Mode & Beauty alle pijlers

Krijg kreukels niet uit topje Esprit (viscose/elastane)!

24-09-2009 22:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier toevallig een strijkexpert?

Ik ben dat namelijk écht niet....

Nou heb ik een mooi topje (met lange mouwen) van 95 % viscose en 5 % elastane. Het komt elke keer extreem verkreukeld uit de wasmachine (als enige kledingstuk) en hoe lang ik ook strijk, er blijven allemaal kleine kreukeltjes in zitten.

He tis een zakelijk kledingstuk, het moet er dus wel gestreken uit zien....... tips??



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kim05 schreef op 27 september 2009 @ 22:19:

Doen jullie ondergoed op 60 of 90 graden? Sommig ondergoed (van mooi gladde stof) mag maar maximaal 40 graden!

Soms heb ik weleens maar 1/10 gevuld van de wasmachine, omdat ik dan op dat moment weinig heb dat op 60 graden moet..De onderbroeken gaan hier allemaal op 60 graden, ook als op het label 40 graden staat. Maar ik draag nooit van die kunststof, kanten gevalletjes. Dat vind ik niet lekker zitten, doe mij maar katoen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar katoen sluit vaak niet mooi aan en ziet er niet zo mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor detip! Heb truitje nu nat gestreken en ik zie inderdaad stuk minder kreukels! Nou nog even afwachten of het niet gekrompen is hierdoor...
Alle reacties Link kopieren
Viscose krimpt in de was altijd. Na het wassen moet je dit nat in vorm trekken en dan te drogen leggen of hangen. Dan is het weer net zo groot als toen je het kocht.

Strijken met stoom helpt ook goed.



Ik begrijp het nooit als mensen alle was maar bij elkaar gooien.Je moet toch echt wel wat sorteren wil je je kleding mooi houden. Wat ik wel van mijn moeder heb geleerd is dit;

Alle gekleurde kleding waarin staat dat het op 60 graden mag, is kleurvast en kun je zo bij de witte was doen als je wilt. Maar gebruik je dan een witwasmiddel dan zullen de kleuren wel vaal worden. Maar je kunt het dus heet wassen zonder dat het afgeeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lieve1976 schreef op 30 september 2009 @ 21:17:

Viscose krimpt in de was altijd. Na het wassen moet je dit nat in vorm trekken en dan te drogen leggen of hangen. Dan is het weer net zo groot als toen je het kocht.

Strijken met stoom helpt ook goed.



Ik begrijp het nooit als mensen alle was maar bij elkaar gooien.Je moet toch echt wel wat sorteren wil je je kleding mooi houden. Wat ik wel van mijn moeder heb geleerd is dit;

Alle gekleurde kleding waarin staat dat het op 60 graden mag, is kleurvast en kun je zo bij de witte was doen als je wilt. Maar gebruik je dan een witwasmiddel dan zullen de kleuren wel vaal worden. Maar je kunt het dus heet wassen zonder dat het afgeeft.



Hoi,



ik heb juist gehoord dat als je eraan gaat trekken vlak na de was, dat je het dan uit zijn vorm kan trekken. Ik heb eht nu dus nat gestreken, beviel goed!

Ik heb geen witte kleding dus was alles met hetzelfde wasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lieve1976 schreef op 30 september 2009 @ 21:17:

Wat ik wel van mijn moeder heb geleerd is dit;

Alle gekleurde kleding waarin staat dat het op 60 graden mag, is kleurvast en kun je zo bij de witte was doen als je wilt. Maar gebruik je dan een witwasmiddel dan zullen de kleuren wel vaal worden. Maar je kunt het dus heet wassen zonder dat het afgeeft.Ik heb geleerd dat als je witte was echt wit wilt houden, je alleen wit bij wit moet wassen. Anders wordt ie toch een beetje goorsig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Titsandwits schreef op 04 oktober 2009 @ 18:43:

[...]





Ik heb geleerd dat als je witte was echt wit wilt houden, je alleen wit bij wit moet wassen. Anders wordt ie toch een beetje goorsig.Zo doe ik het ook. Ik heb toch vaak genoeg bij anderen gezien dat de witte spullen echt grauw worden als je ze samen met gekleurde spullen wast. Witte en gekleurde handdoeken gaan echt niet samen, terwijl ze wel op 60 graden mogen.
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk heb je wasverzachter gebruikt? Dit maakt elasthan stuk waardoor je kleding stukgaat (verkreukeld/lubberend eruit gaat zien).. ik heb het ook meegemaakt, zonde. Ik gebruik nu nooit meer wasverzachter (alleen soms bij wol).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een paar van dat soort jurkjes. Die laat ik 20 minuten meedraaien in de droger. De jurkjes komen er dan nat/vochtig uit maar zonder kreukels. Vervolgens uithangen op een hangertje. Ik hoef dan alleen nog een beetje bij te strijken.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik ben eigenlijk al een tijdje niet meer tevreden over kledij van Esprit. Zo kocht ik vorig jaar een cashmier truitje waar na een 2-tal keer wassen een gat in zat (aan de nek). Net hetzelfde voor een truitje dat ik een half jaar geleden kocht (een gat aan de oksel). Tijdens de wintersolden kocht ik een t-shirt van EDC en dat was verkeerd genaaid aan de zoom van de voorkant. Dan vind ik de kwaliteit van H&M doorgaans een stuk beter hoewel Esprit toch wel redelijk wat duurder is.

Een beetje off topic, maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven