Gezondheid alle pijlers

rugpijn van autorijden

16-09-2009 17:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik langer dan een uur in de auto zit, dan krijg ik rugpijn onder in mijn rug die soms dagenlang aanhoudt. Volgens mij bestaan er wel matjes die je in de autostoel kunt leggen, om je houding te verbeteren. Ook zijn er volgens mij massagematten voor in de stoel van je auto. Ik heb gezocht op internet, maar ik ben nog niet echt een goed en niet te duur product tegengekomen. Heeft iemand misschien een tip of goeie ervaringen en weten jullie waar ik zoiets kan kopen?
Hou oud is je auto? kun je misschien de stoel anders instellen zodat je minder rugpijn krijgt? massagematten bestaan idd, maar misschien kun je het probleem oplossen door de rugleuning een stukje te kantelen, je zitting net iets hoger of lager te zetten, enz, enz. gewoon een beetje experimenteren met de stoel, wie weet help dat.
Klopt, ik bdenk ook dat het echt aan die autostoel ligt, want als ik in een auto van mijn ouders rijdt, heb ik nergens last van. Maar die auto is verder hartstikke goed. Het is een fiat punto uit 2002, dus die blijft nog wel een paar jaar. Ik heb al wel geprobeerd de stoel te verstellen in de onderrug, maar het helpt niet. Ik hoopte dat er een matje bestaat dat je rug sowieso in de goeie positie zet.
Een kussentje doet vaak ook al wonderen! Had hetzelfde probleem als jij en heb nu een kussen in m'n onderrug als ik achter het stuur zit (en onder m'n hoofd als ik bijrijder ben ) en nu ben ik het 'gat' tussen onderrug en rugleuning kwijt.
bij mij heeft de lordosit geholpen
Als ik me ermee mag bemoeien: probeer ook eens je autostoel wat rechterop te zetten. Vaak is de grote hoek van de autostoel funest voor de druk in je onderrug. Het kan dus al helpen om rechtop achter het stuur te zitten!

Hoop dat je er wat aan hebt.
Er zijn van die kussentjes met een soort pompje. Dan kun je het zelf regelen, in je onderrug. Want mijn ervaring is dat je dat wel eens wilt afwisselen.

Ik heb er ooit een bij de Lidl gekocht. Maar die zullen vast ook wel elders te koop zijn.
Ik heb vroeger van mijn instructeur geleerd de stoel zodanig in te stellen:

- zodat je met je gebogen rechterbeen gemakkelijk het gaspedaal kunt intrappen (afstand van zitvlak tot de pedalen);

- zodat je met gestrekte armen vanuit de rugleuning de bovenkant van het stuurwiel kunt vasthouden (hoek die rugleuning met zitvlak maakt).

Volgens mij is er ook een knop om de lendensteun aan te passen, alleen bij de bestuurdersstoel, niet bij de andere autostoelen.

Volgens mij moet je daarmee rugpijn van autorijden voorkomen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven