Werk & Studie alle pijlers

Betrouwbaar thuiswerk

01-09-2009 17:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva - Forum - Lezers... Wie kan mij helpen?

Ik ben al enige tijd opzoek naar betrouwbaar thuiswerk, maar tot nog toe heb ik nog niets kunnen vinden!

Heeft iemand ervaring met thuiswerk, inpakwerk oid..

Door mijn onregelmatige stage tijden is het bijna onmogelijk een 'normale' baan naast mijn stage te hebben...

Daarom lijkt thuiswerk mij perfect, omdat vaak aangegeven staat dat je het werk kunt doen op tijden wanneer het jou uitkomt...

Graag hoor ik jullie ervaringen!!!
Betrouwbaar thuiswerk bestaat niet
quote:Sarah Scott schreef op 01 september 2009 @ 17:18:

Betrouwbaar thuiswerk bestaat niet Dat dus!
Heb je specialiteiten? Ik bedoel, ben je boekhouder ofzo? dan kun je kleine bedrijfjes aanschrijven en aanbieden om thuis werkzaamheden te verrichten.

Of schrijf grote bedrijven aan dat je mailings wil vouwen bijvoorbeeld.

Of verhuur jezelf als externe notuliste (als je dat kunt natuurlijk), schrijf bedrijven aan en accepteer alleen opdrachten als het qua stage tijden uit komt.

Wees creatief en creeer je eigen markt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Sarah Scott schreef op 01 september 2009 @ 17:18:

Betrouwbaar thuiswerk bestaat niet

Dat is nogal ongenuanceerd en nog niet waar ook.

Mijn moeder heeft 15 jaar thuiswerk gedaan, met veel plezier en zeer betrouwbaar.

Dat bedrijf doet geen thuiswerk meer trouwens.
Ok, t is ongenuanceerd, maar de meest gebruikte manier om thuiswerk ite vinden is: googlen. En dan kan je werkelijk vergeten dat je betrouwbaar thuiswerk vindt. Tuurlijk bestaat het maar er is veeeel meer vraag dan aanbod. Dus het wordt echt flink zoeken.
Neem iig nooit iets aan waarbij je vantevoren iets moet betalen.
quote:Albion83 schreef op 01 september 2009 @ 17:30:

Dus het wordt echt flink zoeken.

En dat is dus de reden dat dit topic geopend wordt denk ik zo

Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier iemand is die wél weet waar je betrouwbaar thuiswerk kan doen..
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 17:34
Reden: quote toegevoegd
% gewijzigd
Pannetje, ik zit hier al 9 jaar en elk jaar worden hier 1 of meerdere topics over geopend. Ik heb echt nog nóóit een goede tip gezien mbt inpakwerk.
quote:Sarah Scott schreef op 01 september 2009 @ 17:42:

Pannetje, ik zit hier al 9 jaar en elk jaar worden hier 1 of meerdere topics over geopend. Ik heb echt nog nóóit een goede tip gezien mbt inpakwerk.voor ander thuiswerk ook niet trouwens.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb thuiswerk gedaan voor een enquette bedrijf, eerlijk en betrouwbaar en beviel toen wel.

Is een vacaturestop overigens.
Inderdaad, je bent helaas niet de enige die een topic opent met deze vraag en het juiste antwoord heb ik in al die jaren ook nog nooit voorbij zien komen.
quote:

En dat is dus de reden dat dit topic geopend wordt denk ik zo

Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier iemand is die wél weet waar je betrouwbaar thuiswerk kan doen..T is een fijn idee, het huis niet uit hoeven, werk doen wat iedereen kan in je eigen tijd, met niemand iets te maken hebben en toch geld verdienen. Maar in veel gevallen, zo is mijn idee, een illusie. Hoeveel bedrijven zijn er nu werkelijk die dat soort werk aanbieden? Ik ben nog niet eens zo lang op dit forum en heb deze vraag toch al vaak voorbij zien komen. Als er al betrouwbaar thuiswerk is dan is het vaak iets in de richting van telefonisch verkopen, tupeware parties organiseren, herbalife verkopen. Dingen waar echt geld in zit. Er zijn echt geen hele centrales die staan te springen om inpakkers.. Dat werk doen ze bij de sociale dienst etc. of in de fabriek. Tuurlijk is het er hier en daar, maar echt niet zo veel als men soms denkt.
Vergeet het maar. Thuiswerk in combinatie met bergen geld bestaat niet (meer!). En party's als tupperware oid kosten je ook geld omdat je je showmodellen zelf moet aanschaffen. Eer je dat er uit hebt ben je er allang mee gestopt.

Ga werken bij een callcentre als je het aankan 9 van de10 gesprekken uitgekafferd te worden of probeer een horecabaan te vinden die aansluit op je huidige tijden. (Bediening, afwasser, achter de bar, terassen uitzetten, whatever.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het bestaat wel hoor, maar je moet het net tegenkomen. Mijn vader heeft lang met thuiswerkers gewerkt, hij liet speelgoed monteren.

Zelf werk ik sinds driekwart jaar vrijwel volledig vanuit huis. Ik typ voor een expertisebureau bestanden uit, daarnaast werk ik interviews uit voor een tekstbureau en notuleer ik op opdrachtbasis. Af en toe ben ik mystery shopper en tot slot interview ik mensen in het kader van een voedingsonderzoek. Ik besef dat ik me in de handen mag wrijven en dat ik nu een heel mooi pakket werkzaamheden heb, flexibel in te delen, meest vanuit huis en ook nog op de terreinen die me boeien en waarin ik ben opgeleid, tekstwerk en voeding (ben o.a. diëtist, hetgeen ook een vereiste is voor de interviews die ik doe).

Ik heb dit werk en de opdrachten niet zomaar gevonden. Pas toen ik heel goed wist wat ik wilde en wat ik kon, kon ik ook gericht gaan zoeken en was ik gefocust op kansen die voorbij kwamen. Daar komt bij dat ik in vele jaren van werkervaring veel kennis heb opgedaan op veel terreinen, waardoor ik nu dit werk goed kan doen.

Dus: weet wie je bent, wat je wilt en wat je kunt en ga gericht op zoek.

xx lisa.
Hoewel ik na het openen van een dergelijk topic voor niet al te snugger ben uitgemaakt een jaartje geleden, heb ik nu toch een heel leuke en zeer goed betalende bijbaan. Geheel vanuit huis. Met erg leuke collega's (die ik zelden zie maar die ik vaak spreek en mail) en werk waarmee ik ook nog het gevoel heb dat ik mensen kan helpen. Ik verdien er een prachtig uurloon mee en ik krijg ook nog eens terug van de belasting omdat het 'slechts' een bijbaan is. En nee, ik zit niet met mijn tieten bloot voor de webcam en hoef ook niemand naar een hoogtepunt te praten. Puur administratief. Ik kan mijn eigenlijke werk (schilderen) er heel mooi bij doen en zorg in de tussentijd ook nog eens voor mijn zoon. Mooier kan niet. Blijven zoeken dus; het bestaat echt.
Whopper... wat doe je precies.... heb je eventueel een link naar de website van jouw werkgever?
Sorry Bergje, zo ver ga ik niet. Het komt erop neer dat ik ongeveer hetzelfde doe als Lisa; ik verwerk onderzoeksgegevens die ik krijg aangeleverd via de mail en mail de rapporten weer terug naar hen.
Waarom thuiswerk? Waarom niet bij een call centre aan de slag? Daar zijn vaak hele flexibele tijden.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Whopper, is het echt een thuiswerkbedrijf? Of heb je gewoon een bedrijf gebeld met de vraag of er thuiswerkvacatures zijn?

Kun je niet één tip van de sluier oplichten?
Is party's geven geen idee? Dat kan 's avonds op de tijden dat jij kan. Bijvoorbeeld Oriflame/tupperware/ladiesnight/sieradenparty/enz. Moet je natuurlijk wel liggen, maar daar is volgens mij altijd vraag naar.
Nee, het is geen thuiswerkbedrijf maar ze hebben wel mensen in dienst die veel vanuit huis doen, en ik heb een 0-uren contract bij hen voor het werk wat ze me toesturen. Ik heb dus geen vaste uren. De ene maand is er geen werk en de andere maand is het druk. Ik vind dat geen probleem overigens.

Ik ben via via aan dit baantje gekomen en heb dus geen bedrijven gebeld.
En post bezorgen voor een concurrent van de tnt? Dat kun je meestal ook zelf indelen.
Dat heb ik het afgelopen jaar ook gedaan BosAap, ik ben er toevallig net mee gestopt. Ik deed het vooral voor de beweging, maar het eerste half jaar bleek de wijk véél te groot en was ik er soms wel 20 uur in de week mee bezig. Dat was niet de insteek en het geld dat er tegenover stond sloeg ook nergens op. Ook kost het in het begin tijd de straten en huisnummers etc goed te leren kennen, het duurt best een tijdje voor je snel kunt sorteren (want dat moest ik ook nog zelf doen).

Later heb ik de wijk laten splitsen, want ook volgens de richtlijnen van netwerkVSP was die te groot.

Al met al vond ik het leuk werk, voor een paar uurtjes in de week en ik bewoog er lekker mee mét stok achter de deur. Maar de laatste tijd stelde de hoeveelheid eigenlijk niets meer voor. Ook vond ik een struikelblok dat er maar twee bezorgdagen bleken te zijn, toen ik me ooit eens aanmeldde kon je de hele week nog bezorgen. Je mag tot 21.00 uur bezorgen op donderdag en vrijdag, maar in de winter als het vroeg donker wordt, vallen die laatste uren eraf. Want het is toch gek om in het pikkedonker post in brievenbussen te doen, dat voelt raar.

Anyway. Een leuke manier om je tot bewegen te zetten, maar er zijn ook nadelen.

xx lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven