Welk kookboek is leuk?

01-12-2008 20:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil me de komende tijd weer eens gaan storten op het koken. Ben druk opzoek naar een leuk kookboek.



Ben wel een fan van Herman den B. maar ken zijn kookboek niet. Iemand van jullie toevallig wel? Lastig?



Hoor ook wel leuke verhalen over het AH kookboek.



Jullie reactie zijn welkom. Moet in iedergeval een boek zijn met foto's, niet super moeilijk en geen heeele speciale gerechten.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat dat afhankelijk is van wat jij lekker vind. Welke keuken vind je het lekkerst?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg gek op het Boer zoekt Vrouw kookboek, als je geen heeeeeeele gekke gerechten wilt maar juist lekker Hollands.



En mijn andere favoriet is Mijn keuken van de zon, van Virginie huppeldepup (kan die achternaam niet zo onthouden). Mooie foto's, goede recepten (worteltaart waar je een moord voor doet) en mooi boek - ook niet onbelangrijk. Veel goede vegetarische recepten, net als in Superchic Vegetarisch, ook zo'n stukgelezen (en -gekookt) kookboek hier.



Ja, en natuurlijk Jamie: lukt altijd, niet heel moeilijk, wel heel lekker. De laatste tijd vind ik Nigella Lawson leuker, ik probeer veel van haar recepten, maar het moet je smaak zijn geloof ik, een vriendin van mij kan in haar kookboeken nooit iets lekkers vinden.



De kookboeken van Sylvia Witteman lees je als een roman, echt hardop lachen en de recepten zijn goed. Geldt ook voor de kookboeken van De Volkskeuken. Maar jij wilt liever een kookboek met plaatjes, dat staat in deze kookboeken niet.



Ik ben benieuwd naar de aanraders van andere kookgekken, ik heb een hele rij kookboeken en ik merk terwijl ik het schrijf dat ik ze eigenlijk allemaal graag gebruik. Moet me ook altijd inhouden om niet nóg meer kookboeken te kopen! Dit jaar staat het boek van Janneke van NRC op mijn verlanglijstje, heb er al een paar keer begerig in gebladerd in de boekwinkel.