Mode & Beauty alle pijlers

na jaren donker, nu graag blond...hoe doe ik dat.

24-08-2009 12:41 28 berichten
Ik heb na jaren donker, rood en zwart te zijn geweest wel zin in blonde lokken...Niet platina, gewoon leuk blond dus. Mijn eigen haarkleur is saai, peper/zout/donkerblond. (al jaaaaaren niet gezien)

tja maar hoe pak ik het aan zonder groen of stro op mijn hoofd te krijgen. Ik ben niet gezegend met erge dikke lokken.

Op t moment heb ik het zelf wat lichter gemaakt, er zat dus donkerbruin in, paar weken geleden met spul van L oreal aan het experimenteren geweest. Is best goed gelukt, al zeg ik het zelf.

De kleur is basiskleur donkerblond met daaroverheen coupe soleil, zat allemaal in één pak. (Couleur experte, donkerblond, nr.6)

Het is nu lichter dan voorheen, lijkt erg op plaatje verpakking. Dus toch wat richting goud/donkerblond. Ik wil nu nog lichter en minder oranje gloed. En ik heb geduld hoor .

Wat raden jullie me aan, toch naar kapper of zelf iets van coupe soleil halen? Ik hoef niet persé één kleur blond, eigenlijk vind ik verschillende kleuren blond wel zo grappig.



alvast bedankt voor reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd voor licht goudblond van Swartzkopf. De eerste twee weken heb je inderdaad een oranje gloed, maar die trekt daarna weg. Twee soorten verf over elkaar pakt echter niet altijd even lekker. Als je de garantie wil dat het mooi wordt, zou ik naar de kapper gaan (dan heb je nog geen garantie, maar kun je tenminste ergens klagen als het misgaat )
Alle reacties Link kopieren
als het zo rigoreus gaat, zou ik naar de kapper gaan
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Als je echt geduld hebt, kun je je haar ook gaan wassen met kamilleshampoo. Het duurt maanden, maar je haar wordt er wel lichter van. Ook kun je spul bij de drogist halen waardoor je haar sneller in de zon bleekt. Duurt ook lang, maar dan hoef je het niet te verven.
Alle reacties Link kopieren
dat kan ook gewoon met citroensap
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Gewoon naar de kapper gaan i.p.v. zelf experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
Idd zelf naar de kapper gaan.. en daar beginnen met een hoop highlights... en dan met en met steeds meer



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Maar er zit ook nog donker, rood, en zwart in?



Met plukjes kun je zelf wel wat experimenteren, maar als je je hele haar aanpakt, kun je dat t best bij de kapper laten doen denk ik.



Heb je lang of kort haar?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Kapper!!
Alle reacties Link kopieren
Kapper.

Of zelf doen en dan alsnog naar de kapper staan waar rigoureus de schaar in zal moeten omdat je het zelf zo verknald zal hebben.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
roodtinten in je haar zorgen ervoor als je er blond indoet dat het wat oranje kleurt.

de kapper heeft betere verf dan die pakjes die je in de winkel koopt... dusssssssss



Kapper!
Alle reacties Link kopieren
Kapper!! Geloof me,heb veel meegemaakt op haarverfgebied
Alle reacties Link kopieren
kapper!



of highlight extensions, kun je kijken of het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
absoluut naar de kapper, voor verrassingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook: absoluut naar de kapper! Zij kunnen inschatten of het haar de behandeling überhaupt aan kan, of het voorgepigmenteerd moet worden e.d. Zelf ben ik ook van heel donker naar blond gegaan maar dit is een proces van minimaal een jaar geweest. Eerst moest ik een stukje laten uitgroeien omdat m'n haar helemaal dor was van de thuisverf (ik verfde elke 3 weken) en toen blonde highlights erin en een tijd later nog meer highlights... enz.

De kapper kan het zo veel mooier verven dan dat je zelf kan!
Alle reacties Link kopieren
Kapper.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter naar de kapper gaan.. Maar dat zeg ik meer ter voorkoming dat het 100ste topic over een doe-het-zelf-haarkleur-ramp wordt geopend...
Alle reacties Link kopieren
Kapper kost natuurlijk wel wat, maar dan wordt het wel goed gedaan. En je kan iemand anders uitschelden als het mislukt inderdaad.

Ik heb van mezelf ook de saaie peper/zout kleur en verf mijn haar altijd donker. Ergens in een impulsieve bui dacht ik hetzelfde als jij: ik ga blond. Dat was een beetje minder goed gegaan dan ik had gehoopt want alles werd kanariegeel. In paniek een vriendin opgebeld die kapper is en die raadde mij zilvershampoo aan. Binnen twee dagen was het weg! Top spul. Kost wel 7 euro ofzo, maar het werkte. Ondertussen ben ik weer donker, maar het blonde haar was wel een succes...



Succes ermee!
Bedankt allen! ja, ik had al zo'n vermoeden dat jullie de kapper aanraden.

Nou was ik vanmiddag ff bij een kapper in de buurt. Niet de goedkoopste zeggen bekenden maar schijnt wel goed te zijn. Jemig wat een prijskaartje!

Ze raadde me een basiskleur aan, een spoeling van 30 euro, highlights van 65 euro en verzorging van 8 euro

samen 103 euries....!! (zijn dit normale prijzen?)

Eigenlijk wil ik alleen highlights, maar ze zei dat het dan toch nog een oranje gloed zou worden. Vandaar die basiskleur.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt.
Ik vind 103 euro niet duur hoor, ik ben altijd veel meer kwijt om van peper&zout naar "natuurlijk blond" te komen. (Ik laat het wel altijd in 4 tinten blond verven).
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn dit inderdaad 'normale' prijzen, verven bij de kapper is gewoon duur maar dan heb je ook wel wat. Een vriendin van mij is van heel donker naar asblond gegaan, maar daar is echt een jaar overheen (en veel geld!) gegaan voordat het de gewenste kleur had. Haar kapper heeft het elke keer met blondshampoo gewassen en spoelingen gebruikt dacht ik. Maar het was iig een lang proces wat je niet zomaar even thuis kan doen...
Alle reacties Link kopieren
Best normale prijzen volgens mij, voor zo'n verandering.



Ik zie alleen knippen, wassen, fohnen er nog niet bij staan. Zou even navragen of dat er dan extra bovenop komt.



Na deze eenmalige uitgave wil je wel weer zelf aan de slag? Dan zou ik ze vragen of ze t een beetje natuurlijk willen houden, anders ben je straks iedere 6 weken zo'n bom geld kwijt.



(Hier peper-en-zout haar... dat mooi blond wordt als ik maar genoeg in de zon zit. t Is lang nu en ik verf het uit principe niet: dan kan ik het nooit mooi lang houden omdat de gezondheid er niet op vooruit gaat. Kom zelden bij de kapper )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 24 augustus 2009 @ 16:13:

(Hier peper-en-zout haar... dat mooi blond wordt als ik maar genoeg in de zon zit. t Is lang nu en ik verf het uit principe niet: dan kan ik het nooit mooi lang houden omdat de gezondheid er niet op vooruit gaat. Kom zelden bij de kapper )Dat was misschien ooit waar, maar dat is al lang al niet meer zo. Als je je haar verft met natuurlijke producten (ik ga altijd naar een Aveda-kapper) dan is verven tegenwoordig echt niet slecht meer voor je haar. Ik doe het eens per 3 - 4 maanden (uitgroei valt niet op door met 2 kleuren te verven) en heb volgens de kapper super gezond haar. Het zal trouwens ook schelen dat ik het niet te vaak was (2x per week, heel soms 3x) en dat ik er verder geen styling toestanden doorheen gooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat blonderen altijd een soort beschadigen van je haar is. Omdat je het bleekt.



Verven hoeft idd het haar niet te schaden. Maar dan is mijn afweging: als ik begin met verven, moet ik blijven verven. Heb een paar jaar geleden wel zo'n tijdelijke spoeling erin gehad: Rood. Was eigenlijk voor carnaval (pippi langkous ) maar t bleef maand of 2 zitten en was best leuk.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 24 augustus 2009 @ 16:37:

Ik dacht dat blonderen altijd een soort beschadigen van je haar is. Omdat je het bleekt.



Verven hoeft idd het haar niet te schaden. Maar dan is mijn afweging: als ik begin met verven, moet ik blijven verven. Heb een paar jaar geleden wel zo'n tijdelijke spoeling erin gehad: Rood. Was eigenlijk voor carnaval (pippi langkous ) maar t bleef maand of 2 zitten en was best leuk.



Blonderen wordt schadelijk zodra je het bleekt. Maar dat hoeft tegenwoordig helemaal niet meer doordat er nu ook hele goede verf bestaat.



Om te voorkomen dat je je haar moet blijven verven, is verven in verschillende kleuren echt een uitkomst. Als je alles in 1 kleur doet, dan zie je al snel uitgroei. Helemaal als de kleur erg verschilt van je eigen kleur. Maar als je verschillende kleuren in je haar gooit die dicht bij je natuurlijke kleur liggen, dan valt uitgroei veel minder op. (Net als wanneer je haar oplicht in de zomer door de zon, dan heeft je haar ook niet 1 egale kleur. En valt de uitgroei ook minder op dan bij gekleurd haar. Dat effect kun je met verven dus ook bereiken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven