Gebruiksaanwijzing raamfolie Praxis?

15-10-2009 11:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst heb ik bij de praxis raamfolie gekocht tegen inkijk. Op de verpakking stond dat er een gebruiksaanwijzing in zou zitten, dit was helaas niet het geval.

Nu heb ik vanalles geprobeerd om dat spul strak op de ramen te krijgen, maar het blijft niet zitten! Ik had een stuk opgeplakt, de randen hiervan stonden al los van het raam net na het plakken en een paar dagen later lag het op de grond.



Raam ontvetten, veel water, weinig water, water alleen op het raam, water alleen op het folie, water op folie en raam ...ik weet het niet.



Het is extra dik plastic en zou volgens de verpakking juist daarom makkelijk en mooi plakken.



Wie heeft de oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Heb je je ramen al schoongemaakt met ammoniak? Misschien dat het werkt?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je geen water gebruiken, maar afwasmiddel. Dat zorgt ervoor dat je het folie nog kunt verschuiven als je het erop geplakt hebt. Daarna de bubbels eruit werken met een lineaal of raamwisser en dan moet het goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Aahh....schoonmaken met ammoniak en daarna met afwaswater plakken. Een raamwisser om het glad te krijgen heb ik ook wel. Goeie tips, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
BritMan gebruikt een oud pasje zn goldcard voor het bubbels wegduwen.

Die kun je goed strak tegen het plastic duwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, das ook een goeie, die heb ik hier ook nog wel liggen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij stond het daar niet op, heb wel gekeken. Maar dat is nu ook al weggegooid dus kan het niet controleren
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link. Ik heb ernaar gekeken maar ze hebben het daar over folie met een lijmlaag. Mijn folie is herplakbaar en er zit dus ook geen lijm op. Maar er staan verder wel andere handige tips op!
Alle reacties Link kopieren
net van het weekend gedaan, je moest eerst het raam schoonmaken. Vervolgens nat maken met water en dan kun je dat spul erop plakken vervolgens de folie aan de buitenkant ook nat maken en strak vegen met raamwisser en klaar...........
Alle reacties Link kopieren
Dat folie had ik ook.

Ik heb mijn raam schoon gemaakt met spiritus (gewoon lappen dus) vervolgens in een spray water met dreft gedaan folie opgeplakt en glad gestreken met de wisser.

Hangt prima, is ook mooi. Veel mooier als dat stomme folie met een eigen kleefkracht. Krijg dat niet bubbelvrij op mijn raam.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwarktaart schreef op 15 oktober 2009 @ 12:14:

Mijn folie is herplakbaar en er zit dus ook geen lijm op.





dit is sowieso lastig plakken. wij hadden eerst ook herplakbaar...een gehannes om het er mooi op te krijgen

nu hebben we echt plakplastick en werkt perfect
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Vanavond pak ik dit topic er weer bij en dan zal ik eens proberen of het lukt met al deze tips.
Alle reacties Link kopieren
Aha, daar heb je het probleem!

Je hebt de herplakbare versie. Daar zit een dunne plastic laag op de achterzijde. Die moet je eerst verwijderen voordat je hem op het vochtige raam plakt. Daardoor wordt de folie nl. electrostatisch en plakt hij aan het raam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 15 oktober 2009 @ 14:49:

Aha, daar heb je het probleem!

Je hebt de herplakbare versie. Daar zit een dunne plastic laag op de achterzijde. Die moet je eerst verwijderen voordat je hem op het vochtige raam plakt. Daardoor wordt de folie nl. electrostatisch en plakt hij aan het raam.



Haha je hebt gelijk! Ik vond hem al erg dik maar dacht dat zo hoorde. Heb net even gekeken maar er zit inderdaad nog een plastic laag over die je eraf kan trekken.



Nu moet het zeker lukken!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Raamfolie.. dat heb ik ook nog liggen, goed dat je t zegt.



Heb meestal de luxaflex dicht of zelfs de gordijnen. Ik ga met je tips aan de slag
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Even verder gelezen. Die van mij is wel echt zelfklevend, zo ver was ik al wel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan, nu word ik ineens uitgelachen.



Ik geef toe het is wel een beetje stom....
Alle reacties Link kopieren




Nah, maar wel knap dat jij het voor elkaar hebt gekregen dat die folie mét laagje toch zeker een dag is blijven hangen! Dat ze dat maar eens eerst nadoen...
Alle reacties Link kopieren
Die met lijmlaag is echt handiger..

En dan werken met een sopje zoals eerder verteld is. Hoop dat het nu lukt met de herplakbare, succes!
Alle reacties Link kopieren
Met een emmer zeepsop en een wisser. Of een behangspatel. Ik heb het buiten en daar gaat het vrij snel wijken bij de naden en hoeken, dus dan moet je het vrij vaak opnieuw doen. Maar als die hoeken eenmaal opkrullen dan gebeurt dat steeds sneller. Maar het is wel een goede oplossing om ramen ondoorzichtig te maken.
Alle reacties Link kopieren
Nou het zit erop hoor! Het was dus echt die extra plastic laag, zodra ik die eraf had plakte 'ie meteen.

En ik maar denken dat ik wel handig ben met dat soort klusjes, viel dat even tegen

Bedankt voor 't meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven