Hummel laten verbranden!

20-07-2007 16:17 42 berichten
Van de week was onze jongste (4 maanden) bij het KDV. Het was mooi weer dus ze hadden ook de kleinsten lekker buiten gezet. Bij thuiskomst bleek 's avonds dat hij behoorlijk verbrandt was. Nu zijn wij donker van huidskleur, en hummel dus ook, maar onze huid is maar een fractie minder gevoelig voor de zon en ook wij moeten gewoon zonnebrand (faktor tig) gebruiken! Bij navraag op het KDV de volgende ochtend bleek dat hij niet was ingesmeerd omdat de zonnekracht niet echt sterk was en ze zonnebrand alleen voor de heel bleke kindjes noodzakelijk hadden geacht. Ze hebben het niet gezien dat hij aan het verbranden was (logisch... 'rood' worden we niet echt natuurlijk... zucht..) Ik heb excuses gehad maar toch baal ik er van. Hij heeft de blaartjes op zijn bovenarmpjes! Ik merk van mezelf dat ik het goed praat, maar diep in mijn hart baal ik er van als een stekker en vind ik de kous hier niet mee af. Wat ik wel wil weet ik ook gewoon nog niet zo. Misschien alleen het verhaal kwijt... dat zou al helpen
Alle reacties Link kopieren


Athena, in een grijs verleden heb ik stage gelopen op een KDV. daar kwam alles mee met de kinderen, op EHBO-producten en fruit na.





Pffft, wat loop je je dan als ouders steeds een breuk te sjouwen met van alles.



Wij hoeven niks mee te geven. We moeten zorgen voor een reserve-set aan kleding en verder voor spullen die afwijken van wat ze zelf hebben als we die liever willen voor het kind (bijvoorbeeld een Avent-fles i.p.v. het merk dat zij gebruiken).



Voor de rest is alles daar: slaapzakken, luiers, sudocrem, doekjes, brood, fruit, verschillende merken kunstvoeding, EHBO-meuk, zonnebrand, noem het maar op. En ze eten tussen de middag warm. Ideaal!
On topic: Bij ons kdv moet je zelf zonnebrandcreme en ook een zonnehoedje leveren. Vind ik geen probleem trouwens. Ze gaan als het even kan met de babies naar buiten, eerlijk gezegd ga ik er gewoon vanuit dat ze niet pal in de zon gaan zitten, maar het is nooit in me opgekomen om dat te vragen omdat dat zo vanzelfsprekend lijkt. Ik vind het echt idioot dat ze je kind zó hebben kunnen laten verbranden dat er zelfs blaartjes zijn.



Off topic: verder brengen wij zelf de luiers en luierdoekjes (1 keer in de paar weken koop ik gewoon een grote doos); we hebben daar ook haar eigen kinderparacetemol staan. Verder dagelijks breng ik haar flesjes (klaargemaakt), een verse speen en een extra setje kleding, dus valt wel mee met het me een breuk sjouwen, past in een heel klein tasje.

Ontbijt, warm eten, fruit, drinken, slabben, beddegoed, pleisters, nou ja, alles dus behalve bovenstaande zit bij de prijs in.
Alle reacties Link kopieren
Absurd zeg! Je zou toch mogen verwachten dat ze op een kdv weten dat donkere kindjes ook kunnen verbranden (dacht echt dat zoiets algemeen bekend was). Nu hij blaren heeft hebben ze het echt ver laten komen. Hoe waren de andere kinderen er aan toe? 



Bij mijn kdv hoef ik alleen maar echt persoonlijke spulletjes mee te nemen zoals een setje kleding, speentje en eventueel een knuffel. Ik heb er niet eens over nagedacht dat er zonnebrand mee zou moeten, maargoed luiers en flessenvoeding zit ook gewoon bij het pakket in.
Alle reacties Link kopieren
Wat belachelijk dat dit gebeurd is zeg!!



Hier op het kdv, spelen ze altijd in de schaduw, en met erg warm weer spelen ze juist alleen binnen ... dan zetten ze desnoods wat kleine ondipe badjes met water binnen weg, voor de verkoeling



En alle kinderen worden met een hoge factor ingesmeerd, mijn dochter heeft een beetje indisch bloed en wordt snel bruin, niet rood, maar ik heb ze een keertje opgehaald toen ze net een dikke witte laag zonnebrand gekregen had... Veel dikker en meer dan dat we zelf doen :)

Maar ik vind het wel een super fijn idee !! Beter te veel dan te weinig



Ik zou er ook zeker een klacht voor indienen!!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Ik moet hier echt even op reageren.

Ben zelf leidster op een kinderdagverblijf.

Wij gaan zoveel mogelijk met de kinderen naar buiten, maar in de hete zomermaanden niet tijdens het heetst van de dag. (van half 12 tot een uur of 3 of later)

Bij ons gaan baby's nooit in de zon! Ook worden ALLE kindjes standaard ingesmeerd met zonnebrandcreme. (ook de hele donkere kindjes).Word bij ons gewoon meebesteld met de boodschappen, altijd een goed merk, en dan de speciale kindervariant. Wij gebruiken vaak die blauwe sprays van nivea oid, dan kan je zelf zien of je alles hebt gehad.

Ook smeren we met de grotere kinderen samen, die mogen dan "helpen" is een vast ritueel bij ons.

Minstens een half uur voordat we naar buiten gaan. Ook bij "twijfelweer"!

Als de baby's naar buiten gaan, worden ook zij standaard ingesmeerd.Maar baby's liggen altijd onder een parasol of in de schaduw.

Ook word dit altijd besproken in teamoverleg (ook bijvoorbeeld buiten slapen enz.)

Ik kan er echt niet bij dat ze dit een baby hebben aangedaan!

wat nou zonkracht enz..(ik kreeg gisteren nog een smsje van Zonkrachtalarm dat het 7 of hoger was!)

Ik zou zeker een geprek aangaan met de leidinggevende, zoals je het opschrijft zien ze nog niet eens de ernst in van de situatie!

En die kosten is ook grote onzin, je brengt je kind naar een dagverblijf, en daar moet het verzorgd worden als thuis. Bij ons zit alles gewoon bij de kosten van opvang inbegrepen, behalve speciale dieetvoeding geloof ik, en zelfs daar gaan we vaak nog zelf achteraan.



Ik kan hier echt niet bij hoor!
Alle reacties Link kopieren
Off topic: verder brengen wij zelf de luiers en luierdoekjes (1 keer in de paar weken koop ik gewoon een grote doos); we hebben daar ook haar eigen kinderparacetemol staan. Verder dagelijks breng ik haar flesjes (klaargemaakt), een verse speen en een extra setje kleding, dus valt wel mee met het me een breuk sjouwen, past in een heel klein tasje.

Ontbijt, warm eten, fruit, drinken, slabben, beddegoed, pleisters, nou ja, alles dus behalve bovenstaande zit bij de prijs in.







Om nog even offtopic te beginnen: als er op een kdv alleen fruit en EHBO-spul aanwezig is (zoals beschreven in de posting waarop ik reageerde), dan zou ik voor mijn oudste van 2,5 en jongste van 10 maanden inderdaad heel wat mee te sjouwen hebben. Denk alleen maar aan zaken als brood, sap en (karne)melk en verder nog alle andere dingen die ik eerder al opnoemde. Bij jullie heeft het kdv al veel meer in huis plus dat jij zo te lezen alleen nog maar 1 baby bij je hebt met bijbehorend spul :).

Ik word dan echt een beetje nieuwsgierig naar de uurprijs van een kdv waarbij je nog voor veel extra spullen moet zorgen.



En ontopic: ik zou absoluut een klacht indienen. Van de gekke dat de leidsters het zover hebben laten komen dat je kindje nu onder de blaren zit .
Alle reacties Link kopieren
Oriane, dit kan echt niet hoor.

Als ik jou was zou ik sowieso naar de huisarts gaan of even bellen, je moet uitkijken met infecties als je kindje zelfs blaren heeft. Misschien heeft de huisarts of de assistente nog een advies hoe  je het moet behandelen.



Ook zou ik dit officieel aankaarten bij het kinderdagverblijf. Dit mag niet nogmaals gebeuren. Het is gevaarlijk en heel ongezond voor een kindje.



Overigens, op ons kinderdagverblijf wordt standaard met zonnebrand gesmeerd. Onze zoon is al aardig bruin van het buitenspelen, maar dat kleurtje heeft hij echt alleen maar thuis opgedaan. Als ik hem van het kinderdagverblijf ophaal is hij standaard nog net zo wit/bruin als dat ik hem 's ochtends bracht. Hij wordt heel goed ingesmeerd daar, met zonnebrandcreme van het kinderdagverblijf.
En wat kost zonnebrandspul tegenwoordig nog ?







Bij Zeeman haal je flessen met factor 40 voor drie of vier euro.
En dan geen hatsiebatsie-merk, maar Ambre Solaire. In het ergste geval zit er een Pools-talig etiket op, met een vertaalstickertje, maar het is echt prima spul, i.d.d. met een blauw kleurtje, waar mijn zoon verschrikkelijk om moest huilen. Ik wil niet blauw zijn, ik wil Dave-kleur.;(



Ik kan me voorstellen dat ze geen Weleda kopen, dat is stinkend duur, maar die flesjes van de Zeeman moeten toch kunnen ?
Alle reacties Link kopieren
En wat kost zonnebrandspul tegenwoordig nog ?



Bij Zeeman haal je flessen met factor 40 voor drie of vier euro.
En dan geen hatsiebatsie-merk, maar Ambre Solaire. In het ergste geval zit er een Pools-talig etiket op, met een vertaalstickertje, maar het is echt prima spul, i.d.d. met een blauw kleurtje, waar mijn zoon verschrikkelijk om moest huilen. Ik wil niet blauw zijn, ik wil Dave-kleur.;(



Ik kan me voorstellen dat ze geen Weleda kopen, dat is stinkend duur, maar die flesjes van de Zeeman moeten toch kunnen ?
Een kinderdagverblijf is een bedrijf, geen armlastige instelling. Die kunnen echt wel zonnebrandcreme met een Nederlandse sticker kopen hoor. Als ze dat niet doen zijn ze of laks, of op een verkeerde manier zuinig. Ook al spreek je af met ouders dat ze zelf zonnebrand afgeven, dan nog smeer je een kind waarvan de ouders dat niet gedaan hebben in met zonnebrand voor ze naar buiten gaan. Dan maar uit een reserverflesje dat je paraat hebt. En anders kan het kind gewoon niet naar buiten.
Een baby van 4 maanden hoort sowieso niet in de zon, ook niet met een zonnebrandcrème.
Alle reacties Link kopieren
Een baby van 4 maanden hoort sowieso niet in de zon, ook niet met een zonnebrandcrème.
Mee eens hoor. Maar ook uit de zon, in de schaduw, kun je flink verbranden weet ik uit ervaring. Zelfs als het bewolkt is en je bent de hele dag buiten kun je verbranden, weet ik uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bij het kdv van mijn dochtertje (ook een baby) gaan de kindjes altijd keurig in een rijtje zitten om 1 voor 1 ingesmeerd te worden door de leidsters voordat ze naar buiten gaan. Ik neem aan dat ze mijn dochter nu nog niet insmeren, omdat ze volledig uit de zon blijft (of zou ik dit wel moeten willen?) en dan in de schaduw in haar wagen ligt. Ook bij het kdv van mijn zoon destijds werden alle kindjes ingesmeerd (ze waren daar zelfs nog een keer erg geschrokken nadat ze zoonlief met notenmelk (zonnebrandcrème) hadden ingesmeerd en hij een notenallergie heeft; gelukkig gebeurde er niets). Ik wist niet dat er kdv's bestaan waar er niet wordt gesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
En wat kost zonnebrandspul tegenwoordig nog ?



Bij Zeeman haal je flessen met factor 40 voor drie of vier euro.
En dan geen hatsiebatsie-merk, maar Ambre Solaire.
Ze hebben er nu ook Zwitsal zonnebrandcrème, factor 40, 30 en 20. Ook een Eurie of 3 per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou (net als Mette Mare?) mijn kind direct van dit kdv afhalen. Hoe moet je ze ooit nog vertrouwen? Schandalig. Fouten zijn menselijk... maar van een kdv kun en moet je professionaliteit van verwachten (daar betaal je grrrr enorm veel voor!!) Blijkbaar zijn ze jouw vertrouwen niet waard.



Ik zou een dikke klacht indienen en mijn kleine morgen inschrijven voor een andere. Eh, morgen. Vandaag nog!
Op zwitsal reageren veel kinderen allergisch. E

n eerlijk gezegd vind ik het ook onprofessioneel dat een kinderdagverblijf het mee laat nemen door ouders (ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken ha, ha, 13 verschillende middeltjes, en dan allemaal onthouden welk flesje van wie is)

Alleen de allergische kinderen of andere uitzonderingen nemen bij ons zelf hun zonnebrandcreme mee.



En idd baby's horen niet in de zon, natuurlijk niet, maar ze kunnen heus wel naar buiten onder een parasolletje in de schaduw, maar ook dan worden de baby's bij ons ingesmeerd hoor!



Voor to: ik zou idd even met hem naar de huisarts gaan, kan gevaarlijk zijn hoor zo'n kleintje dat verbrand is tot de blaren aan toe, en hou zijn temperatuur goed in de gaten, ook voldoende vocht is belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou om te beginnen in ieder geval een vette klacht indienen ! Het kan toch niet dat ze de kinderen niet insmeren en ze zo in de zon parkeren.Wat ze bij zichzelf doen moeten ze lekker zelf weten maar ze zijn wel verantwoordelijk voor de kindjes.Ik werk zelf als leidster op een kdv. Aan het begin van het seizoen krijgen de ouders via een nieuwsbrief te horen met welk merk zonnebrandcreme wij smeren, dit om de keuze bij henzelf te laten eventueel een eigen fles mee te brengen.Wij smeren de kinderen een half uur voor we naar buiten gaan allemaal in, meerdere keren op een dag.Heb in het verleden meegemaakt dat collega tijdens mijn pauze midden op de dag met de kinderen in de brandende zon buiten gingen spelen. Toen ik terugkwam heb ik de doos met reservekleertjes gepakt en alle kinderen een shirtje aangegeven (kids waren met water in de weer). Collega was het er niet mee eens en trok die shirtjes weer uit want ook kinderen moeten een mooi kleurtje krijgen..... Zelf zaten ze het liefst de hele dag buiten om maar lekker bruin te worden.Het lijkt me begrijpelijk dat ik daar niet lang heb gewerkt (en niet alleen om dit voorval maar om heel hun waarden en normen patroon waardoor we nogal eens van mening verschilden...)
Wij hoeven niks mee te geven. We moeten zorgen voor een reserve-set aan kleding en verder voor spullen die afwijken van wat ze zelf hebben als we die liever willen voor het kind (bijvoorbeeld een Avent-fles i.p.v. het merk dat zij gebruiken).



Voor de rest is alles daar: slaapzakken, luiers, sudocrem, doekjes, brood, fruit, verschillende merken kunstvoeding, EHBO-meuk, zonnebrand, noem het maar op. En ze eten tussen de middag warm. Ideaal!

Grappig, ik moet echt bijna alles meegeven, luiers, fruit, paracetamol ook de zonnebrandolie, maar als ik het avent flesje vergeet hebben ze die juist wel :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven