Opbeurende tekst voor kaartje

08-10-2009 10:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een opbeurende tekst om op een kaartje aan mijn ongeneeselijk zieke schoonmoeder te zetten, die met chemo begint. Ze houdt zelf nogal van spreuken, dus ik wil graag iets moois op het kaartje zetten. Helaas ben ik geen creabea, noch heb ik de 'wijsheden van het leven' in pacht... Zoeken op internet levert vooral opbeurende teksten op die de nadruk leggen op het beter worden. Beter wordt het voor haar echter niet.



Zouden jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een geschikte tekst? Misschien ken je er een of heb je er zelf een geschreven? Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nichtje in die situatie eens een prachtige kaart gestuurd en daarop stond: ik stuur je een zonnestraal, omdat ik weet dat jij die goed kan gebruiken.



Ik vind het heel lastig, omdat zo'n tekst uit je hart moet komen. Mijn hart is niet de jouwe. Ik vind je vraag wel heel bijzonder. Ik ga erover nadenken. Mijn situatie is nu niet zo, maar ik herken je situatie wel.



Wie weet schudt een ander zoiets uit de mouw. Mij lukt het nu even niet. marzipan, veel sterkte. En een tekst uit JOUW hart is altijd een prachtige tekst als je hem meent!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Woorden liggen voor in mijn mond

Woorden als glas gebroken

Omdat ik de moed niet vond

Maar deze moed wens ik jou toe

bij alles wat je moet ondergaan..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu iemand met een bloederig smoeltje glas voor me haarplukje.. lijkt me niet de bedoeling.



Als woorden het niet kunnen zeggen

En ik je niet voor kan gaan

Weet dan dat je op me kunt rekenen

Ik zal naast je staan.



Of meer spreektaal: Lieve XX we willen er voor je zijn, liefs.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken Pink, jouw tekst voor de zonnestraal is ook erg mooi. Je laat er mee merken dat je meeleeft, zonder het drama uit te vergroten of te ontkennen.



Je hebt wel gelijk hoor, dat het uit mijn hart moet komen. Ik probeer me alleen ook in te leven in wat 'gepast' is bij hen thuis. Voor je eigen vriendinnen en familie toe is het relatief 'gemakkelijker' om een goede tekst te schrijven, omdat je ze goed kent en je wat makkelijker knuffels uit kunt delen. Mijn schoonouders zijn echter erg gesloten mensen en niet zo van de knuffels en het praten. Daar heb ik een tijdje geleden nog een topic over geopend. Anyway, ik wil dus ook niet ingaan tegen wat voor hen gebruikelijk is. Vandaar dat ik op deze manier toch (inspiratie voor) iets passends hoop te vinden, om ze op die manier te laten weten dat ik toch meeleef. We hebben overigens echt geen slechte band, maar het is gewoon geen praat- en knuffelfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ook mevrouwdekees & haarplukje!
Alle reacties Link kopieren
In deze moeilijke tijd

van pijn en verdriet

wil ik je even zeggen

ik vergeet je niet



Deze heb ik zelf wel eens gebruikt. Simpel en niet te zwaar.

Je kunt hem ook nog iets aanpassen:

ik = we, als je niet alleen namens jezelf schrijft.
Alle reacties Link kopieren
www.gedachten-gedichten.nl



daar vind ik vaak mooie tektjes en gedichtjes.
quote:Danyella schreef op 08 oktober 2009 @ 11:32:

www.gedachten-gedichten.nl



daar vind ik vaak mooie tektjes en gedichtjes.Heb ik ook weleens iets vandaan geplukt.
Alle reacties Link kopieren
*sluipt even binnen*



Zit nu helaas in de situatie zelf kaartjes te ontvangen met allerlei gedichtjes enzo. Die gedichtjes lees ik en leg ik ook weer weg. Wat me echt raakt zijn dingen die mensen zelf schrijven. Al is het maar een 'liefs' of 'denk aan je' of 'wat k dat je slecht nieuws gekregen heb. Wanneer je een middagje voor jezelf wilt, wij koken ook voor 4 man hoor.'



Waar ik overigens nog misselijker van wordt dan ik al ben zijn kaartjes met teksten als: 'de man van de zus van de schoonzus van mijn mans collega heeft 3 jaar terug ook [mijn diagnose] gehad en is daarvan hersteld/dood gegaan. Vaak heb ik aan dat soort informatie helemaal geen behoefte.



*sluipt weer weg*
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Die van dat plaatje wat ik laatst zag...



Als wat je achter ziet je triest maakt, en je wat voor je ziet je bang maakt..kijk dan naast je...daar sta ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook aan een tante een kaart schrijven en ik heb gewoon geschreven dat ik eigenlijk niet goed wist wat ik moest zeggen, maar dat ik aan hen dacht. Heb hen veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets schrijft vanuit je hart komt dat altijd goed over.

Ik wil jou heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pannetje schreef op 08 oktober 2009 @ 12:04:

Die van dat plaatje wat ik laatst zag...



Als wat je achter ziet je triest maakt, en je wat voor je ziet je bang maakt..kijk dan naast je...daar sta ik.Die vind ik wel heel mooi eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad erg mooi als je zeker weet dat de ontvanger het gevoel heeft dat de afzender dat waar kan maken, anders kan het zó pijnlijk zijn.

Ik lees even mee, heb hier zelf ook altijd moeite mee
Alle reacties Link kopieren
@Noanne, ik weet niet precies in welke situatie je zit, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Bedankt ook dat je deelt hoe het voor jou is om bepaalde kaartjes te ontvangen.



@pannetje wat een mooie tekst! Voor m'n schoonmoeders situatie niet helemaal van toepassing, maar wel eentje om te bewaren.



Danyella bedankt voor de site, daar staan veel relevante gedichtjes op. Ik vind het wel lastig om iets geschikts te kiezen. In hoeverre wil iemand die ernstig ziek is dit benoemd zien op een kaart. En je wilt ook weer niet je kop in het zand steken, hypocriet zijn of dingen zeggen die je niet waar kunt maken. Ik merk wel dat ik niet de enige ben die dit lastig vind, fijn die herkenning! Ik ga nu weer verder zoeken a.d.h.v. jullie tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:marzipan schreef op 08 oktober 2009 @ 13:20:[/b

In hoeverre wil iemand die ernstig ziek is dit benoemd zien op een kaart. En je wilt ook weer niet je kop in het zand steken, hypocriet zijn of dingen zeggen die je niet waar kunt maken. Ik merk wel dat ik niet de enige ben die dit lastig vind, fijn die herkenning! Ik ga nu weer verder zoeken a.d.h.v. jullie tips.



Goede vraag. En je weet ook niet op wat voor moment de kaart in de bus valt tenslotte .... Zelf probeer ik een kaartje te "koppelen" aan bijvoorbeeld doktersbezoek of de behandeling, dan heb je een handvat om te laten merken dat je aan iemand denkt. Oh, en even opletten wat voor afbeelding er op de kaart staat, bijv. een vrolijke zonnebloem in de winter versturen kan zo maar nét even heel hard aankomen.



Je vindt vast wel wat waar je je schoonmoeder een plezier mee doet, sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Misschien deze ..



Bloemen geven kleur

een kaarsje brengt licht

in donkere dagen

brengen ze samen wat zicht
Alle reacties Link kopieren
quote:marzipan schreef op 08 oktober 2009 @ 13:20:

@Noanne, ik weet niet precies in welke situatie je zit, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Bedankt ook dat je deelt hoe het voor jou is om bepaalde kaartjes te ontvangen.



Dankjewel Marzipan. Een prima tekst overigens ;) Lieve X, ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Noanne, lief dat je hier meedenkt! Jij veel sterkte met je eigen situatie!



Voor het kaartje, ik denk dat als je iets van "ik moest aan je denken" ofzo schrijft, het ook wel gewaardeerd wordt! Beter iets simpels recht uit je hart, dan iets moeilijks van internet... Succes in ieder geval!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Alle reacties Link kopieren
@Janna, helemaal mee eens. Klinkt stom, nu ik zie dat mensen echt veel moeite doen om de gedichtjes ergens vandaan te halen, de kaartjes met 'moeilijke teksten van het internet' doen mij veel minder dan de eenvoudige teksten.



Groetjes X kaartjes vind ik ook prima. Kaartjes krijgen is iedere dag een feestje, omdat ik zie dat er mensen aan mij denken. Tekst wordt pas belangrijk als er 'stomme' dingen staan. Zoals, 'wordt maar snel weer gezond' terwijl iemand dood ligt te gaan. Of 'geniet lekker van je vrije tijd' terwijl je aan de chemo ligt.



[ Al kan die laatste wel hoor, als ie komt van een heel close iemand met wie ik altijd dat soort ongein maak.]
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bloemen laten bezorgen met tekst op kaartje veel liefs & kracht van vriend en mij. Werd erg gewaardeerd, maar niet nodig, want ze weten zo ook wel dat we meeleven. Zo'n relatief eenvoudige tekst werd dus ook gewaardeerd.



Jullie tips zal ik zeker nog gebruiken, we zullen nog veel kaartjes sturen. Als ik nog wat moois bedenk, plaats ik dat hier ook weer.



@noanne dat lijkt me echt vervelend, van die kop in het zand teksten of domme teksten. Sommige mensen weten helaas niet beter, bedoelen het niet verkeerd, maar slaan wel volledig de plank mis door net te doen alsof het om een griepje gaat. Aan de andere kant; je hebt ook weer van die perfectionisten die zo'n goede tekst willen schrijven dat ze er zelfs een topic op het viva-forum over openen
Alle reacties Link kopieren
Ach, iets moeilijks van internet .....het is maar hoe je het bekijkt, er zijn nu eenmaal mensen die de kunst verstaan bepaalde gevoelens goed te verwoorden, en anderen moeten dat helaas missen maar doen wel moeite om iets passends te zoeken.

En schoonmoeder van TO houdt van spreuken...... en het één sluit het ander niet uit.



Misschien ben ik wel raar hoor, maar ik zou zelf nooit alleen maar "ik moest aan je denken" op een kaart zetten voor iemand (zeker niet mijn schoonmoeder) die een hele trits van behandelingen te gaan heeft, klinkt zo "vluchtig".



Noanne, dat er maar veel kaarten je dag mogen opvrolijken !
Alle reacties Link kopieren
Ah Marzipan, heb zo zitten broeden op mijn tekstje dat ik je reactie nu pas zie. Fijn dat het zo gewaardeerd is !

Ik laat ook vaak bloemen voor mij spreken.
Alle reacties Link kopieren
Leut, typisch dat je juist bij dit onderwerp - over het schrijven van een tekstje- heel erg hebt zitten broeden over de tekst van je post zelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven