Ideeën gevraagd voor superlekkere taarten!

11-12-2008 10:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Volgende week is op de basisschool van mijn zoontje de kerstfair. Ik heb mij aangemeld voor het onderdeel 'taart bakken'. En heb ook nog ingeschreven voor twee taarten. Bezoekers kunnen stukken taart kopen, de opbrengst is voor de school en een goed doel.

Nu komt het... de lekkerste taart wint een prijs.

Uiteraard wil ik goed voor de dag komen en liefst die prijs ook winnen!

Wie heeft ideeën voor superleuke, lekkere en originele taarten?

Ik ben redelijk goed in de keuken, maar bakken is niet echt mijn specialiteit. Het moet dus niet ál te moeilijk zijn liefst...

Kom maar op met die ideeën!

xx lisa.
Mijn zus maakt de laatse tijd bokkenpoten taart.. zal ff kijken of ik een recept op internet kan vinden hierover. Hij is namelijk erg lekker, als je van bokkenpoten houd tenminste;)
Ingrediënten1 vlaaibodem (klaar gekocht)

1 pak bokkenpoten

2 zakjes klopvast

2 pakjes houdbare slagroom

zoetstof

2 borrelglaasjes advocaat

1 scheut rum 80%

BereidenDe slagroom met de klopvast en de zoetstof goed stijf kloppen. Dan de advocaat en de rum door het beslag scheppen. Van de bokkenpoten de bruine zijkanten eraf snijden en klein snijden. (even op een bord apart doen). De middenstukjes van de bokkenpoeten ook klein maken en deze door het beslag mengen. Dat over de taartbodem verdelen. De achtergehouden zij-stukjes als laatste over het beslag strooien en even met een plat mes het er een beetje indrukken.





Zit alleen wel drank in, weet niet of dat mag?
Bramenkruimeltaart



Ingrediënten:



400 gr Bloem

400 gr Suiker

250 gr Boter

3 Eiwitten

150 gr Amandelen

400 gr Bramen

10 gr Kaneel



Bereidingswijze:



Benodigdheden:

bakplaat met opstaande rand en bakpapier.

Warm de oven voor op 225 °C/gasovenstand 5.



Bodem:

Meng in een kom 200 gram bloem, 125 gram suiker en snijd er met twee messen de 125 gram boter door tot er een kruimelig geheel ontstaat.(kan ook met deeghaken) leg dit op een bakplaat bekleed met bakpapier en druk dit aan zodat er een stevige bodem ontstaat.



Amandellaag:

Klop de 3 eiwitten zeer stijf met de 150 gram suiker. Spatel de gemalen amandelen of hazelnoten er voorzichtig doorheen. Strijk het amandel- of hazelnotenschuim over de deegbodem.



Verdeel hierover de bramen.



Kruimellaag:

Meng in een kom 200 gram bloem, 125 gram suiker en de 2 theelepels kaneel en snijd er met twee messen de 125 gram boter door tot een kruimelig geheel ontstaat. Strooi deze kruimels over de bramen en schuif de bakplaat voor ca. 20 minuten in de voorverwarmde oven.



Snijdt de bramenkruimeltaart direkt nadat hij uit de oven komt, in 15 vierkante porties. Laat deze nog even afkoelen op de bakplaat.



Dit klinkt ook erg lekker trouwens:D
Alle reacties Link kopieren
Hmm, die bramenkruimeltaart klinkt goed, Ikke!

Die eerste doe ik niet, kant-en-klare vlaaibodem, ugh! En zoetstof... Wat wel weer goed is, is dat ik zelf niet van bokkepootjes houdt, haha, ga ik ook niet snaaien.

Keep 'm coming!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Bram Bokkepoots Chocolade Cake uit Matilda

Goddelijk lekkere taart uit het griezelkookboek van Roald Dahl



Ingrediënten

225 gram pure chocolade

170 gram ongezouten zachte boter

225 gram poedersuiker

4 eetlepels bloem

6 eieren

voor het glazuur:

225 gram pure chocolade

225 gram creme fraiche



1. verwarm de oven voor op 180 graden (stand 4)

2. Vet de taartvorm in en bekleed hem met vetvrij papier

3. Smelt de chocolade in een pyrex kom boven een pan met kokend water, of even in de magnetron.

4. Roer de boter erdoor tot hij gesmolten is.

5. Roer het meel, de suiker en de losgeklopte eidooiers erdoor.

6. Klop het eiwit stijf.

7. Schep voorzichtig de helft van het eiwit door het chocolademengsel tot het goed gemengd is.

8. Schep de rest van het eiwit erdoor en stort daarna de massa in de taartvorm.

9. Bak de cake ongeveer 35 minuten. Bovenop zal een dunne korst ontstaan. Wanneer je er met een breinaald in prikt zal het lijken of hij nog niet gaar is, maar wees gerust, het hoort zo. De cake zal bij het afkoelen steviger worden. Deze cake is heerlijk luchtig en vochtig.

10. De cake laten afkoelen op een rooster tot hij koud genoeg is om vast te pakken.

11. Haal uit de vorm en verwijder het vetvrije papier.

12. Smelt de chocolade met de creme fraiche in een kom bovenop een pan zacht kokend water. Af en toe roeren tot alles gesmolten en vermengd is.

13. Laat het mengsel een beetje afkoelen.

14. De cake heeft de neiging in het midden eeen beetje in te zakken, dus zet hem ondersteboven voor het aanbrengen van het glazuur.

15. Spatel zorgvuldig met een glaceermes het chocoladeglazuur over de hele cake.

16. Laat hem op een koele plaats opstijven (de koelkast is te koud en vochtig). Een half uur tot een uur moet voldoende zijn.
Alle reacties Link kopieren
Chocoladetaart met aardbeienkwarktaart vulling <3
Alle reacties Link kopieren
heb je de chocoladetaart van Jamie Oliver wel eens geprobeerd (uit KOOK). Die is echt super! En je kunt er kleine puntjes van snijden, want is hartstikke machtig. Haalt de school weer een hoop op :D



Zie hier trouwens wel erg veel chocolade taart. Zal eens bedenken wat er nog meer voor lekkers is!
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere cheesecake of monchoutaart is ook niet te versmaden! Veel mensen houden we van fris en romig. Lekkere recepten staan wel op de site van mon chou.



En zo'n kant en klaar bodem is heel gemakkelijk te vervangen door een bodem van verkruimelde volkorenbiscuits.
Alle reacties Link kopieren
Jamjam... dank weer!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: monchou! Heerlijk! Ken niemand die het NIET lust en wederom machtig, dus kleine stukjes geen probleem. Bovendien kan ie in de koelkast opstijven, terwijl je je oven gebruikt voor de andere taart! Suc6!
Alle reacties Link kopieren
Die ene die Fachat zegt....die is echt goddelijk lekker! en vult ontzettend!
Alle reacties Link kopieren
quote:El_lebel schreef op 11 december 2008 @ 12:58:

Ik zeg: monchou! Heerlijk! Ken niemand die het NIET lust en wederom machtig, dus kleine stukjes geen probleem. Bovendien kan ie in de koelkast opstijven, terwijl je je oven gebruikt voor de andere taart! Suc6!Bah!
Deze is lekker!!

Aardbeienmonchoutaart



Nodig:

pak bastognekoekjes

100 gr roomboter

2 pakjes monchou

vanillesuiker

250 ml slagroom

verse aardbeien (of aardbei-vlaai-vulling, maar vers is lekkerder!)



Aardbeien schoonmaken en in plakjes snijden. Slagroom met vanillesuiker stijfkloppen. Op laatst Monchou erdoor kloppen. Koekjes verkruimelen (eventueel in keukenmachine). Koekkruimels mengen met de gesmolten roomboter en op bodem van springvorm drukken.(deze eerst bekleden met bakpapier) MonChoumengsel erover strijken. Aardbeien erop scheppen en iets aandrukken. Taart ca. 1 uur in koelkast plaatsen. Taart bestrooien met poedersuiker.



Beetje van Allerhande en een beetje van mezelf Is superlekker, ik maak 'm altijd op verjaardagen en krijg aaaltijd complimentjes
Alle reacties Link kopieren
up voor Madison

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven