Midweek Stockholm

21-09-2009 19:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga eind oktober met mijn vriend een paar dagen naar Stockholm. De lonely planet is aangeschaft, maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. We houden het een beetje budget, goedkoop hotel is al geboekt. Welke bezienswaardigheden/cafe's/restaurants/wijkjes moet we niet missen?



Nizza
Alle reacties Link kopieren
Klik



Klik nog een keertje



Dit zijn 2 topics over stockholm waarin al aardig wat tips staan. Misschien heb je er wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Ow, dank je wel! Ik kon niet vinden hoe je naar topics kan zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Hey Nizza,



Ik ben van de zomer in Stockholm geweest. Het Vasa schip is de moeite waard. Ken je de reisgids 100% stockholm daar staat ook heel wat in. Het hostel City Backpackers is de moeite waard. Leuke stad. Als je tijd hebt zoek dan ook de archipello op ik ben naar Gallno geweest, Vaxholm is het dichtstebij maar daardoor ook toeristisch. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nizza, ik ben inderdaad geweest in augustus, Jannemaan haalde mijn topic aan. (Dank!).

Heb heel veel gehad aan de tips, en ook aan het boekje 100% Stockholm die MissGiggles aanhaalt. Vrij breed te koop in boekhandels, ANWB en online. Hele leuke stadswandelingen en tips voor winkels, horeca en bezienswaardigheden.



De Vasa is heel indrukwekkend, zeker als je van (maritieme) geschiedenis en scheepsconstructie houdt.

Gamla Stan is gewoon een heel leuk dorp in de stad, zeker als je de toeristische winkelstraat (Vasterlanggatan) wat mijdt. Leuke pleintjes, mooie idyllische straatjes, leuke boetiekjes, met name in het noord-oostelijk deel van het eiland. Ook geinig om de changing of the guard mee te pikken bij het Koninklijk Paleis daar. Loop daarna via de Riksdag (parlement) naar de overkant en ga winkelen in de sjieke winkelstraten of loop via de Stromgatan langs het Nationalmuseum naar Skeppsholmen.



Skeppsholmen en Djurgarden zijn heerlijk om over heen te wandelen en hebben tal van bezienswaardigheden. Als je een beetje lol in lopen hebt kan je alles met de benenwagen doen, en anders koop je (afhankelijk van wat je wilt doen) een SL-card voor het OV of Stockholm card voor OV plus toegang tot veel musea.



Eind oktober is het wel fris en nat in Stockholm! Wij hadden heerlijk zomerweer, dus dan loop je wat grager.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven