tapijt verwijderen

26-08-2009 16:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn hier een zolder aan het verbouwen en daar ligt nu tapijt. Dit tapijt is helaas over de gehele oppervlak gelijmd en we krijgen het erg slecht los.

Heeft iemand hier een goede tip om het te kunnen verwijderen.

We hebben al geprobeert er banen in te snijden met een stanleymes en dan baan voor baan lostrekken, maar op veel plekken trekken we het tapijt alleen uit elkaar ipv los.

We willen er nl laminaat leggen en hadden besloten dat het tapijt er onderuit moet.

alvast hartelijk dank voor de tips.... Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Pas op: de lijm is slecht om in te ademen! Dus: mondkapje op, en stukje voor stukje met een plamuurmes lossteken... Een k-klus ja! Probeer zoveel mogelijk te luchten door ramen open te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Of misschien werkt een handstripper, die je misschien kunt huren bij Boels o.i.d.?



Alle reacties Link kopieren
Ja die methode werkt idd het beste. (Ik had precies hetzelfde; wilde er ook laminaat leggen.)



Zorg er ook voor dat losse vezeltjes allemaal weggehaald zijn voordat je laminaat gaat leggen (een ondervloer kan veel oneffenheden overbruggen, maar van die vezeltjes zijn best dik). Ik bedoel van die dunne reepjes tapijt.



Je kunt overigens ook geen laminaat op tapijt leggen (op zeil weer wel, maar tapijt helaas niet). Het laminaat gaat schuiven oa. ivm de vleug van het tapijt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
O ja da's waar... die losse vezeltjes... hebben we er soms met een schuurmachine vanaf moeten halen...
Alle reacties Link kopieren
Hier lag in de kleine slaapkamer de vloerbedekking ook helemaal verlijmd. Die moest eruit omdat we er Novilon wilden hebben. Mijn man heeft het in smalle banen gesneden en die los getrokken. Dan houdt je een hele laag lijmresten troep over. Vanalles geprobeerd om dat weg te trekken maar uiteindelijk bleek grof geschut als enige optie over:

Als je dit erop smeert krijg je een soort smurrie die je er met een krabber af haalt. Het stinkt gigantisch, goed luchten en mondkapje op en nog werd ik er dizzy van.
Alle reacties Link kopieren
Kokend water erop en in laten trekken. Werkte in iedergeval bij mij. Kleine reepjes snijden en je goed kwaad maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thekla schreef op 26 augustus 2009 @ 17:37:

Kokend water erop en in laten trekken. Werkte in iedergeval bij mij. Kleine reepjes snijden en je goed kwaad maken.Dat werkt inderdaad als de lijm die gebruikt is voor het tapijt wateroplosbaar is. Dat is al een behoorlijke tijd gemeengoed (jaartje of tien zeker) dus zou heel goed het geval kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thekla schreef op 26 augustus 2009 @ 17:37:

Kokend water erop en in laten trekken. Werkte in iedergeval bij mij. Kleine reepjes snijden en je goed kwaad maken.Oh ja, die stap vergat ik te vermelden.;) Voordat je probeert de banen los te trekken eerst een tijd dat kokemd water in laten trekken. Helaas bleek bij ons de lijm niet wateroplosbaar en kwam de vloerbedekking wel los maar bleef er een dikke laag lijmresten op de vloer achter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een trap kaal moeten opleveren toen wij uit het huurhuis gingen. Hierop zat vloerbedekking verlijmd wat er al sinds de jaren 80 op zat. De bovenlaag kreeg je er zo af, maar de onderlaag inclusief de lijmresten bleef fijn zitten. Hemel en aarde bewogen, alle vieze goedjes die er te krijgen zijn hebben we erop gesmeerd en het lukte ons niet alles weg te krijgen. Oproepje geplaatst bij een clupje waar ik bij zit.

Coca Cola... de echte geen light. En ja het werkte echt! We hebben wel goed moeten schoonmaken achteraf, maar het was in 1 avond klaar terwijl we al dagen aan het kl*t*n waren.



Onderstaande was het antwoord dat ik toen kreeg:

Coca Cola, dat werkt heel erg goed, gewoon helemaal indrenken, uitkijken als je nog een kast onder de trap hebt dat het niet tussen de naden doorsijpeld(of dat ook schoonmaken) in laten trekken en schrappen met zo'n vlijmscherpe driehoeks krabber.

veel succes want het is een tijdrovende klus, en K.. werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven