Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.



Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:



tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.



broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen



crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)



shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje



thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
Alle reacties Link kopieren
Hi Houston,

Leuk dat je ook gaat starten, ben benieuwd hoeje het gaat vinden. Het is idd lastig om het afwisselend te houden maar nu na 9 dagen gaat het nog steeds goed. Ben nu 3,5 kg afgevallen en belangrijker nog: ik voel me erg goed. De eerste week wat hoofdpijn gehad; ontgifting en ontrekkingsverschijnselen. Maar dat is nu helemaal over!



Succes en ben benieuwd naar je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er nog iemand bij is gekomen.

Ik ben vanmiddag op controle geweest en het viel me niet tegen.

Ik ben bijna 6 kg kwijt, waarvan de helft vet (!!!).

Mijn taille en heupen zijn smaller geworden en ik voel me nog steeds uitstekend.

Volgens de mevrouw gaat het heel goed en zal het ook in dit tempo doorgaan.

Ik weer voor 14 dagen spullen mee en ga nu pas over een maand op controle. Ik kan spullen zo bijhalen.

De begeleiding is super, het voedingsprogramma ook.

Ik ben blij te horen dat het binnenkort via de huisarts kan gaan, dat is ook heel terecht.

Ook heb ik nu allemaal nieuwe smaken genomen voor de variatie en ook het broodmeel.

Houston veel succes en Grassprietje: ga door want het is de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik volg met interesse jullie berichtjes. Op 8 sept. heb ik een afspraak voor een intake in Amsterdam (met Marieke, iemand ervaring?). Ik wil 15 kg kwijt en me fitter voelen. Hoop dat het gaat lukken. Ben 44 jaar en het lijkt wel of als je wat 'ouder' wordt, het afvallen moeilijker wordt. Daarom ga ik VP3 proberen. Als ik jullie berichten lees val je al snel wat af en dat is natuurlijk een heerlijke motivatie. Ben benieuwd of ik het vol kan houden, maar kan nu al niet wachten om te starten. Wat eten jullie als 'diner'?

Groetjes,

Monique
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben sinds zondag gestart met VP3, bevalt me tot nu toe goed! Af en toe wel een dipje, maar daar kan je je redelijk snel overheen zetten! Voel me steeds fitter, ik ben tot nu toe tevreden! Leuk om hier een aantal mede VP3'ers te vinden! ;)



Groetjes,

Vanessa
Alle reacties Link kopieren
Nou wat leuk! Nog meer VP3-ers. Ik had dat niet verwacht na alle eerste reacties op dit topic.

Als 'diner', het enige verschil dus dat dat rond 18.00 uur is soep, met zemelen erbij. Ik ga nu na 1,5 week wel bij anderen aan tafel zitten die aan het eten zijn, nu doet me dat niet zo veel meer.



Wat kun je precies met dat broodmeel? Heb wel op de site van 'mijn' consulent recepten van pizzakoekjes enzo gevonden. daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Maandag mag ik naar mijn consulent. Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie wat aan deze recepten:

http://www.totalhealth.eu ... 6d2db302a9ac3939e84a9e911
Alle reacties Link kopieren
Grasspriet, je wordt vast blij van die controle!

Mij werd geadviseerd om van het broodmeel 24 ipv 12 broodjes te maken, gewoon door de helft, dan bakken en in de vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje als maaltijd. Ik ga ze zaterdag bakken, ben benieuwd.

Ik ga ook naar feestjes, borrels, picknicks etc, drink dan alleen spa en heb mijn hapjes bij me. Het kost me geen moeite.

Aan tafel met de anderen gaat ook prima.



Moed, ik ben 51 en hiermee lukt het wel. de kilo's vliegen eraf.

Nou moet ik nog wel 25 kg afvallen, maar bijna 6 in 14 dagen is een superstart.

Marieke is ook degene die mij begeleidt, echt een heel aardig en stimulerend persoon.



Wel leuk dat er nu steeds meer mensen bij komen.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa, hou vol, want het werkt echt (tot mijn stomme verbazing)

Het is ook zo makkelijk dat je niets hoeft te kopen en niets hoeft te bedenken, je mag gewoon alleen dit.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Wat leuk dit forum! Ik ben namelijk ook afgelopen maandag begonnen met vp3! Ik moet zeggen dat het best vol te houden is, maar af en toe wel een beetje eentonig. Ik heb nu het starterspakket, dus niet heel veel variatie. De muesli vind ik echt heel vies, dus die heb ik eigenlijk maar 1 keer gegeten. Weet eigenlijk niet of dat oke is. De repen vond ik heel lekker, en die zijn nu dus al op. Ik voel af en toe wel al wat honger binnen het uur, hebben jullie dat ook? En lukt het vele drinken bij jullie? Ik heb geen weegschaal, dus hoor bij de volgende afspraak wat er af is. Het lijkt wel of er al wat af is, ik hoop het! Is het een leuk idee om dagelijk even onze ervaringen op deze site te zetten, en elkaar om die manier te steunen? Lijkt me heel fijn!!!!! Succes allemaal. groetjes van mij
Alle reacties Link kopieren
Ja Rosina, dat lijkt mij ook leuk. Dat geeft wat steun.

Het starterspakket is saai, maar dat is ook niet zo erg, want dan heb je, als je de volgende keer inkoopt weer allemaal nieuwe produkten.

De muesli vond ik eerst ook heel vies, maar nu zelfs wel lekker, voornamelijk omdat ik me er zo goed door voel.

Ik maak hem met de sojazemelen en een beetje ijskoud water.

Dat koude water gebruik ik ook voor de shakes.

Het drinken lukt omdat ik twee flessen van anderhalve liter klaarzet en weet dat ik die naast de rest moet drinken.

En het gaat steeds beter.

De repen had ik ook heel snel op, die waren het lekkerst.

Maar ik heb ze de tweede keer juist niet genomen, dan heb ik de volgende keer weer iets.

Je smaak went ook heel snel aan minder zout en minder vet.

Als ik tussendoor wel hongerig ben, dan drink ik te weinig. Maar ik neem dan rustig 10 minuten eerder mijn volgende maaltijd.

Want, honger mag niet, dat is niet goed voor het proces. vandaar dat er ook staat dat je 15-18 maaltijden per dag kan nemen.

Veel succes, Zosha

Ook voor alle anderen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zosha, leuk om weer wat van je te lezen! Ik had nog een vraagje. Hebben jullie soms ook al sneller honger, dus bijvoorbeeld na een half uur? Ik heb wel een hele snelle verbranding, dus misschien dat het daardoor komt dat ik sneller honger heb. Ben ik erg benieuwd naar hoe dat bij jullie gaat. Ik ga de muesli met de sojazemelen zeker proberen! Ik heb vandaag een crepe gemaakt, van de vanille frape en de sojazemelen. Was best lekker! Dat recept staat op de site van vp3! Ik ben zo benieuwd wat ik ben afgevallen, maar moet nog even wachten (ben nu 6 dagen bezig!). Voel me wel oke, ga me steeds fitter voelen! En voel me lekker schoon vanbinnen!

Succes allemaal.

groetjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Rosina, ik heb af en toe opeens honger, sommige maaltijden vullen meer dan andere, heb ik het idee, of misschien heb ik dan meer gedaan en heb sneller het eten verbrand.

Of, zoals ik al zei: te weinig gedronken.

Het lijkt me wel moeilijk om dit in de winter te doen, al dat water.

Die crepe ga ik ook proberen. De broodjes zijn lekker.

Over die honger: je mag dan ook minder dan een uur tussen de maaltijden doen, bijv drie kwartier, als er maar regelmaat in zit.

Ik voel me ook zo schoon en heel rustig. Ben ook trots op mezelf dat dit lukt.

Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
hoi Zosha,

Ben jij al lang bezig met vp3? En hoe lang wil je het gaan volgen? Ik heb een gezin en vind het soms lastig, voornamelijk met het avondeten, dat ik iets anders zit te eten! Hoe ervaar jij dat? Ik heb nog helemaal niet gezondigd, maar volgende week zondag (mijn 14e dag dat ik met vp3 bezig ben) heb ik een bbq en vraag ik me dus af of ik dan een salade mag eten? Weet jij dat? Tot snel weer.

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nu met de 5e dag bezig met het vp3 programma. En ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af als Rosina, of je wel een salade mag eten.



En ik vroeg me ook af hoeveel jullie ongeveer afvallen. Ik ben nu na 4 dagen 1,2 kilo afgevallen. Eerste 2 dagen was er meteen 1 kilo af en nu dus 2 dagen maar 0,1 per dag. Dus wilde gewoon even weten hoe het bij jullie zit ;)



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ben nu een week bezig met VP3. Het is heel goed vol te houden en ben nu 3,5 kilo kwijt. Ik ga nog lekker een paar weken door! En ik heb nog nooit zo'n zgn crashdieet gevolgd. Ik leef gezond, sport veel maar merk dat ik toch elk jaar een paar kilo zwaarder ben geworden. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met leeftijd, ben bijna 50. Ik wil nu 10 kilo afvallen en ik ben ook gemotiveerd om na VP3 goed op te letten op mijn gewicht. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben geen VP3-consulente, maar Rosina, ik zou op de BBQ geen salade eten, omdat je dan net de volgende dag op controle moet.

Maar anders bel je even met je begeleidster?

Het lijkt mij geen kwaad kunnen, maar toen ik zei zin te hebben in iets fris, al was het maar komkommer, werd me dat afgeraden.

Ik ben nu 18 dagen bezig. En moet zeker nog 24 kg afvallen, ik hoop dat eind december hiermee voor elkaar te krijgen.

Volgens mijn VP3-mevrouw gaat dat zeker lukken.

En als dat zo is, ben ik heel blij, want dat is me de afgelopen 20 jaar niet gelukt.

Valerie: je valt niet heel veel af, maar je moet gewoon doorgaan, niets vergeten, geen maaltijd overslaan en ook het vocht niet vergeten en de vitaminen. Het duurt even voor het op gang komt. En probeer ook elke dag te bewegen, al is het maar een fietstocht van een half uur....

En nee, geen sla eten.

Verder wens ik iedereen weer veel succes en hoop op regelmatige berichten, ik vind het fijn om elke dag even iets te kunnen lezen.

Het gaat ons lukken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Rosina, ik heb het geluk dat mijn kinderen oud genoeg zijn om zelf te koken en hoef me daar niet mee te bemoeien.

Aan tafel zit ik met mijn hapje, kies dan vaak voor soep, daar doe ik iets langer mee en verder kost het me geen moeite.

Ik blijf zitten en drink veel glazen water.

Ook op mijn werk borrel ik mee, maar dan met de koekjes en water, op een terrasje eet ik mijn VP3 en bestel spa.

Tot nu toe gaat me dat makkelijk af, juist door die gelijkmatige suikerspiegel.

En ik slaap veel beter, ben rustiger.

Niemand zegt dat ik ongezellig ben, wel nodig ik nu geen mensen uit om te komen eten, dat gaat me te ver.

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nog thuis, dus dat maakt het best lastig vind ik. Ik heb er dan ook best veel moeite mee als mijn ouders en me zusje lekker aan het eten zijn en ik zit daar met mijn kopje soep.



Maar dan denk ik er maar aan dat ik toch echt wat kilootjes kwijt wil, maar het is lastig..



Ik vind het inderdaad ook erg prettig om reacties te lezen van andere, want als je dan een dagje haast niks af valt motiveert het wel weer als je hier leest dat andere afvallen of wat andere doen dus dat is wel fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel nieuwe schrijfsters! Succes allemaal hé!

Ik mag morgen voor de eerste keer gaan wegen en ben echt heel erg nieuwsgierig. Mijn weegschaal klopt helemaal niets van dus... ik weet het echt niet!

Afgelopen twee dagen lekker wezen shoppen en op bezoek geweest bij mijnouders. Niet gesjoemelt maar het is wel lastig om elk uur te eten wanneer het zo onregelmatig is. Maar helemaal geen behoefte gehad om te snoepen/snacken. Ongeloofelijk!

Kunnen we niet zo'n mooie tabel maken die andere topics ook hebben zodat we overzicht hebben wie hoeveel is afgevallen. Dat zal denk ik ook we motiveren. Wie weet hoe je dat doet?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat lijkt mij ook leuk. En motiverend.

Alleen weet ik niet hoe dat moet.

Spannend he, die controle. Ik was helemaal zenuwachtig toen.

En later heel erg blij. Het wordt vast een fijne dag morgen.

Ik was vanmorgen op kraambezoek bij mijn vroegere dietiste en ze zei, zonder dat ze wist van de VP3, wat zie je er goed uit

Ik heel blij. Ze zei ook dat ik dus nu minder woog dan al die jaren ervoor.

Dat zijn fijne dingen.

Ik blijf me ook verbazen dat mijn snoep/snackbehoefte helemaal weg is. Behalve laatst, vrijdagavond had ik enorme zin in chocola, ik wou bijna naar de avondwinkel gaan, want het ging niet weg, ook niet na uren.. Toen smste ik mijn oudste zoon en hij schreef: gewoon niet doen en dat was genoeg.

De volgende ochtend was ik heel blij. Dus heel af en toe hou ik een klein dipje.

Hebben anderen dit ook?

.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een hoop nieuwe reacties! Ben even weg en er zijn nog meer VP3 mensen! Leuk!!



Met mij gaat het ook goed, nu mijn 8e dag en heb vandaag echt wel zoiets van 'eten eten eten' ik hou vol en eet nu maar even mn maaltijden om de 45 minuten ipv een uur!

Zaterdag met mijn verjaardag heb ik wel gezondigd... een dun plakje cake met een aardbeitje.. ik kon het echt niet laten!!



Nog niet op de weegschaal gestaan, des te groter is straks de verrassing! Ik moet zaterdag weer terug!



Eten met (veel) andere mensen erbij kan ik nog niet zo goed tegen... mijn vriend alleen gaat goed, maar zaterdag wilde zijn ouders blijven eten... uhmm.. nee sorry.. deze keer niet!!



Meiden, zet hem op!!!!



Groetjes,

Vanes
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

wat leuk al die reacties van iedereen. Geeft toch wel steun vind ik. Ik heb nu mijn 8e dag achter de rug en het gaat goed. Vind het soms wel wat moeilijk, maar ik zet door! Vanavond had ik het ff moeilijk....mijn man zat lekker een pastasalade te eten....mmmmm....en ik aan een soepje.....tja dan is het even doorbijten! Ik heb me nog steeds niet gewogen...ben echt benieuwd volgende week bij het consult. Hebben jullie al bij besteld? Of doen jullie nog steeds met het starterspakket? Ik merk dat mijn shakes al aardig aan het opraken zijn en ik moet nog een week....weet niet of ik nou moet bijbestellen. Tot gauw weer....groetjes en zet 'm op...
Alle reacties Link kopieren
Grasspriet, succes morgen met wegen!!! Laat je weten hoeveel eraf is? Ben benieuwd. groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag wezen wegen. Ik was 4,5kilo afgevallen dat viel een beetje tegen. Maar toen bleek dat er maar liefst 6! kilo vet af was. Ben ongesteld dus houdt vocht vast.... W.s. maak ik volgende week dus een spurt en ben ik dat vocht weer kwijt. Dat was dus wel echt heel erg leuk!



Ik heb al na één week besteld. Ga er van uit dat ik dit de komende maanden ga doen dus dan wil ik ook wel lekker eten.

Heb de chocopoppies (erg lekker bij de koffie), haverkoekjes (lekker knabbelen) kerriesoep, maispoppies (aardig...) en nu ook een grote vanille en bananen shake. Heb ook het broodbeleg en wil dus broodjes gaan bakken. Oh ja! En de Carob repen. Die zijn echt fantastisch. Hele lekkere chocolade repen (alleen er aan reuken is al lekker ;) ). Een halve is één maaltijd en je mag één reep per dag. Ik heb dus eigenlikj twee 'snoep' momenten per dag dat scheelt zodat ik minder andere trek in snoep momenten heb.



Wanneer ik toch echt trek heb dan drink ik een glas water, bel iemand of ga iets anders doen.
Alle reacties Link kopieren
lekker veel afvallen in korte tijd= over een jaar meer wegen dan voor je dieet - gegarandeerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven