Marokko - Tips voor hammam en surfen (in Essaouira)

08-07-2009 17:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Ik heb een reis naar Marokko geboekt in september en al heel veel informatie kunnen vinden hier op het forum over vanalles en nog wat! Toch heb ik nog een aantal vragen:



- Wie heeft een tip voor een fijne hammam met goede prijs/kwaliteit verhouding? Maakt niet uit waar, kom in de meeste grote steden. En hoe gaat zo'n hammam precies in zn werk? Wordt je daar geschrobt/geolied wat dan ook door een Marokkaanse? Of doe je dat zelf?



- Kun je aan de kust leren (golf)surfen? Ik zit een paar dagen in Essaouira en het lijkt me leuk om dat een keertje te doen.



Als iemand nog foto's heeft zou ik het heel erg leuk vinden om er een paar te zien..



Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Weinig tips, wel een meelezer, ga ook in september naar Marokko.



Wel twee hammams die mij zijn aangeraden:



Marrakech:

Hammam Ziani – 14, Rue Riad Zitoune Jdid, Marrakech – medina. Tel: 0662 – 71 55 71. Ongetwijfeld dè beste hammam van Marrakech. Als je echt lekker verwend wilt worden, is dit the place to be! Hammam Ziani ligt vlakbij het Bahia Paleis. Geopend 7 dagen per week van 08h00 tot 22h00.



Agadir:

Hammam Sharaf – wijk Sharaf (beste te bereiken met een petit taxi) luxe hammam, massage mogelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivalady schreef op 08 juli 2009 @ 17:53:

ls iemand nog foto's heeft zou ik het heel erg leuk vinden om er een paar te zien..



Over hammans weet ik vrij weinig, niets eigenlijk. Wel dat je in Essaouira goed kunt surfen, zag er vaak surfers rondlopen. Er is dus vast wel een surfschooltje te vinden. In de Trotter-gids staan adressen van surfscholen, maar ik heb die gids nu even niet bij de hand.



Ik heb een selectie foto's van mijn reis afgelopen mei - klik!
Supermooie foto's Jody!



Tirsa: er zijn verschillende kitsurfscholen in Essaouira, vast ook te vinden via Google. Waarschijnlijk kun je gewoon op de bonnefooi. Er is er een die essaouirakitesurf heet, en ik geloof dat Ocean Vagabond ook lessen geeft.

In Esaouira zit ook een fijne hammam: Mounia, in de zijstraat van de winkelstraat. Wel reserveren van tevoren. Je krijgt daar een complete was-scrub-massage-behandeling, voor zo'n 12 euro.
Ik ben ook in de Mounia Hammam geweest in Essaouria geweest, is wel al een aantal jaren geleden, maar ik was er toen erg tevreden over. Ze waren aardig en van binnen was het net en schoon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties tot zover!



@ Tirsa: ging even een kijkje nemen op de website van Hammam Ziani.. ik schrok toch wel van de prijzen. Voor dat geld kan je net zo goed hier in Nederland gaan. Ik zoek meer iets in een 'Marrokaanse' prijsklasse en dan mag het best wat minder luxe zijn. Toch bedankt voor het meedenken en alvast een fijne reis gewenst!



@ Jody: super mooie foto's! De Trotter ga ik nog in huis halen dus kan daar dan inderdaad wat informatie uithalen.



@ Isiss & Germanwings: leuk dat jullie positief zijn over dezelfde Hammam! Ga hem op mijn lijstje zetten.



Meer tips zijn uiteraard altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vivalady. Heb helaas geen tips voor je, ga dit jaar voor het eerst zelf ;)

Maar hou er wel rekening mee dat het tot en met ongeveer 20 september nog ramadan is



Ben benieuwd naar je verhalen en je foto's!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar september drie weken met Baobab in Marokko geweest, zo mooi! Heel veel natuur gezien.



Was naar hamam Lalla Mira in Essaouira en zat tussen allemaal Marokkaanse vrouwen en werd ook door hen behandeld. Bij de balie spreken ze Engels. T was een tip van mijn reisleidster.

Het zit in een zijstraatje van de winkelstraten, het staat oa in de Lonely Planet.



Het mooiste dorpje vond ik Chefchaouen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven