Ervaringen gevraagd met strippen

23-07-2007 16:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al eerder topics over geweest zijn, maar kan die even niet vinden....



Morgen (dan ben ik 39 weken en 3 dagen zwanger) gaat de VK kijken of er al enige verweking/ontsluiting te zien is, en als dat zo is gaat ze me strippen. Ik heb behoorlijke bekkenklachten en ze wil me helpen om niet te lang door te moeten lopen met steeds meer pijn en minder slaap.



Nu lees ik op internet verschillende verhalen. Bij de een gebeurt er niks, bij de ander beginnen dezelfde dag de wee-en nog.

Wat zijn jullie ervaringen, positief of negatief?



Groetjes, Mariap
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij alledrie de kinderen gestript. En helaas alledrie de keren zonder resultaat. Ik kreeg wel wat krampen (anders dan voorweeën), slijmverlies en wat bloedverlies. Maar de weeën zetten niet door. Bij mijn nichtje echter begonnen de weeën een uurtje na het strippen en binnen zes uur was de baby er.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestript toen ik 10 dagen overtijd was. Om 10:00 zat ik bij de vk en 's avonds om 23:00 begonnen de echte weeen. Maarja... of het het strippen is geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mariap,



Met 41 weken en 5 dagen verloor ik 's avonds slijm (dus geen prop). De dag daarna moest ik weer naar de gynaecoloog,voor een ctg en om te kijken of mijn baarmoedermond al rijp was, omdat ik de volgende dag (bij precies 42 weken dus) ingeleid zou worden. Omdat mijn baarmoedermond rijp was stelde ze voor om te strippen. Ik vond het niet prettig, maar ook niet zo pijnlijk als ik me had voorgesteld.

Vanaf het moment dat ik gestript ben, voelde ik me anders en die nacht begonnen de weeën. De volgende avond is onze zoon geboren.

Ik heb wel het idee dat het strippen de boel toen versneld heeft, maar ja zeker weten doe je dat natuurlijk nooit.



Nou hoop dat je snel mag bevallen!



Sterkte Djenjo
Alle reacties Link kopieren
Heb wel een ander topic gevonden over strippen en heb dat even voor je ge-upt!

Djenjo
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ervaring met strippen. Met 40 week en 3 dagen ben ik gestript. De weeen begonnen drie dagen later. Ik heb zelfs geen gerommel of krampen direct na het strippen gehad, terwijl mijn baarmoedermond al verstreken was en ik op 2 cm ontsluiting zat. Ze was er nog niet klaar voor om geboren te worden ;)



Josje
Alle reacties Link kopieren
Met 41 weken zelf gevraagd of ik gestript kon worden. Ik had op dat moment een vervanger van mijn eigen verloskundige. Zij wilde dit doen. Heeft totaal geen effect gehad. Voelde net nadat het gedaan was wel iets, maar binnen 10 minuten weer totale radiostilte...

Na 2 dagen weer terug bij mijn eigen verloskundige. Zij vertelde dat ze eigenlijk nooit stripten bij een eerste kindje omdat gebleken is dat het bijna nooit effect heeft. Het gaat hooguit rommelen en dat kan erg vervelend zijn.

Uiteindelijk ben ik pas met 42 weken en 2 dagen bevallen (ingeleid).
Alle reacties Link kopieren
O ja, het strippen zelf ging op zich heel goed had al een cm ontsluiting maar succes dus niet gegarandeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ben alleen bij de 3e gestript met 40 weken 2 dagen, omdat ik al drie weken vnl. 's nachts voorweeën had. Had om 12 uur een afspraak, even de kiezen op elkaar en ik kon naar huis. Binnen het uur begonnen de weeën en aan het begin van de avond waren we een dochter rijker. Bij mij werkte het dus uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Annette, dit soort verhalen wil ik horen!!! Ik heb om 13.45 en afspraak zometeen....ik houd jullie op de de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben terug van de VK. Ik bleek een half verweekte baarmoedermond te hebben en 1 cm ontsluiting. Ze kon niet echt strippen (ik begreep dat je daar toch nog meer ontsluiting voor moet hebben...?) maar heeft wel goed zitten wroeten. Ik vond het niet echt pijnlijk, wel een beetje gevoelig. Nu maar afwachten of het iets doet. Volgens de VK helpt het altijd een beetje, ookal merk je het niet direct, de verweking van de baarmoedermond kan wel verder gaan, zodat je straks bij de bevalling al iets verder op dreef bent.
Alle reacties Link kopieren
tijdens de bevalling gestript, na 7 uur weeen om de 3 min van 2 minuten, zat op 4cm en na strippen en 4 uur later nog steeds 4 cm. toen ze in het ziekenhuis gingen dreigen met een weeen opwekker bij zulke harde weeen ging ik ineens van 4 naar 8 in een half uur....

't is allemaal bakerpraat als je het mij vraagt.

ben nu van mening dat hoe langer ze blijven zitten, hoe meer rust je toch zelf krijgt en dat een baby die te laat is 't beter doet dan een vroegere, volgende keer loop ik wel door tot 42 weken, maar ik had weinig klachten behalve dat mijn buik helemaal geknapt was en er nu mooie strepen op zitten
Alle reacties Link kopieren
Janana, ik ben het niet met je eens dat je zegt hoe langer een baby blijft zitten hoe meer rust je krijgt.....ik slaap maximaal 4 uurtjes per nacht en dan nog een uurtje overdag als mijn peuterdochter slaapt. Ik slik alweer weken de maximale dosis paracetamol om een beetje te kunnen blijven functioneren. Elke dag dat de baby langer blijft zitten raak ik meer uitgeput. Mijn ervaring van de vorige keer is dat ik zo enorm opknapte meteen na de bevalling. Ik werd door veel mensen ´gewaarschuwd´ dat het pas echt vermoeiend zou worden als de baby geboren zou zijn, maar bij mij was dat gewoon niet waar. Ik was volledig uitgeput van te weinig slaap en teveel pijn, dat het al meteen heeel veel beter ging na de bevalling. Pijnloos slapen (OK, de hechtingen en blauwe plekken van de vacuumpomp deden ook best zeer, maar dat staat niet in vergelijking met de bekkenpijn die ik nu alweer een paar maanden heb....) scheelt echt heel veel.



Maar goed ieder zijn eigen ervaringen.

Vooralsnog rommelt de buik lekker verder, maar geen wee-en activiteit helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven