Witte pigmentvlek/depigmentatie

15-06-2007 14:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mij dochter van 21 maanden heeft (sinds vorige zomer) een lichte / witachtige pigment vlek op haar rug zitten. Hij begint onder haar rechterschouderblad en loopt onder de oksel door tot op dr borst/buik. Onlangs dacht ik dat ie wat groter (breder) was geworden, dus ben ik even naar de ha geweest. Vond t toch wat "griezelig". Volgens hem was er niets "ergs" aan de hand. Hij noemde t depigmentatie wat veroorzaakt is door een schimmel oid. Het zou vanzelf wel weer weg gaan.



Nou is mijn vraag, wie herkent dit en trekt dit ook idd "vanzelf" weer weg?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft meerdere van die plekjes,

1 op zn rug ongv. de grote van een rijksdaalder

En 2 op zn hoof (kleintjes) deze zie je niet maar mijn man heeft donkerbruin/ bijna zwart haar en op die plekjes groeien een paar witte haartjes.

Volgens mij gaan ze niet weg...tenminste bij mn man niet.

Hoe bruin dat ie ook wordt op zn rug (en hij wordt echt mooi bruin!) dat ene plekje doet niet mee.

volgens mij is het ongeveer het tegenovergstelde van een moedervlek = te veel pigment op een plekje.

Maar goed, misschien zit ik dr naast?





xxx Nurse
Ik ben natuurlijk geen arts. Maar het klinkt ook een beetje als vitiligo, zeker omdat je zegt dat de plek groter is geworden. Misschien toch nog eens navragen bij een dermatoloog?



Hier vind je info over vitiligo: http://www.lvvp.nl/
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste twee zijn gemixt. De oudste kreeg witte vlekken op zijn armen en in zijn gezicht. Inmiddels is het redelijk egaal en valt het niet meer zo op. Maar de plekken worden niet bruin in de zon. Twee zoon heeft een behoorlijk plek op zijn rug. Die word met de loop der tijd groter en kleurt ook niet mee in de zon. Ik ben ermee naar de dermatoloog geweest, maar op zich is er weinig aan te doen. Het is een verstoring in het pigment.
Alle reacties Link kopieren
Bij de jongens komt het trouwens niet van een schimmel of iets dergelijks. Ook trekt het niet meer weg. Volgens de dermatoloog blijft het wit. Als het pigment weg is, komt het niet ineens weer terug.
Alle reacties Link kopieren
@ blindje,

bij mijn dochter zie je m ook niet nadrukkelijk zitten. Nou is ze ook nog nooit met dr hele lijfje in t zonnetje geweest dus weet ik ook niet in hoeverre t wel of niet meekleurt. Als ik haar ruggetje insmeer en ik ga er met mijn vingers over heen voelt t licht "ruw" aan. Met name bij de randjes.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou het ook een soort van exceem kunnen zijn dat het veroorzaakt. De vlekken die mijn jongens hebben, zijn helemaal glad. Ik zou toch maar even naar de dermatoloog gaan. Als het wel exceem is, kan je misschien met een zalf of iets dergelijks de vlek beperken.
Alle reacties Link kopieren
ik dacht ook zoiets. Maar de ha heeft t bekeken met een lamp en zag er niets geks aan. Anders ga ik gewoon weer effe terug. Dik ik t beetje aan, kijken of ie me verwijst (zal wel niet, tis een beetje een eigenheimer)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon erop staan dat je word doorverwezen. Jij maakt je ongerust en wilt weten wat het is. Kan hij het wegwuiven, maar het is zijn kind niet, toch?!
Alle reacties Link kopieren
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven