Een moslim in Reykjavik

22-08-2009 01:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de ramadan weer gaat beginnen en er op tv een item was over hoe zwaar de ramadan tijdens de Nederlands zomer was, bedacht ik me hoe het zou zijn als moslim in Reykjavik.

In de winter is de ramadan een eitje, want dan zijn de dagen lekker kort en kan men van 16.00 tot 10.00 lekker eten en drinken.

Maar dan de zomer. Dan duren de nachten slechts twee uurtjes en mag er 22 uur niet gegeten en gedronken worden en moet de maaltijd in die twee uur genuttigd worden.



Hoe overleeft een moslim in Reykjavik?
Alle reacties Link kopieren
geen idee, misschien soepeler regels?
Alle reacties Link kopieren
Men vervalt in herhalingen, jesus!, lees toch eens wat er geopend is, luie man.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je vrouw je het bed uitgetrapt, Willem?

Ga lekker op de bank slapen, joh
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het liedje van MJ downen.....stranger in moskouw.....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen medelijden met de moslims te hebben ook niet nu de Ramadan in de zomer valt. Iedere moslim vind het geweldig om deze maand weer te beleven, je hoort niemand klagen dat het te zwaar is, de enige die klaagt dat ben jij. De Ramadan is een hele bijzondere, sociale gebeurtenis en je vast gezamenlijk voor 1 doel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fadoua schreef op 22 augustus 2009 @ 08:04:

Je hoeft geen medelijden met de moslims te hebben ook niet nu de Ramadan in de zomer valt. Iedere moslim vind het geweldig om deze maand weer te beleven, je hoort niemand klagen dat het te zwaar is, de enige die klaagt dat ben jij. De Ramadan is een hele bijzondere, sociale gebeurtenis en je vast gezamenlijk voor 1 doel.Nou ik heb anders al best weer wat geklaag gehoord van mijn Moslim collega's.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens gelezen dat moslims in scandinavië de zonsopgang- en ondergangtijden van Mekka aan mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Das ook vals. Want noord Duitsland ligt niet veel lager dan zuid Denemarken.

Daarnaast is IJsland geen Scandinavië.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilta schreef op 22 augustus 2009 @ 08:25:

Ik heb ergens gelezen dat moslims in scandinavië de zonsopgang- en ondergangtijden van Mekka aan mogen houden.Dat lijkt me wel een logische en handige oplossing, als je ergens woont met onmogelijke zonsop- en zonsondergangstijden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Uit een artikel op trouw.nl:



"Je kunt in die periode als moslim beter boven de poolcirkel zitten, waar je in die periode de middernachtzon hebt. Volgens wetsgeleerden mag een moslim in die gebieden zich richten op de vastentijden van Saoedi-Arabië of het eigen herkomstland, bijvoorbeeld Marokko, en die zijn gunstiger dan in Nederland.



In 2007 moest er een oplossing bedacht worden voor een moslim uit Maleisië, die in de maand ramadan als astronaut de ruimte inging op een Russisch ruimteschip. Moslimgeleerden wilden hem vrijstellen van de plicht om te vasten, maar daar wilde hij zelf niets van weten. In dat ruimteschip heb je geen zonsopgang en ondergang als op aarde. Hij besloot op dezelfde tijden te vasten als de Maleisiërs.



De astronaut worstelde met nog een probleem: bidden. Dat doe je met het hoofd gericht naar Mekka. Maar het ruimteschip beweegt zo snel dat de richting naar Mekka continu verandert. De geleerden vonden het genoeg als hij bij het begin van het gebed de precieze richting vaststelde, hij hoefde niet steeds te gaan verzitten."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 22 augustus 2009 @ 01:04:

Nu de ramadan weer gaat beginnen en er op tv een item was over hoe zwaar de ramadan tijdens de Nederlands zomer was, bedacht ik me hoe het zou zijn als moslim in Reykjavik.

In de winter is de ramadan een eitje, want dan zijn de dagen lekker kort en kan men van 16.00 tot 10.00 lekker eten en drinken.

Maar dan de zomer. Dan duren de nachten slechts twee uurtjes en mag er 22 uur niet gegeten en gedronken worden en moet de maaltijd in die twee uur genuttigd worden.



Ik denk dat het merendeel van de Moslims, op dit moment in land van herkomst een lange vakantie aan het vieren is :-) Maar indrdaad, hoe doet een Ijslandse Moslim het....



Hoe overleeft een moslim in Reykjavik?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in korte tijd meer naar binnen rammen, dan
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 22 augustus 2009 @ 13:45:

Gewoon in korte tijd meer naar binnen rammen, dan Jaap weet raad
Alle reacties Link kopieren
Word jij zelf nou ook niet eens moe van je geëmmer over moslims?
Had je even beter dat topic over ramadan hieronder moeten lezen, Willem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven