alweer luizenalarm ! electrische luizenkam ?

31-08-2007 15:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon komt weer thuis met een luizenalarm briefje. @-(

Hebben jullie ervaring met het, uit voorzorg, kammen met een elektrische luizenkam ? Dit zou de eventueel aanwezige luizen meteen doden met een schokje. Maar stel dat er al neten zitten. Ik zie niet duidelijk op internet of je die ook kunt verwijderen/doden met de kam. Wie heeft ervaring met robicombpro,medisana of babyliss ?
ik heb gisteren op radio 1 gehoord dat het bewezen is (uit onderzoek dat deze week bekend is gemaakt) dat kammen net zo effectief is als luizenshampoo. Als ik het goed begrepen is moet je dagelijks 10 minuten kammen terwijl er cremespoeling in de haren zit. Dit wordt zelfs het nieuwe officiele advies voor scholen ipv de shampoo. Misschien kan je er via google meer over vinden of op de site van radio 1. De electrische kam waar jij het over hebt ken ik niet.
Bij ons stond ook al weer in de weekbrief dat er luizenalarm is. Weliswaar in het andere gebouw, maar broertjes/zusjes kunnen natuurlijk van alles meenemen.



Volgens mij kam je gewoon het beste met zo'n "stofkam", zoals de luizenkam in de winkels genoemd wordt. Ze zijn er van ijzer en van plastic, maar die ijzeren vond ik wel héél erg op een martelwerktuig lijken. Gelukkig heb ik de kam nog niet nodig gehad, ik controleer zelf wel altijd het haar van mijn zoontje.



Die tip van crèmespoeling erbij had ik nog niet gehoord, maar lijkt me wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Omdat luizen restitent beginnen te worden tegen allerlei middeltjes is het nieuwe advies idd. dagelijks kammen. Ik gebruik de Niskakam (dat martelwerktuig, maar als je het haar nat kamt, valt dat erg mee). Van die electrische kam herinner ik me een 'warenonderzoekje' op tv en daar gaf men aan dat de kam niet echt prettig door het haar kamt, dat -ie nogal trekt.

Luizenbestrijding blijft een rotklus, maar ik merk hier wel (met 3 dames met volle haardossen én zelf een baan in het onderwijs) dat echt goed kammen en consequent allles wassen (iedere dag beddegoed + pyjama's zolang de hoofden nog niet luis/ neetvrij zijn) wel goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
aargh, luizen!! Hier op school is het echt een ontzettend probleem.

Ik ben er zelf altijd erg gevoelig voor geweest, dus ik zag het al weer helemaal voor me: zoon naar school en hij en ik tot zn 12e elke week shampooen en kammen. Maar inderdaad, een goed middel vinden, echt zo veel mensen zo veel middelen, wat bij de een werkt doet bij de ander niets.

Wat bij ons wel werkt is millium 2-in-1 shampoo, en kammen met die niska kam, als je gewoon heel erg goed voorkamt met een gewone kam en een beetje voorzichtig doet gaat het best.

Ik ben zelf maar luizenmoeder geworden ( elke 2 weken de hele klas controleren) om er maar een beetje bovenop te zitten, en in de afgelopen twee jaar heeft mn zoontje maar een keer luizen gehad. Maar ik moet zeggen, als het niet zo'n probleem was hier op school dan zou het echt hilarisch zijn, er lopen hier echt mensen rond die zeggen dat als je luizen hebt dat dat dan maar bij je karma hoort( ???!!!) en natuurlijk alleen maar de natuurlijke middeltjes promoten, lavendel olie en tea tree olie, tot en met henna, honing, olijfolie en ayurvedische moddermaskers. Of, het hoort bij een fase in het groepsproces en het is goed als een hele klas daar doorheen gaat en weet ik veel wat nog meer.

Af en toe is het hier net Hertenkamp, je zou bijna vergeten dat er ook nog 'normale' moeders rondlopen die luizen wel een probleem vinden.

Nou, dat moest ik even kwijt, succes met een middel vinden en je hoeft niet alles te wassen, knuffels enzo een paar nachten in de vriezer dood de luizen ook wel.
Mag ik vragen wát voor een soort school dat is ? Luizen een fase ?



Die mensen wassen hun kind toch ook wel eens (liefst elke dag, hoeft nog niet eens met zeep) of is het ook een fase dat ze vies worden en pas met Ostara in bad mogen, net als vroeger met Pasen ?
Alle reacties Link kopieren
Luizen zitten toch vaak in schoon haar??



Hier nog niet meegemaakt thuis, wel in de klas een paar keer alarm gehad.



Ik hoorde juist dat minder haren wassen, en wat gel en wax gebruiken, ook de kans kan verkleinen, omdat ze graag in schone haren gaan zitten

Iig mogen mijn dochters gaan losse haren als er een alarm is, en gebruiken we altijd de luizencape op school
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Alle reacties Link kopieren
moppetoet schreef op 02 september 2007 @ 19:49:

Mag ik vragen wát voor een soort school dat is ? Luizen een fase ?



Die mensen wassen hun kind toch ook wel eens (liefst elke dag, hoeft nog niet eens met zeep) of is het ook een fase dat ze vies worden en pas met Ostara in bad mogen, net als vroeger met Pasen ?




hahaa!

Ja, inderdaad met pasen lopen we met een palmpasenstok in processie door het slootje achter de school om ons ritueel te reinigen en we zegenen dan onze kinderen door ze in te smeren met de bagger, nee hoor grapje!!!!!

De meeste ouders hier op school zijn heel normaal, maar er zitten echt een paar geflipte geiten tussen waar ik me dood om lach.

Ik bedoel, iedereen moet zelf weten wat voor wereldbeeld ' ie erop na houdt, maar alsjeblieft, hoofdluizen zijn gewoon vies en daar hoef je dan echt geen spirituele uitleg voor te zoeken.

Volgens mij zijn die ouders gewoon of te lui om even hun kind te checken of ze zijn gewoon bijziend.

Maar het blijft een hekel onderwerp hier.....
Tsja, zulke ouders houden de wereld dan wel leuk, maar het is voor véél meer ouders dus minder leuk dat daardoor hun kinderen onder de luis zitten.



Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar we weten dat de school het behoorlijk in de gaten houdt. Ach, en ik heb een zoon met een stiekelkoppie, die kan ik makkelijk elke dag even checken als we gewoon liggen te stoeien of knuffelen op de bank. Bij het eerste wantrouwen komt die kam er inderdaad aan. Het is toch ook zielig voor je kind als het zich constant op de kop moet krabben ?
Alle reacties Link kopieren
ja, inderdaad, zou je ook denken.

Ik check zoon ook tijdens tv kijken of stoeien ofzo, en kam mezelf ook regelmatig.

Maar luizen, het is ook een heel raar iets hoor, toen ik nog jong was en thuis woonde, hadden alleen mijn moeder, mijn jongste broertje en ik echt heel erg last van luizen. Mijn vader, die toch echt naast mijn moeder in bed slaapt, had nergens last van en mijn overige drie broertjes ook ( bijna) nooit. Maar wij zaten echt altijd meteen onder. Is toch raar?



( Ik krijg meteen jeuk van het er over hebben..)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de robicomb pro nu een half jaar. Want met een stof kam of neten kam kom je er echt niet. Zeker niet als je een kind hebt met veel haar. Twee weken kammen en we waren er eindelijk vanaf.



Nadeel: werkt alleen op schoon droog haar, met schoon bedoel ik zonder gel restjes etc.



Voordeel: het is heel snel met een paar minuten ben je klaar.

In tegenstelling tot de 30 minuten stil zitten met een netenkam en handmatig verwijderen van de luizen. En de hysterie als een gevonden luis op de grond valt en niet meer kan vinden...



En de theorie van conditioner/cremespoeling lijkt in ons geval we te kloppen. Ik heb 1 kind met heel glad haar en heeft nog nooit luizen gehad en mijn andere kind met dik en vol haar al twee keer. Dus wij gebruiken nu altijd cremespoeling na het haren wassen. En de robicomb houden we achter de hand.
Alle reacties Link kopieren
HIer ook continu luizen alarm. Ik ben panisch voor die dingen. Gisteren weer eens een luizenbrief bij zoontje. Mijn kinderen doen hun jas, althans ik dan, in een luizenzak. Zoontje gebruikt veel gel, houden luizen niet van geen grip. Dochter doe ik nu haar haar vast.

Hier een keer gehad en chemisch gereinigd ook de kinderen. Ben je er in een keer vanaf ipv 1 week borstelen. In die tijd kan je het ook wel doorgeven aan andere.

Maar ben ook benieuwd of die electrische kam werkt.

Volgens een moeder van school trouwens wel. Sinds ze die kam heeft hebben de kinderen geen luis meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2012 10:24
Reden: *spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven