Geld & Recht alle pijlers

Veel klein geld gespaard..... waar inleveren?

14-08-2009 18:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar lang klein geld gespaard (20 cent, 50 cent, 1 euro enzo). Nu wil ik dat graag inwisselen maar kan dat tegenwoordig nog bij de bank? Gaan ze dat met de hand tellen? Ik heb echt geen idee.

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
bij veel banken hebben ze een kleingeldautomaat. Kun je het zo op je eigen rekening storten.
Alle reacties Link kopieren
Veel banken hebben een stort automaat, dan gooi je alle muntjes in een bak en stop je je pinpas in de automaat. De automaat telt de muntjes dan en het bedrag komt automatisch op je rekening.



Het kan wel zijn dat je met een niet-kinderrekening hiervoor moet betalen, dat weet ik niet zeker.



Je kunt natuurlijk ook je boodschappen er mee betalen, maar doe dat dan wel op een rustig moment :P
Alle reacties Link kopieren
als je bij de rabo zit kan je alles in 1x in een automaat storten di ehet voor je telt, bij andere banken moet je alles in rollen doen en kan je hele rollen in leveren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook aan je bank eens vragen of ze geldzakjes hebben, (om het voor te tellen) meestal kost storten aan de balie 3 euro maar op een groot bedrag zeker de moeite.
Alle reacties Link kopieren
Als je in een goed blaadje bij n plaatselijke middenstander wilt komen.

Hier staat bij de snackbar dat ze graag je kleingeld inwisselen.

(het kost zakelijke klanten geld om kleingeld bij de bank te halen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De rabo is ideaal voor muntgeld. Je hoeft het niet voor te tellen. In een bak gooien en de machine telt en stort het op je rekening. Bij de ABN hebben ze in sommige filialen een geldautomaat waar je munten kunt storten, lang niet allemaal! De Postbank/ING werkt met zakjes maar dan moet je bijv 25 * 1 euro, 40 * 50cent, 40 * 20 cent in een zakje doen, anders nemen ze het niet aan.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vaak kun je het ook wel wisselen bij de supermarkt.



Als je dat van plan bent, zou ik van te voren wel even zelf het geld tellen, en op welk bedrag je uit komt opschrijven.



Ook zou ik van te voren even naar de supermarkt bellen of ze belang hebben bij kleingeld.
Alle reacties Link kopieren
Bij de ABN kun je, ook als niet-klant zijnde, van die geldrolletjes halen en die vullen. (Ze liggen bij 'mijn' filiaal gewoon bij binnenkomst in een bak, je hoeft er niet voor in de rij ofzo) Kun jij (en degene waar je ze inlevert) precies zien hoeveel er in zit.



Ik lever het altijd in bij een lokale winkelier, die er erg blij mee is: hij moet geld betálen als hij kleingeld bij de bank wil halen.
himalaya wijzigde dit bericht op 14-08-2009 18:46
Reden: Aanvullink
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Hemera schreef op 14 augustus 2009 @ 18:43:

De rabo is ideaal voor muntgeld. Je hoeft het niet voor te tellen. In een bak gooien en de machine telt en stort het op je rekening. Bij de ABN hebben ze in sommige filialen een geldautomaat waar je munten kunt storten, lang niet allemaal! De Postbank/ING werkt met zakjes maar dan moet je bijv 25 * 1 euro, 40 * 50cent, 40 * 20 cent in een zakje doen, anders nemen ze het niet aan.. Succes!"Mijn" ING heeft tegenwoordig ook een automaat om je muntgeld in te storten. Dus gelukkig geen geklooi meer met zakjes zoals vroeger bij de postbank.
Alle reacties Link kopieren
Ik wisselde het bij winkels. Gewoon voor 50 euro of meer nam ik dan mee naar een winkel en vroeg of ik het bij ze kon wisselen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze er niet blij mee waren.
Cum non tum age
quote:Iris80 schreef op 14 augustus 2009 @ 18:20:

[ Veel klein geld gespaard..... waar inleveren? ]Stuur me even een mail, dan stuur ik je mijn rekeningnummer .
Alle reacties Link kopieren
Rabobanken hebben inderdaad een kleingeldautomaat; daarvoor brengen ze aan rekeninghouders van de Rabobank zelf ¤ 5,-- in rekening. Of je ook als niet-Rabobankier daar kunt storten weet ik niet.



Zelf breng ik daar eenmaal per jaar een paar duizend Euro, de opbrengst van een collecte. Het meest belachelijke daarbij is dat ik wél van te voren een afspraak moet maken om te komen storten (omdat ik de machine zo lang in gebruik heb .....) maar dat er dan niemand van de Rabobank mij even wil helpen bij het aanvoeren van dat geld. Ik loop met loodzware tassen te zeulen, kan niet alles in één keer dragen, moet dus terug naar mijn auto om de rest te halen maar er is nou nooit eens iemand die dan even op dat geld wil letten. Vervolgens sta ik dan, in de hal waar iedereen in kan komen, met al dat geld, te wachten op een automaat waar iedereen die geld wil storten (of het nu een briefje van ¤ 10,-- of een zak kleingeld is) bij die machine moet zijn, want aan de balie doen ze geen kashandelingen meer .....



En inderdaad: winkeliers die kleingeld nodig hebben moeten er ook weer voor betalen. Dus ze 'vangen' bij het incasseren én bij het uitgeven terwijl de machine het werk doet. Bij ons thuis noemen wij dat kakken zonder douwen .....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook Rabo en kan daar gewoon alles storten zonder daarvoor te hoeven betalen en dan krijg je gelijk een bon waarop staat wat je hebt gestort en het huidiga saldo van je bankrekening (het kleingeld is er dan ook al bij geteld), dus dat gaat heel gemakkelijk.

En leuk om te zien hoeveel je van alles hebt gestort.

Van andere banken weet ik het helaas niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd naar een winkel, bakker, slager, oid. Die zijn blij met het kleingeld en ze geven je er papier geld voor terug!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 14 augustus 2009 @ 19:22:

Rabobanken hebben inderdaad een kleingeldautomaat; daarvoor brengen ze aan rekeninghouders van de Rabobank zelf ¤ 5,-- in rekening. Of je ook als niet-Rabobankier daar kunt storten weet ik niet.



Zelf breng ik daar eenmaal per jaar een paar duizend Euro, de opbrengst van een collecte. Het meest belachelijke daarbij is dat ik wél van te voren een afspraak moet maken om te komen storten (omdat ik de machine zo lang in gebruik heb .....) maar dat er dan niemand van de Rabobank mij even wil helpen bij het aanvoeren van dat geld. Ik loop met loodzware tassen te zeulen, kan niet alles in één keer dragen, moet dus terug naar mijn auto om de rest te halen maar er is nou nooit eens iemand die dan even op dat geld wil letten. Vervolgens sta ik dan, in de hal waar iedereen in kan komen, met al dat geld, te wachten op een automaat waar iedereen die geld wil storten (of het nu een briefje van ¤ 10,-- of een zak kleingeld is) bij die machine moet zijn, want aan de balie doen ze geen kashandelingen meer .....



En inderdaad: winkeliers die kleingeld nodig hebben moeten er ook weer voor betalen. Dus ze 'vangen' bij het incasseren én bij het uitgeven terwijl de machine het werk doet. Bij ons thuis noemen wij dat kakken zonder douwen .....Dat is niet waar, het is gewoon gratis en het maakt hierbij niet uit om welk bedrag het gaat.
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 14 augustus 2009 @ 19:22:

Rabobanken hebben inderdaad een kleingeldautomaat; daarvoor brengen ze aan rekeninghouders van de Rabobank zelf ¤ 5,-- in rekening. Of je ook als niet-Rabobankier daar kunt storten weet ik niet.



Zelf breng ik daar eenmaal per jaar een paar duizend Euro, de opbrengst van een collecte. Het meest belachelijke daarbij is dat ik wél van te voren een afspraak moet maken om te komen storten (omdat ik de machine zo lang in gebruik heb .....) maar dat er dan niemand van de Rabobank mij even wil helpen bij het aanvoeren van dat geld. Ik loop met loodzware tassen te zeulen, kan niet alles in één keer dragen, moet dus terug naar mijn auto om de rest te halen maar er is nou nooit eens iemand die dan even op dat geld wil letten. Vervolgens sta ik dan, in de hal waar iedereen in kan komen, met al dat geld, te wachten op een automaat waar iedereen die geld wil storten (of het nu een briefje van ¤ 10,-- of een zak kleingeld is) bij die machine moet zijn, want aan de balie doen ze geen kashandelingen meer .....



En inderdaad: winkeliers die kleingeld nodig hebben moeten er ook weer voor betalen. Dus ze 'vangen' bij het incasseren én bij het uitgeven terwijl de machine het werk doet. Bij ons thuis noemen wij dat kakken zonder douwen .....eh, ik neem toch aan dat je die tassen daar niet onbeheert laat staan?
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
Gewoon tellen en bij een winkelier inleveren. Die zijn er heel blij mee. Jij blij, zij blij, en geen centjes voor de bank die het weer als bonus aan zichzelf uitekeren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
@crini: dan zijn de regels kennelijk in verschillende plaatsen anders. Hier is het in elk geval wel zo; de telmachine trekt automatisch die ¤ 5,-- van het gestorte bedrag eraf.



Wat die tassen betreft: neen, toen ik eenmaal wist hoe klantvriendelijk ze daar zijn neem ik tegenwoordig een 'hulpje' mee om op het geld te passen.
Alle reacties Link kopieren
Lokale winkels idd...bij ons is de Action altijd op zoek naar kleingeld....wat ik zelf wel doe is idd geld in zakjes voortellen...dat scheelt irritatie in de rij achter je...:) of vaak kan iemand van achteren je even apart helpen....



heb je in één keer het geld nodig of niet? zo niet...gewoon een tijdje lang met een volle buidel kleingeld boodschappen doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 14 augustus 2009 @ 23:09:

Lokale winkels idd...bij ons is de Action altijd op zoek naar kleingeld....wat ik zelf wel doe is idd geld in zakjes voortellen...dat scheelt irritatie in de rij achter je...:) of vaak kan iemand van achteren je even apart helpen....

Daarom zijn die rolletjes van de ABN zo handig: Doorzichtig en op het rolletje staat het bedrag, dus geen gedoe met uittellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ok...ik ken die rolletjes niet..ken alleen die papieren rolletjes....zijn die rolletjes zeker niet gratis he?
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 15 augustus 2009 @ 13:06:

ok...ik ken die rolletjes niet..ken alleen die papieren rolletjes....zijn die rolletjes zeker niet gratis he?



Jahoor, hardstikke gratis. Anders zou ik ze niet gebruiken..

Zoals ik op de vorige pagina al schreef: bij mijn filiaal liggen ze in een bak bij de ingang, dus kun je ze ook makkelijk pakken als niet-rekeninghouder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Winkeliers zijn er inderdaad altijd erg blij mee, maar zorg ervoor dat je het vraagt en vooral inwisselt op een moment dat het rustig in zo'n winkel is.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn Jumbo... Daar hadden ze van die zelf-scan-automaten en ging ik gerust met een zakje vol kleingeld er tien minuten staan om geld in te werpen ;)



Anders bij de bank inderdaad, of een winkel benaderen of ze er belang bij hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven