broodbakmachine

10-10-2009 16:58 12 berichten
Hoi

Ik zit eraan te denken een broodbakmachine te kopen maar weet niet welke.

wie heeft zo'n machine en vindt de hare helemaal geweldig??

groeten,

Judith
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mijne prima. Kijk eens op deze site, want wat ik fijn vind hoeft nog niet voor jou op te gaan:

http://www.vergelijk.nl/i ... broodbakmachine_algemeen/
Ik heb zelf een simple princes broodbakmachine. Op zich kun je er eenvoudig een klein brood mee bakken. Een nadeel van deze machine is dat je er niet alleen deeg mee kan kneden, dat schijnt bij duurdere types wel te kunnen. Ik zou ook de machine na het kneden uit kunnen zetten.

Dat doe ik niet, omdat ik op dit moment experimenteer met brood bakken op de traditionele wijze, zonder machine. En eerlijk gezegd bevalt dat (ook) prima.
De mijne heeft verschillende standen.

Ook voor deeg alleen en verschillende soorten brood.

Zelfs een cake-stand zit er op.

De mijne is een AFK en bevalt prima.
Ik heb een broodbakmachine via Marktplaats gekocht, ben er heel tevreden mee. Veel van de broodmachines hebben dezelfde functies, maakt qua merk dan ook niet zo heel veel uit maar het is zoals Cole aangeeft wel prettig als er een "deeg" stand op zit, die kun je inzetten om deeg voor bijvoorbeeld een gevuld brood te maken. Ik gebruik die van mij vrijwel wekelijks (doordeweeks geen tijd) en vind het niet alleen hardstikke leuk om te doen maar het brood dat ik ermee maak vind ik ook heerlijk!

Succes!
Ik heb deze

wat ik belangrijk vond met het kopen en uitkiezen:

- kan je kiezen voor een klein broof of een groot brood?

- is het bakblik uitneembaar? (blijkbaar niet bij allemaal)

- kan het idd alleen deeg maken?

- wordt het apparaat niet te warm van buiten?

Ik gebruik m ongeveer 2 keer per week en ik moet zeggen dat ik deze duurdere toch fijner vind dan mijn goedkoper bestron, met name omdat deze het deeg beter kneedt.
Ik heb zo'n heel goedkope van de LIDL. Ik gebruik hem zo'n twee of drie keer per week. Voldoet aan alle vier de criteria van Elina, heeft deegstand, snelstand, jamstand, cakestand, heel veel verschillende soorten brood stand(en), warmhoudfunctie. Ben er helemaal blij me!
Ik heb een panasonic. Prima ding, brood komt er mooi uit. De consumentengids had laatst een test van de broodbakmachines. Misschien kan je nog even op de site kijken.
Ik ben in het bezit van een aldi broodbakmachine type BM 1350 van Quigg.

Hij bevalt prima!

Heb tot nu toe alleen broodbakmixen gebruikt van AH en dirk.

KOmen prima mooie broodjes uit en die geur in huis is echt heerlijk!

Oh ja Judith ze hadden vorige week een BBM in de aanbieding bij de aldi zag ik! 40 euro wie weet kan je er nog 1 bemachtigen.

Leuk model om te starten en als je het vindt heb toch niet al teveel geld uitgegeven.
Ik bak al een paar jaar lang elke dag met de Panasonic SD 207.

http://www.vergelijk.nl/broodbakmachine ... ic/sd_207/

Superding, nog nooit iets aan stuk gegaan, en broodjes glijden er soepel uit.

Denk erom dat je NOOIT ZEEP GEBRUIKT voor het reinigen van het bakblik. Inweken met lauw water, en afnemen met keukenpapier is voldoende.
Hier een Inventum B35. Prima apparaat.

Wat ik zelf belangrijk vind is hoeveel kneedhaken erin zitten, omdat die van die forse gaten maken in het brood. Zelf haal ik na de laatste keer kneden de haak eruit, dan heb je daar geen last van.
Ik heb er nog wel één over. Heb hem een aantal keer gebruikt, maar merk dat ik het toch fijner vind om zelf te kneden. Dus dat doe ik braafjes eens in de twee dagen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven