Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:38.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. De zwangerschap kwaaltjes

Dit onderwerp heeft 18 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-09-2009 04:48.

[ De zwangerschap kwaaltjes ]

Ga naar een onderdeel

1. Mijn vriendin is dus als het Goed is zwanger nou heb ik weer een paar vragen Miss dat mensen mij hier daar uitleg over kunnen geven .
    Ja ik weet dat er op internet veel staat maar ja liefs hoor ik het van mensen die het zelf ook ondervinden.
    Dus ja mijn vraag is ook of je eigenlijk altijd last van de kwaaltjes moet hebben.
    Zoals gevoelige borsten en overgeven enz.
    Is het erg als je het niet hebt.
    In de 5 de week bloeding gehad 1 dag maar vruchtje nog wel te zien op de echo . Is er dan geen miskraam geweest.
    Na die bloeding wel last van lichte misselijkheid,vermoeidheid,ander eet patroon,stemmingswisselingen,veel plassen ook s'nachts wat eerst niet was.
    Morgen hebben we de echo waarop het te zien is dat alles goed is of niet dus ja spannend maar ik probeer voor me zelf ook te kijken of het nog wel zo is .

Kan iemand mij dit allemaal eens uitleggen .

1. Nee je hoeft niet altijd last van de kwaaltjes te hebben, dat is bij iedere vrouw en zelfs per vrouw per iedere zwangerschap weer verschillend.

Het kán allemaal, die opsomming van misselijk, zere borsten, moe, ander eetpatroon, maar kan dus erg per vrouw en per zwangerschap verschillen en hoeft dus niet voor te komen.

Succes net de echo morgen.

Tia Dalma! Out and about eh? You add an agreeable sense of the macabre to any delirium. - Captain Jack Sparrow

2. Hoi Daantje, wat lief dat jij je zo bezorgd maakt. Ben je een aanstaande vader of mee-moeder? (ik vraag het omdat mijn man zich, zoals zo veel mannen, pas iets kon voorstellen bij de zwangerschap toen ik begon uit te puilen).

Er zijn vrouwen die van dag 1 tot maand 9 misselijk, moe, overgevoelig, enz zijn. En anderen die helemaal nergens last van hebben. De meesten zitten er ergens tussenin. Ik heb zelf wel last gehad van vroege misselijkheid en vermoeidheid, niet van pijnlijke borsten. Het kan allemaal, er is geen 'goed' of 'fout' bij de gewone zwangerschapskwaaltjes.

Een vroege bloeding is heel normaal, maak je dus niet teveel zorgen daarover.

Morgen zul je meer weten, veel succes. Hoe ver is je vriendin nu? Met een week of 8 moet je een kloppend hartje kunnen zien op de echo en dat is echt heel bijzonder. Ik hoop dat alles goed zal blijken te zijn.

Laat maar weten als je verder nog vragen hebt.

mahna mahna tuduuuudududu

3. Daantje, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! De eerste tijd is het altijd wel spannend, denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt vanwege de bloeding. Dat hoeft niet erg te zijn. Zo vroeg in de zwangerschap kan het een innestelingsbloeding zijn geweest. Dat betekent dat het vruchtje aan de baarmoederwand gehecht is. Dat bloedt soms een beetje.
    Al die kwaaltjes waar je van hoort zijn geen "must" voor een gezonde zwangerschap, het maakt voor de gezondheid van de baby of de moeder niet uit. Het kan ook zijn dat ze die kwaaltjes later alsnog krijgt.
    Misschien kunnen jullie meeschrijven op een maand-topic (met allemaal mensen die in dezelfde periode zijn uitgerekend), dan kun je wat ervaringen delen.

Succes met de echo morgen!

I\'m an acquired taste.

4. ik ben de vader man de oorzaak Het is voor mij de eerste keer . Vind het allemaal zo spannend dus ben op dit moment baby spons . Ik lees alles er over . En ja na die bloeding vind ik alles eng en vraag elke keer hoe ze zich voelt en of Ze nog ergens last van heb ik zoek alles op om dingen voor me zelf te bevestigen maar ja ze heeft heel veel dingeN die me opvallen . Veel moe en veel plassen maar misselijk enz heel licht enz dus ja zo verwarrend allemaal . Ze is
    nu 8 weken dus. Ja wat moet je nu wel aan der merken dan.

5. Waar kan ik die maand topic vinden??

Het bloeden was ja wel onder het plassen dus wc beetje rood daarna alleen met afvegen.
    En in de avond bijna weg . Was ook een sag voor dat ze eigenlijk weer ongesteld moest worden .
    Ze heeft geen gevoelige borsten alleen van de week beetje aan een kant pijnlijk . Ik ben niet echt goed in zien of der borsten veranderen . Ze is wel heel moe en ja af en toe huilerig vanmorgen weer blij . Veel plassen en nu ook s'nachts anders eten enz enz . Morgen de dag

Daantje28 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 10:34 met 86%

6. Daantje, ik zie dat je je erg bezorgd maakt. Heel begrijpelijk. Toch kun je nu niet zoveel doen, behalve afwachten. Met 8 weken hoeft je vriendin nog helemaal nergens last van te hebben, en is er grote kans dat jij dus ook helemaal nog niets aan haar ziet van die zwangerschap.

De eerste weken zijn altijd spannende tijden, maar probeer een beetje te ontspannen. Morgen krijgen jullie een echo en dan weet je al veel meer. Als het hartje klopt, is de kans op een miskraam nog maar heel erg klein.

Om nog even op die kwaaltjes in te gaan: ik werd met 9-10 weken pas misselijk. Moe ben ik nooit echt geweest en mijn borsten zijn zelfs nu (34 weken) nog geen grammetje zwaarder geworden. Maak je niet te ongerust, dat je vriendin nu nog weinig kwaaltjes heeft, zegt helemaal niets.

Sterkte! :hug:

7. Er "moet" niks, maar wat jij omschrijft (veel plassen, misselijk, moe) is wel heel kenmerkend voor de eerste periode. Het is alleen voor iedereen verschillend of en in welke mate ze de kwaaltjes krijgen. Als je ervaringen wilt: ik werd pas na een week of 9 ŕ 10 echt misselijk, en dan niet 's ochtends, maar 's middags en 's avonds. Dat kan dus ook. Verder wel vanaf het begin: gespannen borsten, veel plassen en heel moe. Ik kreeg wat last van een onrustige huid (normaal nooit puistjes o.i.d.) en ik had het vaak koud, alsof ik wat grieperig was. En ik had soms wat buikpijn, dat kwam doordat mijn baarmoeder ging groeien en is heel normaal.

Als je graag iets wilt lezen, kan ik je het boek "Zwangerschap voor Dummies" aanraden. Daar wordt alles heel mooi uitgelegd.
    Verder mag je altijd de verloskundige bellen als je je zorgen maakt. Daar zijn ze voor!

I\'m an acquired taste.

8. Bedankt ..... Ik zal morgen zodra ik wat weet het hier posten .... Waar zat nou eigenlijk dat maand topic ???

We wachten af alhoewel het een lange dag word morgen denk ik .

Ik hoop gewoon zo dat het allemaal goed zit .... En dat ik langzaam kan beginnen om samen met me meisje Er aan kan wennen en lekker op baby kamers kan gaan zoeken enz .

9. Als ik het goed heb is ze in april uitgerekend, of niet? Dan kun je even kijken op dit topic:

Maart April 2010

I\'m an acquired taste.

10. Daantje, er is hier op de kinderpijler al een topic maart/april 2010 (even snel uitgerekend, dat is zo ongeveer de periode dat jullie baby zou moeten komen). En dat heeft al 20 pagina's met posts over zwangerschappen die dus ongeveer net zover zijn als die van jullie.

11. Oh, Apricot was me al voor....

12. Die kenmerken heeft ze ook koud en slaperig enz dus ja ...... En als het bij de bloeding al niet goed zat dan was dat er allemaal niet. Toch. ???? Of heb ik het verkeerd .

13. quote:
    Daantje28 schreef op 02 september 2009 @ 10:53:
    Die kenmerken heeft ze ook koud en slaperig enz dus ja ...... En als het bij de bloeding al niet goed zat dan was dat er allemaal niet. Toch. ???? Of heb ik het verkeerd .

Ik wil je niet ongeruster maken, maar er is geen een-op-een relatie tussen kwaaltjes en een voorspoedige zwangerschap. Hoe vervelend ook: je zult gewoon moeten afwachten.

De kwaaltjes worden veroorzaakt door de aanwezigheid van het hormoon HCG in het bloed van je vriendin. Ook als de zwangerschap al mis is gegaan, kan dat hormoon aanwezig zijn en kwaaltjes veroorzaken. Lullig maar waar. Andersom kan ook: de vrucht groeit goed, maar je vriendin heeft geen kwaaltjes omdat haar lichaam niet zo sterk reageert op het zwangerschapshormoon.

Het kan vriezen, het kan dooien. Wacht rustig af tot morgen.

14. Ik wacht nog even met toevoegen . Want ja na morgen zal ik me denk ik iets geruster voelen ..... Ik haat deze spanning drama .....

15. Ik heb mijn man een boek gegeven toen ik zwanger was, de 9 maanden gids voor mannen van Henk Hanssen. Ik vond het zelf een heel praktisch en overzichtelijk boek, lekker nuchter ook, die boeken voor vrouwen zijn vaak zo roze en zweverig.
    Overigens zou ik vooral niet te veel lezen hoor, bij zwangerschap en baby's komt het toch vooral aan op gezond verstand en aanvaarden dat niet alles in het leven te voorzien en te voorkomen is. Geniet ervan! Het blijft toch heel bijzonder, vond ik, dat we samen een mensje hebben gemaakt.

DIt is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.

16. 674443476877
    Afbeelding van 674443476877
    02-09-2009, 11:42

Dat boek is zeker een aanrader, dat had ik in het andere topic van Daantje ook al gemeld!

Lieve Daantje, natuurlijk ben je heel bezorgd en probeer je zekerheid te krijgen. Maar helaas krijg je die niet van ons hier. Wij kunnen je onze verhalen vertellen, maar dan nog hoeft dat niet op jullie te slaan. Het moeilijke van een zwangerschap is dat het altijd spannend is. De een heeft er wat meer last van de ander. Morgen is er weer een echo, dan weet je weer wat meer. En zo ga je stapje voor stapje verder. Waarschijnlijk krijgt je vriendin nog een echo rond de 12 weken, en dan bij 20 weken weer en dan voelt ze het kindje vaak al.

Kwaaltjes zeggen veel, maar niet alles. Je kan geen kwalen hebben terwijl alles goed verloopt. En je kan veel kwalen hebben en toch een miskraam krijgen. Dat is nou eenmaal zo, je kan er niks anders aan doen dan afwachten. Hoe verder je vriendin komt in de zwangerschap, hoe kleiner de kans wordt dat er iets mis gaat. Uitzonderingen blijf je altijd houden, maar je moet hier zeker niet naar gaan leven!

Ik hoop dat alles goed is morgen. Dan ben je weer een trapje hoger op de zwangerschapsladder. :hug:

PS. Je vriendin mag blij zijn met zo'n bezorgde vriend!

17. Daantje, ik zie dat je je hebt aangemeld bij het topic. Ik hoop dat je er veel aan zult hebben. Veel plezier met schrijven en een goede zwangerschap gewenst. Maar eerst natuurlijk een heel mooie echo morgen!

I\'m an acquired taste.

18. Ja vandaag is de dag....... Spannend.....