Gezondheid alle pijlers

Zwanger en steeds zo'n hoofdpijn!

10-09-2008 13:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nu 3 maand zwanger en heb steeds zo'n last van hoofdpijn aanvallen. Het zit vaak achter mijn oogkassen en bovenop mijn schedel en kan behoorlijk hardnekkig zijn. Had overigens al voordat ik zwanger werd last van hoofdpijn (paar maand ervoor) maar het wordt nu steeds erger heb ik het idee. Kan dat door de hormonen komen? Ha doet er erg makkelijk onder en zegt dat ik mijn rust moet nemen. Maar dat doe ik zeker wel! Kan toch niet elke dag hele dagen op bed liggen?!



Heeft iemand hier ervaring mee misschien?



bedankt,



gr. marleen
Alle reacties Link kopieren
Drink je wel genoeg?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zeg:hoge bloeddruk! Dit is tenminste bij mij het geval.
ik heb ook erg last gehad van hoofdpijn tijdens mijn zwangerschap en de vk vertelde me dat ik gerust een paracetamol mocht nemen.

maar ik slik nou eenmaal geen pillen ( lukt me namelijk niet zo goed) .

de vk vertelde me ook dat ik meer moest gaan drinken voornamelijk water en dat hielp mij heel goed.

toen was ik er snel weer vanaf dus mischien helpt het voor jou.

succes want ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
had ook veel hoofdpijn... lag aan hormonen, te weinig drinken, te weinig ijzer ed. Ben toen roosvicee ferro gaan drinken en toen ik een nacht huilend wakker werd van de hoofpijn heb ik twee paracetamol ingenomen. Het is met een maand of 5 veel minder geworden en ik vermoed helemaal weggegaan want kan me t van de laaste 3 maanden niet herinneren. Verlos en ha zeiden beiden dat je maximaal 6 (eventueel acht maar dat bij uitzondering) paracetamol op een dag mag en gerust twee per keer. Van alle andere zelfzorgmedicijnen afblijven maar paracetamol mag gewoon.Kostte mij moeite om te slikken (... je weet maar nooit...) Maar heb het wel gedaan... dochter is kerngezond geboren in ieder geval. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook in meerdere mate last van, helaas weet ik niet wat het is, ik vermoed dat het bij mij komt omdat ik eerst best veel koffie dronk, en nu niet meer, of bijna niet meer, dat verergerd de hoofdpijn. Het kunnen ook spanningen zijn, inderdaad veroorzaakt door hormonen. Veel drinken en rust nemen, de een heeft het meer nodig tijdens de zwangerschap dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook meteen aan een hoge bloeddruk. Als je de verloskundige belt om te vragen of je die even mag laten opmeten dan heb je meteen zekerheid dat je geen zw-vergiftiging aan het ontwikkelen ben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus die nu ook zwanger is had precies hetzelfde en is bij de huisarts geweest en het bleek dat ze heel veel spannngen had en dat haar nek helemaal vast zat en dat ze daardoor zo'n hoofdpijn had. Door invloed van je hormonen kan dat erger worden. Probeer eens een keertje naar de fysio te gaan, je hebt geen verwijsbriefje meer nodig. Bij haar heeft het ook supergoed geholpen!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ontzettende hoofdpijn gehad vanwege de hormonen. (En heb absoluut geen hoge bloeddruk!) Bij mij hielp een doorverwijzing naar de fysiotherapeut/manueel therapeut, die mijn nek en schouders flink los maakte.

Na 4,5 maand zwangerschap verdween bij mij de hoofdpijn sowieso, want halverwege de zwangerschap gaat je lichaam over van het HCG hormoon naar het progesteron hormoon, en dat kan zorgen voor het verdwijnen van allerlei hormoongerelateerde klachten (zoals ook misselijkheid of haaruitval).



Sterkte ermee, ik weet hoe gekmakend het is.
Zw vergiftiging komt nog niet zo vroeg voor in de zwangerschap volgens mij. Bovendien had ze voor die tijd ook al hoofdpijn.



Te weinig vocht kan inderdaad een oorzaak zijn en misschien wel migraine. Het zal geen kwaad kunnen om advies in te winnen.



Je kunt sterkere paracetamol zetpillen nemen. Die worden net iets sneller opgenomen (1000 mg) en dat mag gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt tot nu toe! Hoge bloeddruk is het zeker niet, heb van mezelf een (te) lage bloeddruk en deze is de laatste tijd met regelmaat opgemeten. Deze is dus prima, is wat hoger dan ik normaal heb, maar deze is dus zoals gezegd normaliter te laag...

Drinken doe ik zeker voldoende...

Misschien dat het komt doordat ik minder koffie drink en gestopt ben met roken?!

Ga zeker nog naar een fysio / manueel therapeut...!



En hopelijk is het anders de hormonen, dat zou betekenen (hopelijk) dat dit binnen afzienbare tijd beter zal moeten gaan!



bedankt nogmaal!
Alle reacties Link kopieren
vraag aan je HA voor pijnstilling, je mag echt wel pijnstillers nemen tijdens je zwangerschap hoor! Vraag gewoon advies welke en hoe veel.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso mag je gewoon paracetamol gebruiken. Mij werd in het ziekenhuis aangeraden (nou ja, aangeraden... ik kreeg het gewoon zo van hun ;-) ) om geen twee pillen tegelijk te slikken, maar elke 4 uur één pil te slikken. Zo houd je de spiegel constanter en werkt het beter.



Er mag trouwens inderdaad wel meer dan alleen paracetamol. Je huisarts kan hierover het RIVM raadplegen. Zie ook het topic over pijnstillers tijdens de zwangerschap, dat hier ergens in de topiclijst staat.



Een huismiddeltje tegen migraine is trouwens bij het begin van de aanval heet douchen. Daar heb je op dat moment helemaal geen zin in, maar probeer het maar eens: het helpt wel. Wel bedacht zijn op duizelingen, vanwege je lage bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
Terecht wordt hier trouwens hoge bloeddruk genoemd. In deze fase van de zwangerschap is dat normaal gesproken niet aan de orde, maar mocht je hoofdpijn houden, blijf er dan op bedacht dat dat óók een symptoom kan zijn van (beginnende) zwangerschapsvergiftiging. Zeker als het voorkomt in combinatie met misselijkheid en een bandgevoel, alsof er een riem strak rond je buik getrokken wordt, vlak onder je ribben.

Niet onachtzaam worden in ieder geval omdat je al gewend bent geraakt aan de hoofdpijn straks.



Veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n 4 maanden zwanger en heb ook bijna dagelijks hoofdpijn. Bloeddruk is normaal, en ik drink volgens mij ook voldoende. Ik denk dat het bij mij komt omdat ik het op dit moment erg druk heb: veel te regelen op mijn werk en nogal turbulente privé-omstandigheden (gelukkig geen relatieperikelen). Ik probeer 's avonds voor tienen in bed te liggen en in het weekend rustig aan te doen, dat helpt wel wat.



Sterkte ermee (en ik blijf meelezen voor tips!)
Alle reacties Link kopieren
upperdepup!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het inmiddels met je, Missmysterious?
Alle reacties Link kopieren
had ik ook in mijn zwangerschappen en ook bij de menstruatie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 7 weken en heb nu ruim een week last van hoofdpijn. Hoop dat het snel over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoofdpijn. Ben nu 16 weken en bij mij hangt het er vanaf hoe druk het op mijn werk is.

na een dag met stress en veel drukte voel ik me misselijk van de hoofdpijn als ik om 6 uur thuis ben, en kan alleen nog maar liggen en slapen.

Ik heb dit aangegeven bij mijn baas en gezegd dat ik bepaalde activiteiten niet meer wil/kan.

Normaal gesproken doe ik overal aan mee, ga ik mee naar elke afspraak en sta ik vrolijk hele weekenden op elke beurs, maar dat lukt nu gewoon niet meer.

Een paar stapjes terugdoen heeft voor mij erg geholpen!

Je hebt sowieso recht op meer pauze op je werk als je zwanger bent dus maak daar ook gebruik van als je een drukke baan hebt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden,



Tijdens de zwangerschap verandert er erg veel in het lichaam. De hormonen schieten alle kanten op. Wacht maar tot na de bevalling. :-)



De kans dat je een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent in je 3 maand is erg klein.



Een van de belangrijkste tips die ik je kan geven is in ieder geval zorgen dat je veel water drink. Je urine moet kleurloos en reukloos zijn, zoals water, dan drink je voldoende.



Daarnaast verandert je lichaam ook. De borsten worden zwaarder, er groeit iets in je waardoor je zwaartepunt zich verplaatst.



Je zou er aan kunnen denken om naar een chiropractor (of eventueel fysio of osteopaat) te gaan. De chiropractor kan goed beoordelen of dat de wervels wel soepel bewegen en er niet te veel spanning op je spieren staat. Veel hoofdpijn klachten hebben namelijk ook een duidelijke nekcomponent.



Succes - marieke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven