Gezondheid alle pijlers

Onbegrepen blaas- en maag-darmklachten

29-04-2009 15:16 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een jonge vrouw van in de 20 en kwam er een paar dagen geleden achter dat ik niet meer kon plassen. Er zat toen ongeveer 1,5 liter in mijn blaas. Volgens de uroloog is het waarschijnlijk dat ik nooit meer zal kunnen plassen omdat de blaas zo uitgerekt is geweest en het virus wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt heeft er te lang gezeten heeft. Ik moet nu 2 weken mezelf gaan catheteriseren en als ik niet meer spontaan ga plassen de beslissing nemen of ik doorga met zelfcatheterisatie of een sp-catheter nemen.



Ik vind dit een moeilijke beslissing omdat het beide een enorme belasting is.... Zeker op zo'n jonge leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je opknapt SP! Is niet voor niets geweest dus. Ben benieuwd naar de uitslag van het UDO. Beterschap verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwprinses schreef op 31 juli 2009 @ 09:25:

Mag morgen weer naar huis. Antibiotica mag dan oraal. Heb me in 2 weken nog niet zo goed gevoeld en zelfs de pijn in de rug neemt af.

ben blij dat te horen zeg!



ik hoop dat je in Nijmegen goed verder geholpen kunt worden, ben heel benieuwd wat voor oplossing je uiteindelijk op uit zult komen. succes daar!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer thuisgekomen. Nog wel erg moe en wat pijn in de rug, maar moet langzaam weer beter gaan.

Ben ook erg benieuwd wat er uit het UDO gaat komen en wat de behandelmogelijkheden zullen zijn. Ben wel blij dat ze het nog in augustus nog proberen in te plannen.

Morgen ook weer naar de bedrijfsarts
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij de bedrijfsarts geweest. Ga maandag weer halve dagen werken, eerst boventallig, daarna niet boventallig en dan mijn uren uitbreiden. Vermoeidheid en pijn nemen langzaam af. Gaat allemaal dus iets beter. Nog 4 dagen AB en daarna weer even zonder. Uroloog wilde geen onderhoudsdosering, ondanks dat Nijmegen dat wel wilde. Is bang dat ik resistent wordt. Zit nu te wachten op de post. Hopelijk bericht uit Nijmegen wanneer ik mag komen.....
Alle reacties Link kopieren
Bericht uit Radboud gekregen: Kan 8 oktober terecht. Ben in September een paar weken op vakantie, dus waarschijnlijk daarom pas in oktober.......
Alle reacties Link kopieren
Momenteel gaat het weer even wat beter. Gisteren de laatste antibiotica ingenomen en morgen weer een half dagje werken. Hoop dat de ontsteking nu wat langer wegblijft.



Vrijdag weer naar de uroloog. Ga volgende maand op vakantie, dus ga even het een en andere met hem bespreken als medische verklaring, wat te doen bij een infectie, wat met zwemmen en die catheter, kan de catheter uit en weer zelf catheteriseren en eventueel erna weer in?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer een half dagje gewerkt. Was echt loodzwaar. Maakte ook een opmerking die er een beetje verkeerd uitkwam, dus werd later meteen weer apart genomen en aangesproken op mijn houding. Toen storte ik een beetje in en maar gezegd dat ik erg moe was. Dat is ook zeker zo, kan momenteel helemaal niets hebben en alles komt er lulliger uit als bedoeld. Niet fijn in mijn omstandigheden.



Verder nu helemaal ingestort. Kan alleen nog maar huilen en denken wat voor mislukking ik ben en lastig voor iedereen met mijn altijd maar ziek zijn. Weet ook niet wat ik wil met mijn baan. Wil aan de ene kant hier blijven werken en er voor gaan, aan de andere kant vind ik het te zwaar, maar weet ik niet zeker wat ik dan wil gaan doen. Vind verschillende dingen wel leuk, maar weet niet of ze in de praktijk wel leuk genoeg zijn.



Eigenlijk vanaf de ziekenhuisopname iedere keer al een gevoel dat alles me te veel is. Wil me morgen niet ziek melden, maar zie er echt als een hele grote berg tegenop om weer naar het werk te gaan. Heb echt het gevoel helemaal op te zijn. Zelfs de leuke dingen kosten me momenteel heel veel energie. Zit af en toe te denken dat ik zo niet meer verder wil. OOk niet omdat natuurlijk Nijmegen nu weer langer duurt en ik graag het gesprek met de uroloog aankomende vrijdag achter de rug wil hebben.



Kan nog wel even doorgaan, maar voel me gewoon ...... Ik heb vandaag gewoon even het gevoel dat ik niet meer kan. Hopelijk morgen weer beter.......
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwprinses,



Ik lees af en toe mee op je topic, zelf geen ervaring met een catheter, behalve dan in mijn werk als verpleegkundige.



Moet je wel op je eigen werkplek weer wat gaan doen?

Kun je niet wat anders even doen. Wat makkelijker werk, wat je gewoon kunt, wat gewaardeerd wordt enzo.



Zo te lezen hebben ze niet echt inzicht/ begrip voor jouw situatie! Gek hoor, in de gezondheidszorg nog wel!



Je bent nog maar net heel erg ziek geweest, nog aan het opknappen, en dan alweer op de werkvloer staan. Wat zou jij tegen een vriendin zeggen die zoiets allemaal mee maakt/ doet?



Terug naar de bedrijfsarts??



Zorg goed voor jezelf, wees lief voor jezelf. Probeer ook de goede dingen te zien. De leuke opmerking van die ene patient, die vlinder die net voorbij komt, enz enz.

Lekker bodylotion oid gebruiken, uitgebreid lezen, slappe lachfilm kijken.



Veel sterkte!!!

Knuffel,

Jenneke
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je reactie Jenneke. Ik hoefde niet in de zorg, maar wilde dit graag omdat administratieve en boventallige taken me niet erg liggen. Had ook gehoopt wat sterker al te zijn, maar valt dus erg tegen. Denk dat de eerdere blaasontstekingen in combinatie met de laatste keer flink ziek zijn me de nek hebben omgedaan, zowel lichamelijk als psychisch. Maar even in de gaten houden, anders toch maar een keer praten met een psycholoog ofzo....... Het is ook nogal wat om te verwerken allemaal



Bedrijfsarts is nu op vakantie, dus daar kan ik niet heen. Zou het liefst nog even lekker thuis willen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwprinses,



Hoe gaat het nu? Ben je nog gaan werken?



Een bedrijfsarts moet toch altijd een vervang hebben? Of een arbo-verpleegkundige?



In het ziekenhuis waar ik werk is ook een

bedrijfsmaatschappelijk werker en een bedrijfspsycholoog. Allemaal van het arbo-team, misschien bij jou ook wel?



Denk aan jezelf!!!

liefs,

Jennke
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben nog gaan werken, maar viel weer erg tegen.



Nog erg vermoeid en de neiging om bij het minste of geringste in huilen uit te barsten. Ook in mijn hoofd is het een grote chaos, waardoor ik echt moeite heb om me op dingen te concentreren. Morgen heb ik evaluatie over de laatste dagen en dan zal ik ook wel even goed de problemen aangeven die ik op dit moment ervaar.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht aan begeleiding op mentaal vlak? Maatschappelijk werk bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwprinses,



Ik ben benieuwd wat er uit de gesprek komt vandaag, er moet nu namelijk echt wat veranderen.

Denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Enigme, zit er zelf aan te denken om naar iets van een psycholoog te gaan. Momenteel gaat het echter wel weer wat beter. Wanneer ik volgende week met werken weer helemaal in elkaar stort ga ik wel contact opnemen....



Jenneke. ik heb op mijn werk afgesproken dat ik langzaam weer ga opbouwen. We gaan volgende week maandag en dinsdag kijken hoe het gaat als ik weer wat eigen patienten neem. Als ik nog steeds zo chaotisch ben door medicatie en vermoeidheid enzo dan gaan we kijken of ik misschien niet toch ander werk moet gaan doen daar. Liefst zou ik even helemaal niet gaan, want voel me gewoon veel beter als ik thuis zit.



Verder weer een nierbekkenonsteking opgelopen. Liep al een paar dagen met een blaasontstekinggevoel rond en urine die steeds viezer werd. Vanmorgen toch maar even urine ingeleverd omdat ik weer pijn in mijn rug begon te krijgen. Kan straks het recept bij de apotheek ophalen. Weer een antibioticakuur, wordt er echt niet goed van.....
Alle reacties Link kopieren
net bij de urolog geweest. We gaan gewoon nog even zo door. Ga ook weer proberen te zelfcatheteriseren me de SP er nog in. Kijken of het gaat zodat de SP er weer uit kan.



Hij wil toch echt geen onderhoud AB geven omdat ik dan resistent wordt en de mogelijkheden dan nog beperkter worden. Wel alvast een kuurtje gekregen voor eventueel op vakantie. En een kuur voor bij het urodynamisch onderzoek in Nijmegen.



Hij begreep ook niet waar al die ontstekingen vandaag kwamen. Toch even een kweek ingeleverd, ondanks dat ik gistern met de AB was begonnen. Is alleen geen ochtendurine geweest, dus hoop dat er wat uit komt. Moet na de kuur bij de huisarts ook nog een keer een sediment inleveren.



Ik mag van de uroloog gewoon naar Kreta. Mag van hem zelfs zwemmen in het zwembad. Mag alleen niet de zee in, maar daar is nog wel overheen te komen. Verder krijg ik een medische verklaring mee en moet ik bij de apotheek een medicatiepaspoort halen. Een paar dagen voor vertrek krijg ik nog een nieuwe catheter (als het zelfcatheteriseren niet lukt) zodat daar geen problemen mee te verwachten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg gisteren een bevestigings SMS van het Radboud voor mijn afspraak op 18-8-2009. Morgen dus maar even bellen of mijn afspraak nou dinsdag of 8-10 is Tijd kwam wel overeen namelijk
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwprinses,



Voel je je al wel wat beter?

Echt fijn dat die uroloog mee denkt zodat je lekker op vakantie kunt, wanneer ga je?

Lekker hoor.



Hopelijk is die afspraak dan toch deze week! Zou lekker zijn!



Deze week weer werken?



Ben je al op zoek gegaan naar psychische hulp?



Groeten,

Jenneke
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen het Radboud gebeld, moet dus 8 oktober heen. STond voor morgen alleen een onderzoek gepland, maar dat onderzoek staat ook voor 8 okt. en mag eigenlijk niet met een flinke ontsteking



Verder voel ik me nog niet goed. Voel me ook te beroerd om momenteel psychische hulp te zoeken. Heb vandaag echt een slechte dag. Urine ziet ook nog erg troebel. Morgen weer urine inleveren bij de huisarts want kuur is vanavond afgelopen. Rug doet ook nog flink pijn. Zal wel verlenging of een andere kuur weer krijgen.....



Vanmorgen leidinggevende gesproken. Hij vond dat ik eerst maar even een keer nu goed moest uitzieken. Omdat dit ook niet ging werken. Ook wilde hij weten wat voor beestje er zit. Dus vragen of er morgen ook gelijk een kweek ingestuurd kan worden voor de zekerheid als er van die van de week weer niets uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het SP?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles nog een beetje hetzelfde Enigme. Kan helaas niet zeggen dat het veel beter gaat. Wel raar dat het zo lang aanhoud en niet erger wordt of verbetert. Hou ook aan alle kanten vocht vast en heb een hele slechte eetlust. Gisteren voor het eerst even een opleving gehad dat ik me een dag goed voelde, maar vandaag weer waardeloos. Heb ook geen energie om wat te doen. Aankomende week 4 halve dagen werken en daarna vakantie. Maar vind het een beetje eng om zo naar Kreta te gaan.....



Huisarts wil geen antibiotica meer geven omdat ontsteking waarschijnlijk nooit helemaal weg is geweest. Heb dus al veel antibiotica hiervoor gehad. Pas weer bij hoge koorts contact opnemen. Moet morgen echter naar de uroloog en zal het ook even met hem bespreken.....
Alle reacties Link kopieren
Net bij de uroloog geweest. Catheter zat erg vast, schijnt vaker voor te komen de eerste keren bij het wisselen. Was wel even heel pijnlijk, maar nu is de pijn ook weg. Volgens uroloog kan de pijn bij de nieren nog wel even aanhouden als nasleep van 2 ontstekingen. Had geen slagpijn meer, dus dat is een goed teken. Dat de ontsteking af en toe wat opzet is normaal bij een SP, met hem afgesproken net als met de huisarts dat ik bij ontstekingen afwacht zodat het antibioticagebruik beperkt blijft. Hier kan ik me wel in vinden. Voel me ook beter zonder antibiotica. Alleen bij flink ziekzijn en/of hoge koorts natuurlijk contact opnemen.



Verder gaan we de catheter nu iedere 4 weken wisselen. Zodat eventuele bacterien die erin of eraan zitten ook regelmatig eruit gaan en de lekkages hopelijk verleden tijd zijn. Ook is er weer een kleinere ingegaan omdat ik het idee had dat bij de kleinere ik minder krampen had.



Nu is het dus wachten op Nijmegen. Maar ga dus eerst aankomende maandag naar Kreta en daarna nog een week naar terschelling. Ben vandaag wel gerustgesteld en zie het ook wat meer zitten. Misschien dat ik me ook wat beter ga voelen als ik even weg ben van alles hier, even helemaal eruit
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sneeuwprinses, ik was benieuwd hoe het inmiddels met je is.

Verder heb ik een aantal vragen aan lotgenoten dwz vrouwen die zelf katheteriseren.

Ik ben zelf sinds 2 maanden aan het katheteriseren, omdat - net als bij sneeuwprinses - mijn blaas verlamd is.

Waardoor????

,Geen suikerziekte , ms , dwarslesie etc.

Ook zo'n verhaal als bij sneeuwprinses: "blaas langzamerhand uitgerekt."

Terugkijkend was er bij mij 10 jaar geleden al een retentie van 500 cc!!!!

Ik voel nu pas aandrang bij 800 cc.

Dan kan ik ook plassen, plas dan zo'n 200cc en dan blijkt er bij katheterisatie nog 500/600 achter te blijven.

Uroloog en lieve katheterzusters (Els en Carola) zijn somber over herstel, zal levenslang moeten is hun idee.

Op zich gaat dat katheteriseren heel soepel, gebruik speedykatheters. Katheteriseer 3/4 keer.

Vraag 1 Krijg van de uroloog onderhoudsdosering furandante (50 mg), maar mogelijk reageer ik daar allergisch op.

Bovendien vraag ik me af of het handig is om jaren t slikken.

Zijn er ook mensen die helemaal geen onderhoudsdosering gebruiken?

Zijn er mensen die een ander antibioticum als onderhoudsdosering gebruiken?

Vraag 2 Zijn er mensen die ervaring hebben met Distigmine= Ubretid. Heeft dat wel eens "genezend"gewerkt bij iemand?

Vraag 3 Zou graag eens uitwisselen met andere zelfkatheteriserende vouwen bij wie ook "zomaar"een atone= verlamde blaas is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Iets te snel op je topic gereageerd secondlife. Hier gaat het op het moment wel. Net terug uit Kreta. Daar gelukkig geen rare dingen gehad. Wel een blaasontsteking, maar gelukkig had ik dus een antibioticakuur mee. Voel me wel wat beter in het algemeen gelukkig door alle rust en ontspanning. Nu een paar dagen hier en dan lekker nog uitwaaien op Terschelling.
Alle reacties Link kopieren
Terug van Terschelling. Op zich erg lekker daar gehad. Heb alleen al ruim 4 dagen heel veel last van blaaskrampen, zodanig dat ik daar 's nachts ook wakker van wordt. Was nu te laat thuis om contact op te nemen met uroloog. Wil eigenlijk ook niet ermee naar de HAP, maar hou dit ook niet vol tot maandag en moet dan bovendien werken. Zit dus echt een beetje in dubio of ik morgen naar de HAP zal gaan als het nog niet beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook opeens verhoging in weer pijn bij de nier. Dus nu weer aan de antibiotica ivm nierbekkenontsteking. Urine was flink vies volgens HAP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven