maden in groene kliko

19-08-2009 13:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben meer mensen er nu last van met dit warme weer maden in (groene) kliko

heeft er iemand tips om dit ongedierte te bestrijden. Wordt er helemaal kregelig van.

Zolang ze in de kliko blijven vind ik het ook niet erg maar zit je met dit lekkere weer lekker buiten en kruipen ze ook over de grond

JAKKES!
Ja hoor, kom maar langs Zal het wel ff melden als we ze weer hebben (vorige week geleegd, tot nu toe nog niets weer gezien)
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1973 schreef op 19 augustus 2009 @ 14:09:

Ik gebruik een klikozak + geur/mottenballen en heb nooit last van maden.Goede tip! Die klikozak had ik ook al geprobeerd maar die viel gelijk na de 1ste keer dat ik er wat ingooide naar beneden. (De zak was te groot)
Ooh, gooi er dan even snel een lapje vlees in, en zet hem in de zon, dan is het volgende week een lopend buffet!
Alle reacties Link kopieren
quote:nut schreef op 19 augustus 2009 @ 14:17:

En tot overmaat van ramp vielen ze vanochtend toen ik de container aan de wegzetten een boel dooie op mijn blote voeten







Ieuwwww Nut dat is echt erg!



Ik had vorige week ook tot mijn grote schrik maden in de grijze bak..AAAAH!! Ik gilde nog net niet de buurt bij elkaar Wat ontzettend smerig gewoon!! :puke:



Ik heb alles laten zitten tot de container werd geleegd (ging nog een halve week overheen) en daarna waren alle vieze maden en dingen weg!!



Wel nog een enorme stank uit de container dus heb er een sopje doorheen gehaald maar OOOH wat vond ik het erg vorige week haha....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen maar 'veilig' groenafval ik de groene kliko maar toch maden.



Vleesafval (botjes, hamrandjes en de vieze randjes van kipfilet en zo) doe ik ook in diepvrieszakjes en vries het in tot de vuilniswagen komt. Dit is echt niet vies want het is tenslotte nog niet bedorven wanneer het de diepvries in gaat!

Is best een ideale oplossing.



Vaak lijkt het alsof iets geen kwaad kan in de afvalbak, maar het kleinste vleesvochtdrupje is al genoeg om maden te veroorzaken. Ik denk nu aan het met heet water omgespoelde doosje kattenvoer en een leeg boterhamzakje waar brood met cervelaat in gezeten heeft. Eierschalen vinden vliegen ook heeeerlijk.
Wij hebben er nu een stuk of 4 in de bak zitten, de grijze wel te verstaan die zojuist is geleegd. En onderin zie ik allemaal zwarte bolletjes, dus ik denk dat we er snel meer hebben. Ga maar even kokend water in de bak mikken :P
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn ze sinds vrijdag uit de groene. Ontdekte ik ze vanavond toen ik een zak in de grijze gooide daar ook.

Onderin op de onderste zak. Jakkes. Goed in de gaten houden dat ze er in blijven.

Smerige boel....
Wij zouden vandaag kip eten maar toen ik de verpakking opende rook ie niet fijn, dus weggegooid (hij was nog ongebraden trouwens). Heb 'm nu in twee plastic zakken dichtgeknoopt in de kliko gegooid, maar die wordt volgende week maandag pas opgehaald, ik vrees het ergste de komende week. Geen ruimte in de vriezer, dus kon geen andere oplossing bedenken.
Alle reacties Link kopieren
*gruwelt van dit topic brrr*
Alle reacties Link kopieren
Toen wij op vakantie waren is bij ons de grijze container niet geleegd, ik heb er toen een half pak zout in gestrooid en we hadden geen maden. Vandaag dus wel in de groene container, weer een boel zout in gegooid, een aantal is nu al dood. Inderdaad hardstikke smerig!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook verschrikkelijk last van maden (en ga zo ongeveer over m'n nek als ik die dingen zie) dus ik ben met chloor tekeer gegaan. Als de groene bak (die is bij ons voor huisvuil, lekker logisch) geleegd is, dan spuit ik hem schoon met water en chloor en laat dan een laag chloor onderin staan. Heb tot nu geen last meer gehad (even afkloppen).



Ik heb overigens wel eens de fout gemaakt om chloor in de bak te gooien toen hij aan de straat stond om geleegd te worden. De maden verlieten in een sliert van een meter breed de kliko. Echt te smerig, de hele straat was bezaaid met maden. :puke:
Alle reacties Link kopieren
En wat vond ik dan vanmorgen vroeg! Bleh maden onder de rand van de kliko!. En wat nu? Op internet gezocht.. daar zag ik wel het e.e.a. maar ja,, dat deed ik allemaal al....schoonmaken als die is geleegd elke vrijdag, krant onderin, alle afval in een plastic zakje dichtgeknoopt de container in... Soms een scheut dettol op keukenpapier de bak in,.. nu had ik dat afgelopen vrijdag dus niet gedaan.. die dettol bedoel ik... Wist niet wat ik moest doen, ik heb dan 2 wierookstokjes aangestolen en klem gezet met de deksel, deksel dicht.... en voor de zekerheid een stuk keukenpapier met dettol.

Na een uur alles weg! Ben ik even blij!
Deksel open laten staan. Vogels hebben een feestmaal en maden worden vrijwel allemaal opgegeten (we hebben diverse zwaluwnesten aan het huis en heel veel merels en die vliegen af en aan).
Alle reacties Link kopieren
Jakkessssss! Echt te vies. Ik heb manlief de opdracht gegeven om de restjes in de kliko te kieperen. Ik doe het echt niet meer. Je kan echt niet vermijden om geen vleesrestjes erin te kieperen. We gaan binnenkort in de tuin beginnen werken en dan wil mijn man in de uiterste hoek van de tuin een open "bak" maken waar we groenafval en etensresten op kunnen smijten. Dat zal een grote verbetering zijn.
Alle reacties Link kopieren
Trekt dat geen ratten aan, Lolliebollie, die etensresten in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Lolliebollie, misschien moet je man de volgende link even lezen. Je kunt lang niet alles op de composthoop gooien.



http://www.milieucentraal ... of_niet_op_de_composthoop?
Alle reacties Link kopieren
wat een ranzig topic!

Maar wel nuttig. Vorige week net als Ainne bedorven kip hup in de kliko.... Tsja echt voer voor vliegen dus.

Vanmorgen ging vriendlief iets weggooien in de kliko en zag een heel spoor van maden over de grond. Ze zaten in de groene kliko, maar ze kruipen eruit!

En wat zijn het er veel!!! :puke:



Nu heeft die slimmerd de kliko in de volle zon gezet, ik zie nu steeds van die maden uit de kliko kruipen en ze naar beneden vallen, ze zitten op het hele terras hier! De mieren zijn druk in de weer om ze op te ruimen, maar het blijft walgelijk!!!!



Ga zo een laag zout strooien in de kliko (wordt morgen pas geleegd) en het terras reinigen met een sopje met chloor. Echt te smerig om te zien!



Nog meer tips?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 17 juli 2010 @ 15:20:

Trekt dat geen ratten aan, Lolliebollie, die etensresten in de tuin?We hebben nog geen composthoop hoor, nu gaat alles in de kliko. Ik had er eigenlijk geen idee van dat je niet alles op de composthoop mag gooien.
Alle reacties Link kopieren
buren zijn op vakantie en moest hun groene container buiten zetten. Jakkes. Dacht laat hem daarna wel open staan maar dat stonk zo dat ik hem maar dicht gedaan hebt. Staat nu 2 weken dicht. Ben benieuwd of dat helpt.



Zelf hebben we zo'n contract dat bakken eens in zoveel tijd schoon gemaakt worden. Helpt wel, maar is met dat hele warme weer geen garantie. Vind het zo goor om zelf half in die bak te hangen om hem schoon te maken.



Soms gooi ik per ongeuk plastic zak in de groene bak en dan moet je ook zo vissen om het er uit te halen.



Dat van die zout ga ik proberen als ze weer eens komen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank dank! Morgen gelijk een zak zout halen! Bij ons zitten ze in de grijze (dankzij een logeetje die niet begreep dat afval scheiden een must is hier!) en ik vind het zó vies!

Als ie weer geleegd is, gaat er eerst een bus gloor een een paar emmers heet water in, tegen de lucht (en dan lozen in de afvoerput van de gemeente!)

Onze groene bak staat in de schaduw, daar hebben we om de een of andere reden nooit last van maden, maar de grijze staat al een tijdje in de zon. Maakt dat eigenlijk uit? Of ben ik nu heel blonT?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven