker vind..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Vitamine B-complex. Wordt ook aangeraden voor mensen die sowieso depressie-gevoelig zijn en een grote verandering gaan meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Xx
Sporten?
Alle reacties Link kopieren
Sporten en ontspanningsoefeningen, goed eten, niet te veel stress, matig met alcohol en een weekje naar de zon.



Als je geen zin hebt in gekloot met lampen, het een probleem vindt om tijdelijk andere anti conceptie te gebruiken ivm Sint Janskruid en anti depressiva pertinent weigert, zal het vast nog wel meevallen met die depressie.



Of je bent nu al depressief en ziet daarom in alles onoverkomelijke problemen en wil niets.



Oja, wat ook heel goed helpt zijn bachbloesems. Die hebben namelijk een grandioos goed placebo effect.
Ga hardlopen. Sport werkt sowieso goed voor je geestelijke gesteldheid en je bent meteen buiten, zodat je veel meer daglicht meepikt dan dat je binnen blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 14 augustus 2009 @ 00:06:

Sporten en ontspanningsoefeningen, goed eten, niet te veel stress, matig met alcohol en een weekje naar de zon.



Als je geen zin hebt in gekloot met lampen, het een probleem vindt om tijdelijk andere anti conceptie te gebruiken ivm Sint Janskruid en anti depressiva pertinent weigert, zal het vast nog wel meevallen met die depressie.

Of je bent nu al depressief en ziet daarom in alles onoverkomelijke problemen en wil niets.



Oja, wat ook heel goed helpt zijn bachbloesems. Die hebben namelijk een grandioos goed placebo effect.



Mwoah, lekkere aanname is dat.

Ik leg net uit dat ik verslavingsgevoelig ben, daarom geen AD wil.

Zou jij elke 4 maanden van anticonceptie willen wisselen? maar evengoed bedankt voor je vast goedbedoelde advies. het gaat hier ook om een WINTER depressie. geen algehele vreselijk langdurende malaise.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar voor een goede vriend die jaren getobd heeft met winterdepressies werkt lichttherapie echt heel goed. Misschien niet toch het overwegen waard..? Kan me overigens heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet.
Alle reacties Link kopieren
Uit bloedonderzoek bleek dat ik vitamine D tekort had; nu met vitamine D tabletjes kom ik al een paar winters fluitend de winter door.

Mijn advies: niet zomaar gaan slikken maar eerst laten testen hoe het met je vitamine D zit.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
AD zijn niet verslavend, dus die zorg hoef je niet te hebben, Paque. En als je ze te lekker vindt (ze werken dus) hou je ze een jaartje aan. Wedden dat je na anderhalf jaar slikken, ik denk zelfs wel eerder, er wel aan toe bent om te weten of je ook zonder kan?



Jasmine, ik ben benieuwd wat de onderzoeksvragen zijn bij zo'n bloedonderzoek? Hoe heb je je arts zover gekregen om je te testen op bepaald vitaminetekort? Dit zou wel een heel simpele oplossing zijn..
Alle reacties Link kopieren
Sporten in de buitenlucht en een zonnevakantie boeken.

Daarnaast niet te veel eisen aan jezelf stellen.

Rust - regelmaat en reinheid.

Positief blijven denken.

Lieve mensen om je heen werkt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat je zegt geen zin hebt in gedoe met lampen ga ik je toch de ervaring van mijn man en beste vriendin (niet samen natuurlijk) vertellen met de wake up light.

Het zijn beiden types die veel last hebben van de donkere dagen en bij iedere zonnestraal in de winter opleven.

Ze hebben nu allebei een wake up light en ze vinden het allebei een heel goed begin van de dag en vinden het schelen in het opstaan s'morgens en worden "anders" wakker.



ik vind het de meest slechte uitvinding ever, slaap liever in het pikke donker, maar goed, je moet wat.

Misschien ook iets voor jou om over na te denken.



Sterkte.

Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Stukje pure chocolade, werkt goed, zit een stof in waar je blij van word, google maar op depressie/chocolade nog lekker en effectief ook wel pure nemen hoor !
Alle reacties Link kopieren
Oh... en wel de hoogste persentage nemen, maar dat staat op de chocoladereep.
Alle reacties Link kopieren
-
-
Alle reacties Link kopieren
Hi Paque,



Het is wat onhandig verwoord misschien maar ik snap de reactie van Hiltje wel. Als je zegt 'ik wil geen geklooi met lampen' klink je niet als iemand die zoveel problemen met haar winterdip heeft dat je daar ook echt een oplossing voor wilt.



Maar toch maar even, omdat je het ws niet zo bedoelt als het overkomt: een vriend van me is sinds 2 jaar voor zijn winterdepressie aan de klooilampen en: het werkt.

Er zijn winterdepressiepoli's in sommige ziekenhuizen waar je de lichtbehandeling kunt doen of in elk geval informatie kunt vragen.



succes ermee! oja en twee weekjes Aruba in de donkere maanden voor kerst werken ook, alleen kost dat wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen of sporten.
Alle reacties Link kopieren
Visolie. Ik heb ook snel last van winterdepressie, ben een paar jaar terug in augustus begonnen met het slikken van een hoge dosis en die winter had ik nergens last van. De winters erna was ik zwanger of bv aan het geven en was het sowieso anders. Maar ik vond het echt een mirakel. Op het potje stond geloof ik dagelijks 1 a 4 theelepels (ja echt, ik had visolie die je moet drinken heel smerig) en ik nam 3 a 4 theelepels per dag. Als een zonnetje!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Paque_in_Pink schreef op 13 augustus 2009 @ 23:54:

Nee, wil er gewoon niet aan.

Ben nogal verslavingsgevoelig. Bang dat ik t veel te lekker vind..Coke is ook natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt voor dat geklooi met lampen gaan.

Heeft bij mij zeer goed gewerkt. Twee jaar in het ziekenhuis en er toen zelf een aangeschaft. Zet 'm naast de laptop (hij is nog geen 20 bij 20 cm) en die 20 tot 30 minuten zijn om eer je het in de gaten hebt.

Wat vind je er zo'n geklooi aan?
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
http://visolie-info.nl/depressie.html



Depressie en visolie: inleiding

Een groot aantal onderzoeken heeft inmiddels een duidelijke omgekeerde correlatie aangetoond tussen omega-3 inname en depressie. Omega-3 vetzuren hebben een preventieve werking en bij een al aanwezige depressie zal het de symptomen duidelijk verminderen. De beste resultaten worden behaald in combinatie met standaardtherapie.

Een onderzoek, uitgevoerd met 77 patiënten met een duur van 12 weken, leverde, in tegenstelling tot wat verwacht zou worden, geen positieve resultaten op. De reden hiervan zou kunnen zijn dat de dosis visolie die werd toegediend zeer hoog was in vergelijking met andere onderzoeken, namelijk 8 gram per dag. Omega-3 vetzuren uit visolie zijn zeer instabiel en bij een grote inname van visolie zonder extra inname van stoffen die deze visolie beschermen tegen oxidatie (zoals vitamine E), kan deze grote hoeveelheid visolie in het lichaam makkelijk leiden tot een grote hoeveelheid vrije radicalen, die op hun beurt weer depressie kunnen stimuleren. Een gelijksoortig onderzoek met als enig belangrijke verschil de dosis visolie, die 1, 2 en 4 gram bedroeg, liet zien dat de groep die 1 gram visolie per dag kreeg toegediend significant beter scoorde dan de placebogroep. De 2 gram groep toonde een zeer kleine verbetering en de 4 gram groep toonde geen enkele verbetering ten opzichte van de placebogroep.

Of een zeer grote hoeveelheid visolie in combinatie met extra antioxidanten wel een verbetering bewerkstelligt, moet nog blijken uit toekomstige studies.

De werking van visolie berust op de verandering die de omega-3 vetzuren teweeg brengen in de zenuwcelmembranen. Deze bestaan uit omega-6 vetzuren en omega-3 vetzuren, maar door de enorme overvloed van omega-6 vetzuren in het gemiddeld westers dieet en het veel voorkomende tekort aan omega-3 vetzuren is de verhouding tussen deze twee vetzuren in de celmembranen vaak ernstig verstoord. Dit leidt tot een functionele verandering in de activiteit van de receptoren in de membraanfosfolipiden. Wanneer deze balans weer wordt hersteld door het innemen van visoliesupplementen, zal dit een gunstige invloed hebben op de symptomen van depressie.

Voor meer informatie in de vorm van boeken, websites en wetenschappelijke artikelen, kunt u hieronder terecht.

Doseringsadvies:

1000 mg EPA per dag.
.
Wil nog niet zeggen dat het verslavend is, Liefje. Misschien moet je je een tikje beter inlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven